Аналіз результатів опитування щодо цифрової компетентності вчителя в умовах організації дистанційного навчання

Автор(и)

  • Ірина Володимирівна Іванюк Інститут цифровізації освіти Національної академії педагогічних наук України, Україна https://orcid.org/0000-0001-7634-7922
  • Oксана Василівна, Овчарук Інститут цифровізації освіти Національної академії педагогічних наук України, Україна https://orcid.org/0000-0001-7634-7922

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2022-4(205)-101-104

Ключові слова:

дистанційне навчання; вчитель; результати опитування; загальна середня освіта; вчитель; педагогічні працівники; інформаційно-комунікаційні технології

Анотація

Представлено результати онлайн-опитування вчителів  у 2022 р. щодо їхньої цифрової компетентності в умовах організації дистанційного навчання, здійснене Інститутом цифровізації освіти  НАПН України. Інструментарій опитування побудовано на основі «Рамки цифрової компетентності для громадян: вісім рівнів майстерності з прикладами використання», що визначає стандарти цифрової компетентності за п’ятьма сферами: інформація та цифрова грамотність, комунікація та співробітництво, створення цифрового контенту, безпека, вирішення проблем. Наведено узагальнені дані результатів самооцінювання цифрової компетентності за трьома рівнями: базовий користувач, незалежний користувач, професійний користувач.

Біографії авторів

Ірина Володимирівна Іванюк, Інститут цифровізації освіти Національної академії педагогічних наук України

кандидатка педагогічних наук, старша наукова співробітниця

Oксана Василівна, Овчарук, Інститут цифровізації освіти Національної академії педагогічних наук України

докторка педагогічних наук, старша наукова співробітниця, завідувачка відділу компаративістики інформаційно-освітніх інновацій

Посилання

Биков В. Ю., Спірін О. В., Пінчук О. П. Сучасні завдання цифрової трансформації освіти. Вісник кафедри ЮНЕСКО Неперервна професійна освіта. 2020. № 1. С. 27–36. DOI:10.35387/ucj.1(1).2020.27-36.

Воротникова І. П. Умови формування цифрової компетентності вчителя у післядипломній освіті. Open educational e-environment of modern University. 2019. № 6. С. 101–118.

Кадемія М. Ю., Шахіна І. Ю. Інформаційно-комунікаційні технології в навчальному процесі : навч. посіб. Вінниця : ТОВ Планер, 2011. 220 с.

Лотоцька А., Пасічник О. Організація дистанційного навчання в школі : метод. реком. Київ, 2020. 36 с. URL: https://nus.org.ua/wp-content/uploads/2020/06/GRYF_Metodychni_rekomendatsii-_dystantsiy-na_osvita_razvoroty.pdf (дата звернення: 04.08.2022).

Морзе Н. В., Вембер В. П., Гладун М. А. 3D картування цифрової компетентності в системі освіти України. Інформаційні технології і засоби навчання. 2019. № 2. С. 28-42.

Оцінювання інформаційно-комунікаційної компетентності учнів та педагогів в умовах євроінтеграційних процесів в освіті : посіб. / за ред. В. Ю. Бикова, О. В. Овчарук. Київ : Педагогічна думка, 2017. 160 с.

Carretero Gomez S., Vuorikari R., Punie Y. DigComp 2.1: The Digital Competence Framework for Citizens. With eight proficiency levels and examples of use. Luxembourg : Publication Office of the European Union, 2017. 48 p. DOI: 10.2760/836968

European Commission. The Digital Economy and Society Index. URL: https://digital-strategy.ec.europa.eu/en/policies/desi (дата звернення: 04.08.2022)

European Commission. Key Competences for Lifelong Learning. Luxembourg : Publications Office of the European Union, 2019. 20 p. URL: https://ec.europa.eu/education/education-in-the-eu/council-recommendation-on-key-competences-for-lifelong-learning_en. (дата звернення: 04.08.2022)

Ivaniuk I., Ovcharuk O. Problems and needs of teachers in the organization of distance learning in Ukraine during quarantine caused by COVID-19 pandemic: 2021 research results. Information Technologies and Learning Tools. 2021. Vol. 85, № 5. Р. 29–41. DOI: 10.33407/itlt.v85i5.4669.

References

Bykov, V. Yu., Spirin, O. V., & Pinchuk, O. P. (2020). Suchasni zavdannia tsyfrovoi transformatsii osvity [Modern tasks of digital transformation of education]. Visnyk kafedry YuNESKO Neperervna profesiina osvita [Bulletin of the UNESCO Department of Continuing Professional Education], 1, 27-36. DOI:10.35387/ucj.1(1).2020.27-36 [in Ukrainian].

Vorotnykova, I. P. (2019). Umovy formuvannia tsyfrovoi kompetentnosti vchytelia u pisliadyplomnii osviti [Conditions for formation of teachers’ digital competence in postgraduate education]. Open educational e-environment of modern University, 6, 101-118 [in Ukrainian].

Kademiia, M. Yu., & Shakhina, I. Yu. (2011). Informatsiino-komunikatsiini tekhnolohii v navchalnomu protsesi [Information and communication technologies in the educational process]: navchalnyi posibnyk. Vinnytsia: TOV Planer [in Ukrainian].

Lototska, A., & Pasichnyk, O. (2020). Orhanizatsiia dystantsiinoho navchannia v shkoli [Organization of distance learning at school]: metodychni rekomendatsii. Kyiv. Retrieved from https://nus.org.ua/wp-content/uploads/2020/06/GRYF_Metodychni_rekomendatsii-_dystantsiy-na_osvita_razvoroty.pdf [in Ukrainian].

Morze, N. V., Vember, V. P., & Hladun, M. A. (2019). 3D kartuvannia tsyfrovoi kompetentnosti v systemi osvity Ukrainy [3D mapping of digital competence in the educational system of Ukraine]. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia [Information technologies and teaching aids], 2, 28-42 [in Ukrainian].

Bykov, V. Yu., & Ovcharuk, O. V. (Eds.). (2017). Otsiniuvannia informatsiino-komunikatsiinoi kompetentnosti uchniv ta pedahohiv v umovakh yevrointehratsiinykh protsesiv v osviti [Assessment of information and communication competence of students and teachers in the conditions of European integration processes in education]: posibnyk. Kyiv: Pedahohichna dumka [in Ukrainian].

Carretero Gomez, S., Vuorikari, R., & Punie, Y. (2017). DigComp 2.1: The Digital Competence Framework for Citizens. With eight proficiency levels and examples of use. Luxembourg: Publication Office of the European Union. DOI: 10.2760/836968

European Commission. (2022). The Digital Economy and Society Index. Retrieved from https://digital-strategy.ec.europa.eu/en/policies/desi

European Commission. (2019). Key Competences for Lifelong Learning. Luxembourg: Publications Office of the European Union. Retrieved from https://ec.europa.eu/education/education-in-the-eu/council-recommendation-on-key-competences-for-lifelong-learning_en.

Ivaniuk, I., & Ovcharuk, O. (2021). Problems and needs of teachers in the organization of distance learning in Ukraine during quarantine caused by COVID-19 pandemic: 2021 research results. Information Technologies and Learning Tools, 5 (85), 29-41. DOI: 10.33407/itlt.v85i5.4669.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-14

Як цитувати

Іванюк, І. В., & Овчарук O. В. . (2023). Аналіз результатів опитування щодо цифрової компетентності вчителя в умовах організації дистанційного навчання . Імідж сучасного педагога, (4(205), 101–104. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2022-4(205)-101-104

Номер

Розділ

НЕПЕРЕРВНА ОСВІТА