Впровадження в освітній процес Stem-технологій: активізація креативного мислення та когнітивної гнучкості учнів
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2022-2(203)-55-58Ключові слова:
навчання; STEM-освіта; STEM-технологія; творча діяльність; творчий потенціал; креативне мислення; проєктний методАнотація
Аналізується інноваційний підхід до організації процесу освіти, зорієнтованого на формування науково-технічної компетентності за допомогою STEM-технологій, визначено сутність і виявлено переваги STEM-навчання, які полягають у поєднанні міжпредметних практико-орієнтованих підходів до вивчення як окремих предметів, так і сучасних методів і засобів наукового й техніко-технологічного дослідження.
Мета статті: розгляд STEM-технології як засобу розвитку креативного мислення учня, що сприяє розкриттю його творчого потенціалу.
Обговорюються можливості міжпредметного інтегрованого підходу STEM у реалізації цілісного, практико-орієнтованого навчання природничим предметам, пропонуються шляхи впровадження STEM-навчання у сучасній школі.
Науковий і практичний потенціал STEM-технологій величезний, тому їхнє впровадження у систему навчання одночасно з проєктним методом на різних рівнях сприятиме розвитку нових технологій, інноваційного мислення, творчих здібностей учнів, забезпечить потребу у добре підготовлених технічних кадрах.
Посилання
Барна О. В., Балик Н. Р. Впровадження STEM-освіти у навчальних закладах: етапи та моделі. STEM-освіта та шляхи її впровадження в навчально-виховний процес : матеріали І регіон. наук.-практ. веб-конференції, Тернопіль, 24 трав. 2017 р. Тернопіль : ТОКІППО, 2017. С. 3–8. URL: http://elar.ippo.edu.te.ua:8080/bitstream/123456789/4559/.
Білик Н. І., Пилипенко В. В., Шостя С. П. Розвиток цифрової компетентності педагогічних працівників у системі післядипломної освіти. Імідж сучасного педагога : електрон. наук. фах. журн. 2020. № 6 (195). С. 15–20. DOI: https://doi.org/10.33272/2522-9729-2020-6(195)-15-20. URL: http://isp.poippo.pl.ua/article/view/217445
Ворошилов О. Всесвітній економічний форум у Давосі-2021. Україна: події, факти, коментарі. 2021. № 2. С. 11–17. URL: http://nbuviap.gov.ua/images/ukraine/2021/ukr2.pdf
Використання елементів STEM-освіти на уроках математики : зб. матеріалів роботи творчої групи викладачів математики. Рівне : НМЦ ПТО, 2019. 95 с.
Грицюк Т. В. STEM-освіта як засіб підвищення творчого потенціалу учнів в умовах профільного навчання. URL: http://elar.ippo.edu.te.ua:8080/bitstream/123456789/4576/1/02_%20Gritsyuk.pdf
Методичні рекомендації щодо впровадження SТЕМ-освіти у загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладах України на 2017/2018 навчальний рік : Лист ІМЗО № 21.1/10-1470 від 13.07.17 року. Освіта.ua. URL: https://osvita.ua/legislation/Ser_osv/56880
STEM-освіта. Інститут модернізації змісту освіти. URL: https://imzo.gov.ua/stem-osvita/
STEM освіта – світовий освітній тренд. Марафон в-ва «Основа». URL: https://www.youtube.com/watch?v=esIN32UO6B4
STEM-освіта – шлях до майбутнього. Математика в школах України. 2017. № 27 (543). С. 32–35.
References
Barna, O. V., & Balyk, N. R. (2017). Vprovadzhennia STEM-osvity u navchalnykh zakladakh: etapy ta modeli [Implementation of STEM education in educational institutions: stages and models]. In STEM-osvita ta shliakhy yii vprovadzhennia v navchalno-vykhovnyi protses [STEM-education and ways of its implementation in the educational process]: materialy I rehion. nauk.-prakt.yi veb-konferentsii (pp. 3-8). Ternopil: TOKIPPO. Retrieved from http://elar.ippo.edu.te.ua:8080/bitstream/123456789/4559/ [in Ukrainian].
Bilyk, N. I., Pylypenko, V. V., & Shostia, S. P. (2020). Rozvytok tsyfrovoi kompetentnosti pedahohichnykh pratsivnykiv u systemi pisliadyplomnoi osvity [Development of digital competence of pedagogical workers in the system of postgraduate education]. Imidzh suchasnoho pedahoha [The image of a modern teacher], 6 (195), 15-20. DOI: https://doi.org/10.33272/2522-9729-2020-6(195)-15-20. Retrieved from http://isp.poippo.pl.ua/article/view/217445 [in Ukrainian].
Voroshylov, O. (2021). Vsesvitnii ekonomichnyi forum u Davosi-2021 [World Economic Forum in Davos 2021]. Ukraina: podii, fakty, komentari [Ukraine: events, facts, comments], 2, 11-17. Retrieved from http://nbuviap.gov.ua/images/ukraine/2021/ukr2.pdf [in Ukrainian].
Vykorystannia elementiv STEM-osvity na urokakh matematyky [The use of elements of STEM education in mathematics lessons]: zb. materialiv roboty tvorchoi hrupy vykladachiv matematyky. Rivne: NMTs PTO, 2019[in Ukrainian].
Hrytsiuk, T. V. STEM-osvita yak zasib pidvyshchennia tvorchoho potentsialu uchniv v umovakh profilnoho navchannia [STEM-education as a means of increasing the creative potential of students in the context of specialized training]. Retrieved from http://elar.ippo.edu.te.ua:8080/bitstream/123456789/4576/1/02_%20Gritsyuk.pdf [in Ukrainian].
Metodychni rekomendatsii shchodo vprovadzhennia STEM-osvity u zahalnoosvitnikh ta pozashkilnykh navchalnykh zakladakh Ukrainy na 2017/2018 navchalnyi rik [Methodical recommendations on the implementation of STEM education in secondary and out-of-school educational institutions of Ukraine for the 2017/2018 academic year]. Lyst IMZO № 21.1/10-1470 vid 13.07.17 roku. Osvita.ua. Retrieved from https://osvita.ua/legislation/Ser_osv/56880 [in Ukrainian].
7. STEM-osvita [STEM education]. Instytut modernizatsii zmistu osvity. Retrieved from https://imzo.gov.ua/stem-osvita/.
STEM osvita – svitovyi osvitnii trend [STEM education is a global educational trend]. Marafon v-va «Osnova». Retrieved from https://www.youtube.com/watch?v=esIN32UO6B4 [in Ukrainian].
STEM-osvita – shliakh do maibutnoho [STEM education - the way to the future]. (2017). Matematyka v shkolakh Ukrainy [Mathematics in schools of Ukraine], 27 (543), 32-35 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).