Методика предметно-мовного інтегрованого навчання (CLIL) у дії (за результатами дослідно-експериментальної діяльності)

Автор(и)

  • Олеся Миколаївна Вовченко Науковий ліцей №3 Полтавської міської ради, Україна https://orcid.org/0000-0002-8435-0619
  • Галина Степанівна Гончарова Науковий ліцей №3 Полтавської міської ради, Україна https://orcid.org/0000-0003-3871-0705
  • Зоя Миколаївна Канівець Полтавська академія неперервної освіти ім. М. В. Остроградського, Україна https://orcid.org/0000-0003-4990-6922

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2022-5(206)-113-118

Ключові слова:

дослідно-експериментальна діяльність; методика предметно-мовного інтегрованого навчання; CLIL; заклад загальної середньої освіти; урок-CLIL; ключова компетентність; науково-дослідницька діяльність

Анотація

Представлено особливості застосування методики предметно-мовного інтегрованого навчання (CLIL) в закладі загальної середньої освіти в межах дослідно-експериментальної діяльності. Проілюстровано основні складники програми даної дослідно-експериментальної діяльності. Продемонстровано особливості впровадження методики CLIL та представлено проміжні результати моніторингових досліджень у рамках дослідно-експериментальної діяльності. Розкрито специфіку уроку-CLIL як предметно зорієнтованого, інтерактивного, побудованого на дослідженні та експерименті. Визначено як одну з проблем: дефіцит  адаптованого до українських освітніх реалій і потреб відповідного навчально-методичного забезпечення для уроків-CLIL.

Біографії авторів

Олеся Миколаївна Вовченко, Науковий ліцей №3 Полтавської міської ради

заступниця директора з навчально-виховної роботи, учителька німецької мови, учителька-методист

Галина Степанівна Гончарова , Науковий ліцей №3 Полтавської міської ради

заступниця директора з навчально-виховної роботи, учителька математики, учителька-методист

Зоя Миколаївна Канівець, Полтавська академія неперервної освіти ім. М. В. Остроградського

кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри розвитку освітніх галузей

Посилання

Вовченко О. Die Umsetzung von CLIL-Methodik ins Bildungsprozess des Wissenschaftlichen Lyzeums 3 in Poltawa. Філологічні студії : зб. наук. пр. студентів і магістрантів ф-ту філології та журналістики. Полтава : ПНПУ ім. В. Г. Короленка, 2021. Вип. XVII. С. 30–32.

Закон України «Про освіту». URL: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2145-19/ (дата звернення 30.10.2022).

Нова українська школа: концептуальні засади реформування середньої школи. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf (дата звернення 30.10.2022).

Руднік Ю. В. Метод контекстно-мовного інтегрованого навчання у школах Фінляндії: організаційний дискурс. Science and Education a New Dimension: Pedagogy and Psychology. 2013. № I (7) (14). С. 59–62.

Стиркіна Ю. Переваги та проблеми предметно-мовного інтегрованого навчання. Scientific World Journal. 2020. № 4. С. 39–46

Ткаля І. А., Черкашина Н. І., Огнівенко З. Г. CLIL як глобальна тенденція сучасної світової педагогіки. С. 59–62. URL: https://periodicals.karazin.ua/issuesedu/article/view/17648 (дата звернення 30.10.2022).

Ходаковська О. О. Особливості методики предметно-мовного інтегрованого навчання. (Modern Communicative Methods of Teaching English : IVth All Ukrainian Scient. and Methodological Conf. (October 28, 2016). Zhytomyr, 2016. – P. 63–67.

Щербакова О. Л., Нікіфорчук С. С. Аспекти впровадження предметно-мовного інтегрованого навчання у вищих навчальних закладах. Молодий вчений. 2017. № 2. С. 490–492. URL: https://knowledge.allbest.ru/pedagogics/2c0a65635b3ad68a4d43b99421316d37_0.html. (дата звернення 30.10.2022).

Lyutaya T. Reading Logs: Integrating Extensive Reading with Writing Tasks / Tatiana Lyutaya [Electronic resource]: English Teaching Forum 2011, Volume 49, Number 1. – URL: http://americanenglish.state.gov/files/ae/resourcefiles/4915lyutaya.pdf. (дата звернення 30.10.2022).

Marsh David. Content and Language Integrated Learning (CLIL). A Development Trajectory. University of Córdoba. 2012. 552 p. Edita: Servicio de Publicaciones de la Universidad de Córdoba. Campus de Rabanales Ctra. Nacional IV, Km. 396 A 14071 Córdoba.

Cambridge Dictionary. CLIL. URL: https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/clil. (дата звернення 30.10.2022).

References

Vovchenko, O. (2021). Die Umsetzung von CLIL-Methodik ins Bildungsprozess des Wissenschaftlichen Lyzeums 3 in Poltawa. Filolohichni studii [Philological studies]: zb. nauk. pr. studentiv i mahistrantiv f-tu filolohii ta zhurnalistyky (Is. XVII, pp. 30-32). Poltava: PNPU im. V. H. Korolenka [in Ukrainian].

Zakon Ukrainy «Pro osvitu» [Law of Ukraine «About education»] Retrieved from http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2145-19/.

Nova ukrainska shkola: kontseptualni zasady reformuvannia serednoi shkoly [The new Ukrainian school: conceptual principles of secondary school reform] Retrieved from https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf.

Rudnik, Yu. V. (2013). Metod kontekstno-movnoho intehrovanoho navchannia u shkolakh Finliandii: orhanizatsiinyi dyskurs [Method of context-language integrated learning in Finnish schools: organizational discourse]. Science and Education a New Dimension: Pedagogy and Psychology, I, (7) (14), 59-62 [in Ukrainian].

Styrkina Yu. (2020) Perevahy ta problemy predmetno-movnoho intehrovanoho navchannia. Scientific World Journal. [in Ukrainian].

Tkalia, I. A., Cherkashyna, N. I., & Ohnivenko, Z. H. CLIL yak hlobalna tendentsiia suchasnoi svitovoi pedahohiky [CLIL as a global trend of modern world pedagogy]. Retrieved from https://periodicals.karazin.ua/issuesedu/article/view/17648 [in Ukrainian].

Khodakovska, O. O. (2016). Osoblyvosti metodyky predmetno-movnoho intehrovanoho navchannia [Peculiarities of subject-language integrated teaching methods]. Modern Communicative Methods of Teaching English : IVth All Ukrainian Scient. and Methodological Conf. (pp. 63-67). Zhytomyr [in Ukrainian].

Shcherbakova, O. L., & Nikiforchuk, S. S. (2017). Aspekty vprovadzhennia predmetno-movnoho intehrovanoho navchannia u vyshchykh navchalnykh zakladakh [Aspects of the implementation of subject-language integrated education in higher educational institutions]. Molodyi vchenyi [A young scientist], 2, 490-492. Retrieved from https://knowledge.allbest.ru/pedagogics/2c0a65635b3ad68a4d43b99421316d37_0.html [in Ukrainian].

Lyutaya T. (2011). Reading Logs: Integrating Extensive Reading with Writing Tasks. [Electronic resource]: English Teaching Forum 2011, Volume 49, Number 1. – URL: http://americanenglish.state.gov/files/ae/resourcefiles/4915lyutaya.pdf. (дата звернення 30.10.2022).

Marsh, David. (2012). Content and Language Integrated Learning (CLIL). A Development Trajectory. University of Córdoba. 2012. 552 p. Edita: Servicio de Publicaciones de la Universidad de Córdoba. Campus de Rabanales Ctra. Nacional IV, Km. 396 A 14071 Córdoba.

Cambridge Dictionary. CLIL. Retrieved from https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/clil.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-14

Як цитувати

Вовченко, О. М., Гончарова , Г. С., & Канівець, З. М. (2023). Методика предметно-мовного інтегрованого навчання (CLIL) у дії (за результатами дослідно-експериментальної діяльності) . Імідж сучасного педагога, (5(206), 113–118. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2022-5(206)-113-118