Аналіз результатів опитування щодо цифрової компетентності вчителя в умовах організації дистанційного навчання
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2022-4(205)-101-104Ключові слова:
дистанційне навчання; вчитель; результати опитування; загальна середня освіта; вчитель; педагогічні працівники; інформаційно-комунікаційні технологіїАнотація
Представлено результати онлайн-опитування вчителів у 2022 р. щодо їхньої цифрової компетентності в умовах організації дистанційного навчання, здійснене Інститутом цифровізації освіти НАПН України. Інструментарій опитування побудовано на основі «Рамки цифрової компетентності для громадян: вісім рівнів майстерності з прикладами використання», що визначає стандарти цифрової компетентності за п’ятьма сферами: інформація та цифрова грамотність, комунікація та співробітництво, створення цифрового контенту, безпека, вирішення проблем. Наведено узагальнені дані результатів самооцінювання цифрової компетентності за трьома рівнями: базовий користувач, незалежний користувач, професійний користувач.
Посилання
Биков В. Ю., Спірін О. В., Пінчук О. П. Сучасні завдання цифрової трансформації освіти. Вісник кафедри ЮНЕСКО Неперервна професійна освіта. 2020. № 1. С. 27–36. DOI:10.35387/ucj.1(1).2020.27-36.
Воротникова І. П. Умови формування цифрової компетентності вчителя у післядипломній освіті. Open educational e-environment of modern University. 2019. № 6. С. 101–118.
Кадемія М. Ю., Шахіна І. Ю. Інформаційно-комунікаційні технології в навчальному процесі : навч. посіб. Вінниця : ТОВ Планер, 2011. 220 с.
Лотоцька А., Пасічник О. Організація дистанційного навчання в школі : метод. реком. Київ, 2020. 36 с. URL: https://nus.org.ua/wp-content/uploads/2020/06/GRYF_Metodychni_rekomendatsii-_dystantsiy-na_osvita_razvoroty.pdf (дата звернення: 04.08.2022).
Морзе Н. В., Вембер В. П., Гладун М. А. 3D картування цифрової компетентності в системі освіти України. Інформаційні технології і засоби навчання. 2019. № 2. С. 28-42.
Оцінювання інформаційно-комунікаційної компетентності учнів та педагогів в умовах євроінтеграційних процесів в освіті : посіб. / за ред. В. Ю. Бикова, О. В. Овчарук. Київ : Педагогічна думка, 2017. 160 с.
Carretero Gomez S., Vuorikari R., Punie Y. DigComp 2.1: The Digital Competence Framework for Citizens. With eight proficiency levels and examples of use. Luxembourg : Publication Office of the European Union, 2017. 48 p. DOI: 10.2760/836968
European Commission. The Digital Economy and Society Index. URL: https://digital-strategy.ec.europa.eu/en/policies/desi (дата звернення: 04.08.2022)
European Commission. Key Competences for Lifelong Learning. Luxembourg : Publications Office of the European Union, 2019. 20 p. URL: https://ec.europa.eu/education/education-in-the-eu/council-recommendation-on-key-competences-for-lifelong-learning_en. (дата звернення: 04.08.2022)
Ivaniuk I., Ovcharuk O. Problems and needs of teachers in the organization of distance learning in Ukraine during quarantine caused by COVID-19 pandemic: 2021 research results. Information Technologies and Learning Tools. 2021. Vol. 85, № 5. Р. 29–41. DOI: 10.33407/itlt.v85i5.4669.
References
Bykov, V. Yu., Spirin, O. V., & Pinchuk, O. P. (2020). Suchasni zavdannia tsyfrovoi transformatsii osvity [Modern tasks of digital transformation of education]. Visnyk kafedry YuNESKO Neperervna profesiina osvita [Bulletin of the UNESCO Department of Continuing Professional Education], 1, 27-36. DOI:10.35387/ucj.1(1).2020.27-36 [in Ukrainian].
Vorotnykova, I. P. (2019). Umovy formuvannia tsyfrovoi kompetentnosti vchytelia u pisliadyplomnii osviti [Conditions for formation of teachers’ digital competence in postgraduate education]. Open educational e-environment of modern University, 6, 101-118 [in Ukrainian].
Kademiia, M. Yu., & Shakhina, I. Yu. (2011). Informatsiino-komunikatsiini tekhnolohii v navchalnomu protsesi [Information and communication technologies in the educational process]: navchalnyi posibnyk. Vinnytsia: TOV Planer [in Ukrainian].
Lototska, A., & Pasichnyk, O. (2020). Orhanizatsiia dystantsiinoho navchannia v shkoli [Organization of distance learning at school]: metodychni rekomendatsii. Kyiv. Retrieved from https://nus.org.ua/wp-content/uploads/2020/06/GRYF_Metodychni_rekomendatsii-_dystantsiy-na_osvita_razvoroty.pdf [in Ukrainian].
Morze, N. V., Vember, V. P., & Hladun, M. A. (2019). 3D kartuvannia tsyfrovoi kompetentnosti v systemi osvity Ukrainy [3D mapping of digital competence in the educational system of Ukraine]. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia [Information technologies and teaching aids], 2, 28-42 [in Ukrainian].
Bykov, V. Yu., & Ovcharuk, O. V. (Eds.). (2017). Otsiniuvannia informatsiino-komunikatsiinoi kompetentnosti uchniv ta pedahohiv v umovakh yevrointehratsiinykh protsesiv v osviti [Assessment of information and communication competence of students and teachers in the conditions of European integration processes in education]: posibnyk. Kyiv: Pedahohichna dumka [in Ukrainian].
Carretero Gomez, S., Vuorikari, R., & Punie, Y. (2017). DigComp 2.1: The Digital Competence Framework for Citizens. With eight proficiency levels and examples of use. Luxembourg: Publication Office of the European Union. DOI: 10.2760/836968
European Commission. (2022). The Digital Economy and Society Index. Retrieved from https://digital-strategy.ec.europa.eu/en/policies/desi
European Commission. (2019). Key Competences for Lifelong Learning. Luxembourg: Publications Office of the European Union. Retrieved from https://ec.europa.eu/education/education-in-the-eu/council-recommendation-on-key-competences-for-lifelong-learning_en.
Ivaniuk, I., & Ovcharuk, O. (2021). Problems and needs of teachers in the organization of distance learning in Ukraine during quarantine caused by COVID-19 pandemic: 2021 research results. Information Technologies and Learning Tools, 5 (85), 29-41. DOI: 10.33407/itlt.v85i5.4669.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).