Формування проєктувальної компетентності вчителів в умовах дистанційного навчання
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2022-4(205)-105-108Ключові слова:
дистанційне навчання; професійний стандарт учителя; компетентність; проєктувальна компетентністьАнотація
Описано теоретичний аналіз проєктувальної компетентності як складника професійної компетентності вчителя, виявлено сутність і структуру цього феномена, визначено критерії та рівні сформованості проєктувальної компетентності, обґрунтовано компоненти формування проєктувальної компетентності вчителів, яка охоплює принципи, цілі та завдання. Проєктувальна компетентність учителя являє собою професійно-особистісну якість, що заснована на знаннях, уміннях, особистісному досвіді й ціннісних орієнтаціях учителя, що сприяють ефективній підготовці та впровадженню проєктів в освітній процес.
Посилання
Банашко Л. В., Севастьянова О. М., Крищук Б. С., Тафінцева С. І. Концепція педагогічної компетентності майбутніх учителів у системі ступеневої підготовки спеціалістів початкової ланки освіти. URL: http://www.kgpa.km.ua/?q=node/233
Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти (№ 1392 від 23 листопада 2011р.). URL: http://old.mon.gov.ua/ua/often-requested/state-standards/
Дистанційне навчання. Вікіпедія. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BD%D1%86%D1%96%D0%B9%D0%BD%D0%B5_%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F
Концепція розвитку дистанційної освіти в Україні. Київ : КПІ, 2019. 12 с.
Концепція розвитку педагогічної освіти. URL: file:///C:/Users/EliteBook840/Downloads/5b7bb2dcc424a809787929.pdf
Кремень В. Г. Освіта і наука в Україні – інноваційні аспекти. Стратегія. Реалізація. Результати. Київ : Грамота, 2015. 48 с.
НУШ. Професійний стандарт вчителя. URL: https://nus.org.ua/news/zatverdyly-try-profesijni-standart-vchytelya-dokument/
Організація дистанційного навчання в школі : метод. реком. 2020. URL: metodichni recomendazii-dustanciyna osvita-2020.pdf
Семенець Л. М. Педагогічна компетентність викладача як умова формування професійної компетентності майбутнього вчителя. Вісник Житомирського державного університету ім. І. Франка. 2010. Вип. 53. С. 183–186.
Хмельницька О. С. Особливості впровадження дистанційного навчання в освітній процес закладу вищої школи. URL: http://pedagogy-journal.kpu.zp.ua/archive/2021/75/part_3/20.pdf
References
Banashko, L. V., Sevastyanova, O. M., Kryschuk, B. S., Tafintseva, S. I. Kontseptsiia pedahohichnoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv u systemi stupenevoi pidhotovky spetsialistiv pochatkovoi lanky osvity [The concept of pedagogical competence of future teachers in the system of graduate training of specialists in primary education]. Retrieved from http://www.kgpa.km.ua/?q=node/233 [in Ukrainian].
Derzhavnyi standart bazovoi i povnoi zahalnoi serednoi osvity [State standard of basic and complete general secondary education] (No. 1392 dated November 23, 2011). Retrieved from http://old.mon.gov.ua/ua/often-requested/state-standards/ [in Ukrainian].
Dystantsiine navchannia [Distance Learning]. Wikipedia. Retrieved from https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BD%D1%86%D1%96%D0%B9%D0%BD%D0%B5_%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F [in Ukrainian].
Kontseptsiia rozvytku dystantsiinoi osvity v Ukraini [The concept of distance education development in Ukraine]. (2019). Kyiv: KPI [in Ukrainian].
Kontseptsiia rozvytku pedahohichnoi osvity [Concept of development of pedagogical education]. Retrieved from file:///C:/Users/EliteBook840/Downloads/5b7bb2dcc424a809787929.pdf [in Ukrainian].
Kremen, V. G. (2015). Osvita i nauka v Ukraini – innovatsiini aspekty. Stratehiia. Realizatsiia. Rezultaty [Education and science in Ukraine – innovative aspects. Strategy. Realization. Results]. Kyiv: Gramota [in Ukrainian].
NUSh. Profesiinyi standart vchytelia [NUSH. Professional standard of the teacher]. Retrieved from https://nus.org.ua/news/zatverdyly-try-profesijni-standart-vchytelya-dokument/ [in Ukrainian].
Orhanizatsiia dystantsiinoho navchannia v shkoli [Organization of distance learning at school]: metodychni rekomendatsii. (2020). Retrieved from metodichni recomendazii-dustanciyna osvita-2020.pdf [in Ukrainian].
Semenets, L. M. (2010). Pedahohichna kompetentnist vykladacha yak umova formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnoho vchytelia [Pedagogical competence of the teacher as a condition for the formation of the professional competence of the future teacher]. Visnyk Zhytomyrskoho derzhavnoho universytetu im. I. Franka [Bulletin of Zhytomyr State University named after I. Franko], 53, 183-186 [in Ukrainian].
Khmelnytska, O. S. Osoblyvosti vprovadzhennia dystantsiinoho navchannia v osvitnii protses zakladu vyshchoi shkoly [Peculiarities of the implementation of distance learning in the educational process of the institution of higher education]. Retrieved from http://pedagogy-journal.kpu.zp.ua/archive/2021/75/part_3/20.pdf [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).