Використання інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі як чинник підвищення якості дошкільної освіти
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2022-2(203)-41-44Ключові слова:
дошкільна освіта; якість освіти; якість дошкільної освіти; інформаційно-комунікаційні технології; види занять; принципи використання ІКТ; освітній процесАнотація
Зосереджено увагу на актуальних аспектах підвищення якості дошкільної освіти; охарактеризовано обов’язковість принципу наступності між дошкільною та початковою освітою, описано умови, що створюють інформаційно-комунікаційне педагогічне середовище; обґрунтовано необхідність упровадження ІКТ в освітній процес дошкільного закладу; охарактеризовано основні види занять із використанням ІКТ в освітньому процесі та розроблено загальні принципи при їх проведенні; визначено основні педагогічні цілі, що досягаються за допомогою ІКТ; сформульовано основні вимоги та обмеження при роботі з використанням інформаційно-комунікаційних технологій.
Посилання
Біла О. Управління процесом інформатизації навчального закладу в умовах розбудови Школи відкритої освіти. Рідна школа. 2016. № 2–3. С. 44–48. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2016_2-3_11.
Іржавська О., Дворцова Л. Використання інформаційно-комунікаційних технологій у дошкільному навчальному закладі. Дошкільний навчальний заклад. 2015. № 3. С. 2–11.
Козак Л., Швидка І. Якість дошкільної освіти на сучасному етапі. Освітологічний дискурс. 2018. № 3–4 (22–23). С. 198–208.
Ляшенко С., Зінченко З. Інтеграція інформаційно-комунікаційних технологій у освітній процес. Вихователь-методист дошкільного закладу. 2013. № 7. С. 16–27.
Марковська Т. В. Стан і перспективи впровадження ІКТ в практику дошкільної освіти. Комп’ютер у школі та сім’ї. 2012. № 1. С. 29–32.
Піроженко Т. О. Якість дошкільної освіти: сучасна ситуація та погляд у перспективу. Актуальні проблеми психології : зб. наук. праць Ін-ту психології ім. Г.С. Костюка. Київ, 2018. Т. 4: Психологія розвитку дошкільника, вип. 14. С. 6–27.
Про дошкільну освіту : Закон України від 11.07.2001 № 2628-III. Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2001, № 49, ст. 259 URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2628-14
Про освіту : Закон України від 05.09.2017 р. № 2145-VIII. Відомості Верховної Ради (ВВР), 2017, № 38-39, ст.380. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19
Санітарний регламент для дошкільних навчальних закладів : наказ Міністерства охорони здоров’я від 24.0.2016 №234. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0563-16
Фроленкова Н. О. Якість дошкільної освіти в Україні: феномен поняття. Молодий вчений. 2015. № 2 (17). C. 116–118.
References
Bila, O. (2016). Upravlinnya protsesom informatyzatsiyi navchalnoho zakladu v umovakh rozbudovy Shkoly vidkrytoyi osvity [Management of the process of informatization of the educational institution in the conditions of development of the School of Open Education]. Ridna shkola [Native school], 2-3, 44-48. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2016_2-3_11 [in Ukrainian].
Irzhavska, O., & Dvortsova, L. (2015). Vykorystannya informatsiyno-komunikatsiynykh tekhnolohiy u doshkilnomu navchalnomu zakladi [Use of information and communication technologies in preschool educational institution]. Doshkilnyi navchalnyy zaklad [Preschool educational institution], 3, 2-11 [in Ukrainian].
Kozak, L., & Shvydka, I. (2018). Yakisti doshkilnoyi osvity na suchasnomu etapi [The quality of preschool education at the present stage]. Osvitolohichnyy dyskurs [Educational discourse], 3-4 (22-23), 198-208 [in Ukrainian].
Lyashenko, S., & Zinchenko, Z. (2013). Intehratsiya informatsiyno-komunikatsiynykh tekhnolohiy u osvitniy protses [Integration of information and communication technologies into the educational process]. Vykhovatel-metodyst doshkilnoho zakladu [Educator-methodologist of preschool institution], 7, 16-27 [in Ukrainian].
Markovska, T. V. (2012). Stan i perspektyvy vprovadzhennya IKT v praktyku doshkilnoyi osvity [Status and prospects of ICT implementation in the practice of preschool education]. Kompyuter u shkoli ta simyi [Computer at school and family], 1, 29-32 [in Ukrainian].
Pirozhenko, T. O. (2018). Yakist doshkilnoyi osvity: suchasna sytuatsiya ta pohlyad u perspektyvu [Quality of preschool education: current situation and perspective]. In Aktualni problemy psykholohiyi [Current issues of psychology]: zbirnyk naukovykh prats (Vol 4: Psykholohiya rozvytku doshkilnyka, is. 14, pp. 6-27). Kyiv [in Ukrainian].
Pro doshkilnu osvitu [About preschool education]. (2001). Zakon Ukrayiny vid 11.07.2001 № 2628-III. Vidomosti Verkhovnoyi Rady Ukrayiny (VVR) [Information of the Verkhovna Rada of Ukraine (VVR)], 49, 259. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2628-14 [in Ukrainian].
Pro osvitu [About education]. (2017). Zakon Ukrayiny vid 05.09.2017 r. № 2145-VIII. Vidomosti Verkhovnoyi Rady (VVR) [Information of the Verkhovna Rada of Ukraine (VVR)], 38-39, 380. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19 [in Ukrainian].
Sanitarnyy rehlament dlya doshkilnykh navchalnykh zakladiv [Sanitary regulations for preschool educational institutions]: nakaz Ministerstva okhorony zdorovya vid 24.0.2016 №234. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0563-16 [in Ukrainian].
Frolenkova, N. O. (2015). Yakist doshkilnoyi osvity v Ukrayini: fenomen ponyattya [The quality of preschool education in Ukraine: the phenomenon of the concept]. Molodyy vchenyy [Young scientist], 2 (17), 116-118 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).