Формування соціокультурної компетентності майбутніх учителів початкової школи у процесі вивчення дисциплін мовного циклу
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2022-3(204)-82-86Ключові слова:
соціокультурна компетентність; національно-мовна особистість; українська мова; професійна підготовка; учитель початкової школиАнотація
Присвячено вагомій проблемі освітньо-виховної діяльності сучасних педагогічних ЗВО – формуванню соціокультурної компетентності студентів спеціальності «Початкова освіта» у процесі вивчення дисциплін мовного циклу. Актуальність теми зумовлена кількома чинниками: загостренням проблеми національної самоідентифікації особистості в сучасному світі, а також необхідністю пошуків ефективніших способів формування соціокультурної компетентності студентів педагогічних спеціальностей як громадян і майбутніх учителів.
Автором статті зосереджено увагу на огляді поняття «соціокультурна компетентність», а також на аналізі завдань і шляхів формування соціокультурної компетентності на національній основі майбутніх учителів початкової школи у процесі опанування ними мовознавчих дисциплін.
Посилання
Білавич Г., Оліяр М., Піддубрівна І. Розвиток національно-мовної особистості учня початкової школи у вимірі новітнього етапу розбудови української освіти. Молодь і ринок. 2021. № 10 (196). С. 41–46.
Вітюк В. Основні шляхи формування соціокультурної компетентності учнів початкової школи. Рідне слово в етнокультурному вимірі. 2013. С. 474–479. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsev_2013_2013_60
Державний стандарт початкової освіти. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/688-2019-%D0%BF
Долінська К. Формування етнокомунікативної компетентності студентів у соціокультурному аспекті становлення мовної особистості. Рідне слово в етнокультурному вимірі. 2013. С. 480–484. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsev_2013_2013_61
Долінська К. Формування соціокультурної компетенції майбутніх учителів початкових класів як педагогічна проблема. Науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. 2013. Вип. 7. С. 141–145.
Лисенко Г. В. Формування соціокультурної компетентності студентів у процесі вивчення іноземної мови. Вісник психології і педагогіки. 2013. Вип. 13. URL: http://www.psyh.kiev.ua/Збірник_наук._праць._-_Випуск_13
Максимець М. Формування соціокультурної компетенції у процесі вивчення іноземної мови. Вісник Львівського університету. Педагогічна. 2006. Вип. 21. С. 211–218.
Ярмолюк А. В. Формування соціокультурної компетенції старшокласників на уроках української мови. Наукові записки НДУ ім. М. Гоголя. Психолого-педагогічні науки. 2011. № 5. С. 134–136.
References
Bilavych, H., Oliiar, M., & Piddubrivna, I. (2021). Rozvytok natsionalno-movnoi osobystosti uchnia pochatkovoi shkoly u vymiri novitnoho etapu rozbudovy ukrainskoi osvity [Development of the national-linguistic personality of a primary school student in the dimension of the latest stage of development of Ukrainian education]. Molod i rynok [Youth and the market], 10 (196), 41-46 [in Ukrainian].
Vitiuk, V. (2013). Osnovni shliakhy formuvannia sotsiokulturnoi kompetentnosti uchniv pochatkovoi shkoly [The main ways of forming socio-cultural competence of primary school students]. Ridne slovo v etnokulturnomu vymiri [Native word in the ethnocultural dimension], 474-479. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsev_2013_2013_60 [in Ukrainian].
Derzhavnyi standart pochatkovoi osvity [State standard of primary education]. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/688-2019-%D0%BF [in Ukrainian].
Dolinska, K. (2013). Formuvannia etnokomunikatyvnoi kompetentnosti studentiv u sotsiokulturnomu aspekti stanovlennia movnoi osobystosti [Formation of ethnocommunicative competence of students in the socio-cultural aspect of the formation of language personality]. Ridne slovo v etnokulturnomu vymiri [Native word in the ethnocultural dimension], 480-484. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsev_2013_2013_61
Dolinska, K. (2013). Formuvannia sotsiokulturnoi kompetentsii maibutnikh uchyteliv pochatkovykh klasiv yak pedahohichna problema [Formation of socio-cultural competence of future primary school teachers as a pedagogical problem]. Naukovyi visnyk Skhidnoievropeiskoho natsionalnoho universytetu imeni Lesi Ukrainky [Scientific Bulletin of the Lesia Ukrainka East European National University], 7, 141-145 [in Ukrainian].
Lysenko, H. V. (2013). Formuvannia sotsiokulturnoi kompetentnosti studentiv u protsesi vyvchennia inozemnoi movy [Formation of socio-cultural competence of students in the process of learning a foreign language]. Visnyk psykholohii i pedahohiky [Bulletin of psychology and pedagogy], 13. Retrieved from http://www.psyh.kiev.ua/Zbirnyk_nauk._prats._-_Vypusk_13 [in Ukrainian].
Maksymets, M. (2006). Formuvannia sotsiokulturnoi kompetentsii u protsesi vyvchennia inozemnoi movy [Formation of socio-cultural competence in the process of learning a foreign language]. Visnyk Lvivskoho universytetu. Pedahohichna [Bulletin of Lviv University. Pedagogically], 21, 211-218 [in Ukrainian].
Yarmoliuk, A. V. (2011). Formuvannia sotsiokulturnoi kompetentsii starshoklasnykiv na urokakh ukrainskoi movy [Formation of socio-cultural competence of high school students in Ukrainian language lessons]. Naukovi zapysky NDU im. M. Hoholia. Psykholoho-pedahohichni nauky [Scientific notes of NDU named after M. Gogol. Psychological and pedagogical sciences], 5, 134-136 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).