Особливості потреби до самоосвітньої діяльності майбутніх бакалаврів машинобудівних спеціальностей в екстраординарних освітніх умовах

Автор(и)

  • Наталія Вікторівна Кравцова Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна https://orcid.org/0000-0002-5406-9025

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2022-4(205)-43-47

Ключові слова:

самоосвітня діяльність; майбутні бакалаври машинобудівних спеціальностей; заклади вищої технічної освіти; екстраординарні умови навчання; потреба у самоосвіті

Анотація

Розглядаються проблеми реалізації освітнього процесу в закладах вищої технічної освіти (ЗВТО) за сучасних екстраординарних умов воєнного стану на всій території України, особливості потреби до самоосвітньої діяльності майбутніх бакалаврів машинобудівних спеціальностей. Авторка визначає алгоритм проведення діагностичного дослідження за чотириступеневою стратегією, що спрямована на визначення початкового рівня потреби у самоосвіті здобувачів вищої технічної освіти. У статті висвітлені та обґрунтовані результати дослідження, за якими доведена відсутність сформованої системи саморозвитку та недостатня потреба у самоосвітній діяльності у більшості студентів-машинобудівників.

Біографія автора

Наталія Вікторівна Кравцова, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

аспірантка кафедри педагогіки та психології управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна

Посилання

Кравцова Н. В. Самоосвітня компетентність майбутніх бакалаврів машинобудівних спеціальностей як мотиваційний інструмент освітнього процесу в умовах карантину. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2022. Вип. 80, т. 1. С. 199–203.

Крамаренко І., Корнішева Т., Сілютіна І. Адаптація дистанційного навчання у вищій школі до умов воєнного стану. Перспективи та інновації науки. Психологія. Педагогіка. Медицина. 2022. № 4 (9). С. 193–205.

Ніколенко Л. М., Ільченко Л. А. Самостійна робота за дистанційної форми навчання: результати опитування студентів. Наукові записки. Педагогічні науки. 2021. Вип. 194. С. 162–167.

Плющ В., Терещенко О. Ефективність дистанційного навчання студентів у закладах вищої освіти. Наука і техніка сьогодні. 2022. Вип. 5 (5). С. 163–174.

Руденко Л., Литвин А. Підготовка фахівців соціального захисту в закладах вищої освіти із специфічними умовами навчання. Сучасні тенденції розвитку освіти й науки: проблеми та перспективи. 2022. Вип. 10. С. 7–12.

Семененко О. Г., Цибуля Р. В. Особливості застосування інформаційно-комунікаційних технологій в процесі викладання економіко-математичних дисциплін. Економічний вісник університету. 2021. № 48. С. 55–70.

Тести самореалізації. Діагностика реалізації потреб у саморозвитку (В. Маралов). URL: https://sites.google.com/site/testisamorealizaciie/ (дата звернення: 08.08.2022).

References

Kravtsova, N. V. (2022). Samoosvitnia kompetentnist maibutnikh bakalavriv mashynobudivnykh spetsialnostei yak motyvatsiinyi instrument osvitnoho protsesu v umovakh karantynu [Self-educational competence of future bachelors of mechanical engineering specialties as a motivational tool of the educational process in quarantine conditions]. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh [Pedagogy of the formation of a creative personality in higher and secondary schools], 80 (1), 199-203 [in Ukrainian].

Kramarenko, I., Kornisheva, T., & Siliutina, I. (2022). Adaptatsiia dystantsiinoho navchannia u vyshchii shkoli do umov voiennoho stanu [Adaptation of distance learning in higher education to the conditions of martial law]. Perspektyvy ta innovatsii nauky. Psykholohiia. Pedahohika. Medytsyna [Perspectives and innovations of science. Psychology. Pedagogy. Medicine], 4 (9), 193-205 [in Ukrainian].

Nikolenko, L. M., & Ilchenko, L. A. (2021). Samostiina robota za dystantsiinoi formy navchannia: rezultaty opytuvannia studentiv [Independent work in distance education: results of a student survey]. Naukovi zapysky. Pedahohichni nauky [Proceedings. Pedagogical sciences], 194, 162-167 [in Ukrainian].

Pliushch, V., & Tereshchenko, O. (2022). Efektyvnist dystantsiinoho navchannia studentiv u zakladakh vyshchoi osvity [Effectiveness of distance learning of students in institutions of higher education]. Nauka i tekhnika sohodni [Science and technology today], 5 (5), 163-174 [in Ukrainian].

Rudenko, L., & Lytvyn, A. (2022). Pidhotovka fakhivtsiv sotsialnoho zakhystu v zakladakh vyshchoi osvity iz spetsyfichnymy umovamy navchannia [Training of social protection specialists in institutions of higher education with specific conditions of study]. Suchasni tendentsii rozvytku osvity y nauky: problemy ta perspektyvy [Modern trends in the development of education and science: problems and prospects], 10, 7-12 [in Ukrainian].

Semenenko, O. H., & Tsybulia, R. V. (2021). Osoblyvosti zastosuvannia informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii v protsesi vykladannia ekonomiko-matematychnykh dystsyplin [Peculiarities of the use of information and communication technologies in the process of teaching economic and mathematical disciplines]. Ekonomichnyi visnyk universytetu [Economic Bulletin of the University], 48, 55-70 [in Ukrainian].

Testy samorealizatsii. Diahnostyka realizatsii potreb u samorozvytku (V. Maralov) [Self-realization tests. Diagnostics of realization of self-development needs (V. Maralov)]. Retrieved from https://sites.google.com/site/testisamorealizaciie/ [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-14

Як цитувати

Кравцова, Н. В. (2023). Особливості потреби до самоосвітньої діяльності майбутніх бакалаврів машинобудівних спеціальностей в екстраординарних освітніх умовах. Імідж сучасного педагога, (4(205), 43–47. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2022-4(205)-43-47