Методика предметно-мовного інтегрованого навчання (CLIL) у дії (за результатами дослідно-експериментальної діяльності)
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2022-5(206)-113-118Ключові слова:
дослідно-експериментальна діяльність; методика предметно-мовного інтегрованого навчання; CLIL; заклад загальної середньої освіти; урок-CLIL; ключова компетентність; науково-дослідницька діяльністьАнотація
Представлено особливості застосування методики предметно-мовного інтегрованого навчання (CLIL) в закладі загальної середньої освіти в межах дослідно-експериментальної діяльності. Проілюстровано основні складники програми даної дослідно-експериментальної діяльності. Продемонстровано особливості впровадження методики CLIL та представлено проміжні результати моніторингових досліджень у рамках дослідно-експериментальної діяльності. Розкрито специфіку уроку-CLIL як предметно зорієнтованого, інтерактивного, побудованого на дослідженні та експерименті. Визначено як одну з проблем: дефіцит адаптованого до українських освітніх реалій і потреб відповідного навчально-методичного забезпечення для уроків-CLIL.
Посилання
Вовченко О. Die Umsetzung von CLIL-Methodik ins Bildungsprozess des Wissenschaftlichen Lyzeums 3 in Poltawa. Філологічні студії : зб. наук. пр. студентів і магістрантів ф-ту філології та журналістики. Полтава : ПНПУ ім. В. Г. Короленка, 2021. Вип. XVII. С. 30–32.
Закон України «Про освіту». URL: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2145-19/ (дата звернення 30.10.2022).
Нова українська школа: концептуальні засади реформування середньої школи. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf (дата звернення 30.10.2022).
Руднік Ю. В. Метод контекстно-мовного інтегрованого навчання у школах Фінляндії: організаційний дискурс. Science and Education a New Dimension: Pedagogy and Psychology. 2013. № I (7) (14). С. 59–62.
Стиркіна Ю. Переваги та проблеми предметно-мовного інтегрованого навчання. Scientific World Journal. 2020. № 4. С. 39–46
Ткаля І. А., Черкашина Н. І., Огнівенко З. Г. CLIL як глобальна тенденція сучасної світової педагогіки. С. 59–62. URL: https://periodicals.karazin.ua/issuesedu/article/view/17648 (дата звернення 30.10.2022).
Ходаковська О. О. Особливості методики предметно-мовного інтегрованого навчання. (Modern Communicative Methods of Teaching English : IVth All Ukrainian Scient. and Methodological Conf. (October 28, 2016). Zhytomyr, 2016. – P. 63–67.
Щербакова О. Л., Нікіфорчук С. С. Аспекти впровадження предметно-мовного інтегрованого навчання у вищих навчальних закладах. Молодий вчений. 2017. № 2. С. 490–492. URL: https://knowledge.allbest.ru/pedagogics/2c0a65635b3ad68a4d43b99421316d37_0.html. (дата звернення 30.10.2022).
Lyutaya T. Reading Logs: Integrating Extensive Reading with Writing Tasks / Tatiana Lyutaya [Electronic resource]: English Teaching Forum 2011, Volume 49, Number 1. – URL: http://americanenglish.state.gov/files/ae/resourcefiles/4915lyutaya.pdf. (дата звернення 30.10.2022).
Marsh David. Content and Language Integrated Learning (CLIL). A Development Trajectory. University of Córdoba. 2012. 552 p. Edita: Servicio de Publicaciones de la Universidad de Córdoba. Campus de Rabanales Ctra. Nacional IV, Km. 396 A 14071 Córdoba.
Cambridge Dictionary. CLIL. URL: https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/clil. (дата звернення 30.10.2022).
References
Vovchenko, O. (2021). Die Umsetzung von CLIL-Methodik ins Bildungsprozess des Wissenschaftlichen Lyzeums 3 in Poltawa. Filolohichni studii [Philological studies]: zb. nauk. pr. studentiv i mahistrantiv f-tu filolohii ta zhurnalistyky (Is. XVII, pp. 30-32). Poltava: PNPU im. V. H. Korolenka [in Ukrainian].
Zakon Ukrainy «Pro osvitu» [Law of Ukraine «About education»] Retrieved from http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2145-19/.
Nova ukrainska shkola: kontseptualni zasady reformuvannia serednoi shkoly [The new Ukrainian school: conceptual principles of secondary school reform] Retrieved from https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf.
Rudnik, Yu. V. (2013). Metod kontekstno-movnoho intehrovanoho navchannia u shkolakh Finliandii: orhanizatsiinyi dyskurs [Method of context-language integrated learning in Finnish schools: organizational discourse]. Science and Education a New Dimension: Pedagogy and Psychology, I, (7) (14), 59-62 [in Ukrainian].
Styrkina Yu. (2020) Perevahy ta problemy predmetno-movnoho intehrovanoho navchannia. Scientific World Journal. [in Ukrainian].
Tkalia, I. A., Cherkashyna, N. I., & Ohnivenko, Z. H. CLIL yak hlobalna tendentsiia suchasnoi svitovoi pedahohiky [CLIL as a global trend of modern world pedagogy]. Retrieved from https://periodicals.karazin.ua/issuesedu/article/view/17648 [in Ukrainian].
Khodakovska, O. O. (2016). Osoblyvosti metodyky predmetno-movnoho intehrovanoho navchannia [Peculiarities of subject-language integrated teaching methods]. Modern Communicative Methods of Teaching English : IVth All Ukrainian Scient. and Methodological Conf. (pp. 63-67). Zhytomyr [in Ukrainian].
Shcherbakova, O. L., & Nikiforchuk, S. S. (2017). Aspekty vprovadzhennia predmetno-movnoho intehrovanoho navchannia u vyshchykh navchalnykh zakladakh [Aspects of the implementation of subject-language integrated education in higher educational institutions]. Molodyi vchenyi [A young scientist], 2, 490-492. Retrieved from https://knowledge.allbest.ru/pedagogics/2c0a65635b3ad68a4d43b99421316d37_0.html [in Ukrainian].
Lyutaya T. (2011). Reading Logs: Integrating Extensive Reading with Writing Tasks. [Electronic resource]: English Teaching Forum 2011, Volume 49, Number 1. – URL: http://americanenglish.state.gov/files/ae/resourcefiles/4915lyutaya.pdf. (дата звернення 30.10.2022).
Marsh, David. (2012). Content and Language Integrated Learning (CLIL). A Development Trajectory. University of Córdoba. 2012. 552 p. Edita: Servicio de Publicaciones de la Universidad de Córdoba. Campus de Rabanales Ctra. Nacional IV, Km. 396 A 14071 Córdoba.
Cambridge Dictionary. CLIL. Retrieved from https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/clil.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).