Особливості використанням мобільних телефонів на уроках іноземної мови

Автор(и)

  • Наталія Володимирівна Горобченко Житомирський педагогічний університет імені Івана Франка, Україна http://orcid.org/0000-0003-4388-1007
  • Крістіна Йосипівна Баюн Житомирський державний університет імені Івана Франка, Україна https://orcid.org/0000-0001-7969-8509

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2022-2(203)-45-49

Ключові слова:

інформаційні комунікаційні технології; мобільне навчання; мобільні додатки; підкасти; психолого-педагогічні вимоги; дидактичні властивості; інформаційна перенасиченість; компетентність

Анотація

Навчання з використанням інформаційно-комунікаційних технологій у цілому й мобільних технологій зокрема, є не лише освітньою інновацією ХХІ століття, а й основним і можливим способом продовжувати освітній процес в умовах пандемії. Залученню та інтеграції інформаційних комунікативних технологій в освітній процес сприяли ідеї Концепції Нової української школи, а саме інформаційна компетентність та навчання впродовж життя. Застосування мобільних технологій для формування інформаційної комунікативної компетентності покликане не змінювати традиційні методи навчання, а створювати нове середовище, яке буде націленим водночас на формування мовленнєвих умінь, навичок навчання протягом життя, що власне і є підґрунтям нового підходу в освіті – неперервного навчання (англ. lifelong learning).

Біографії авторів

Наталія Володимирівна Горобченко, Житомирський педагогічний університет імені Івана Франка

кандидатка педагогічних наук, доцентка

Крістіна Йосипівна Баюн, Житомирський державний університет імені Івана Франка

викладачка кафедри германської філології та зарубіжної літератури

Посилання

Бескровный И. Homo Mobiles: шаг в сторону матрицы. E-Leaming World. 2004. № 4. С. 25–31.

Голицына И. Н., Половникова Н. Л. Мобильное обучение в современном образовании. Школьные технологии. 2011. № 4. С. 241–255.

Карева Н. В. Использование аутентичных аудио и видео материалов для повышения мотивации изучения иностранного языка. Науковедение. 2014. № 3 (22). С. 140.

Куклев В. А. Сущностные характеристики мобильного обучения как педагогической инновации. Мир науки, культуры и образования. 2008. № 5. С. 204–207.

П’янковська І. В. Застосування технології «переверненого навчання» у викладанні дисципліни «Лексичний менеджмент». Наукові записки Національного університету «Острозька академія». 2016. Вип. 60. С. 52–56.

Погуляев Д. В. Возможности применения мобильных технологий в учебном процессе. Информатика. 2006. № 5. С. 80–84.

Роберт И. В. Развитие информатизации образования на основе цифровых технологий: интеллектуализация процесса обучения, возможные негативные последствия. Наука о человеке: гуманитарные исследования. 2017. № 4 (30). С 65–71.

Семеріков С. О. Теоретико-методичні основи фундаменталізації навчання інформатичних дисциплін у вищих навчальних закладах : дис. … д-ра пед. наук : 13.00.02. Київ, 2009. 536 с.

Тарнопольський О. Б. Методика викладання іноземних мов та їх аспектів у вищій школі : підручник. Дніпро : Університет імені Альфреда Нобеля, 2019. 256 с.

Титова С. В., Авраменко А. П. Мобильное обучение иностранным языкам : учеб. пособ. Москва, 2013. 224 c.

Bates T. National strategies for e-learning in post-secondary education and training. UNESCO, 2001. 132 p.

Hashemi M., Azizinezhad M., Najafi V., Nesari A. What is Mobile Learning? Challenges and Capabilities. Procedia – Social And Behavioral Sciences. 2011. № 30. P. 2477–2481.

Hockly N. Mobile learning. ELT J.: English Language Teaching J. 2013. № 67 (1). P. 80–84.

Hulme A. Smart Devices or People? A Mobile Learning Quandary. International Journal of Learning and Media. 2014. Vol. 4, № 3–4. P. 73–77.

Ivanov Sasa. New technologies approach to E-learning / Sasa Ivanov, Branimir Djordjevic, Dragisa Stanujkic. UNITECH-09: International scientific conference (Bulgaria, Gabrovo, 20-21 november 2009). Proceedings. Gabrovo : University publishing house «V. Aprilov», 2009. Vol. III. Р. 469–474.

Kinash S., Kordyban R., Hives L. What mobile learning looks like. Education technology solutions. 2012. № 49. P. 55–56.

Strasser Th. Mobiles Lernen im DaF-Unterricht Smartphones, Tablets und Co. URL: https://www.goethe.de/de/spr/mag/20744244.html.

Traxler J. Current State of Mobile Learning. Mobile Learning: Transforming the Delivery of Education and Training. 2009. URL: http://www.aupress.ca/index.php/books/120155

References

Beskrovny, I. (2004). Homo Mobiles: Shag v storony matritsy [Homo Mobiles: a step towards the matrix]. E-Leaming World, 4, 25-31 [in Russian].

Holytsyna, Y. N., & Polovnykova, N. L. (2011). Mobylnoe obuchenye v sovremennom obrazovanyy [Mobile learning in modern education]. Shkolnye tekhnologii [School technology], 4, 241-255 [in Russian].

Kareva, N. V. (2014). Ispolzovanye autentychnykh audio i video materyalov dlia povyshenyia motyvatsyy yzuchenyia ynostrannoho yazyka [The usage of authentic audio and video materials to increase the motivation for learning a foreign anguage]. Naukovedenie [Science], 3 (22), 140 [in Russian].

Kuklev, V. A. (2008). Sushchnostnye kharakterystyky mobylnoho obuchenyia kak pedahohycheskoi ynnovatsyy [Essential characteristics of mobile learning as a pedagogical innovation]. Mir nauki, kultury i obrazovaniia [The world of science, culture and education], 5, 204-207 [in Russian].

Piankovska, I. V. (2016). Zastosuvannia tekhnolohii «perevernenoho navchannia» u vykladanni d ystsypliny «Leksychnyi menedzhment» [Application of the technology of "inverted learning" while teaching the subject "Lexical Management"]. Naukovi zapysky Natsionalnoho universytetu «Ostrozka akademiia» [Scientific Notes of Ostroh Academy National University], 60, 52-56 [in Ukrainian].

Pohuliaev, D. V. (2006). Vozmozhnosty prymenenyia mobylnykh tekhnolohyi v uchebnom protsesse [Possibilities of using mobile technologies in the educational process]. Informatika [Informatics], 5, 80-84 [in Russian].

Robert, Y. V. (2017). Razvytye informatyzatsyy obrazovanyia na osnove tsyfrovykh tekhnolohyi: yntellektualyzatsyia protsessa obuchenyia, vozmozhnye nehatyvnye posledstvyia [Development of informatization of education based on digital technologies: intellectualization of the learning process, possible negative consequences]. Nauka o cheloveke: gumanitarnye issledovaniia [The Science of Person: Humanitarian Researches], 4 (30), 65-71 [in Russian].

Semerikov, S. O. (2009). Teoretyko-metodychni osnovy fundamentalizatsii navchannia informatychnykh dystsyplin u vyshchykh navchalnykh zakladakh [Theoretical and methodological bases of fundamentalization of teaching computer science subjects in higher educational institutions]. (D diss.) Kyiv: National Pedagogical Dragomanov University [in Ukrainian].

Tarnopolskyi, O. B. (2019). Metodyka vykladannia inozemnykh mov ta yikh aspektiv u vyshchii shkoli [Methods of teaching foreign languages and their aspects in higher education]. Dnipro [in Ukrainian].

Tytova, S. V., & Avramenko, A. P. (2013). Mobylnoe obuchenye inostrannym yazykam [Mobile learning of foreign languages]. Moskva [in Russian].

Bates, T. (2001). National strategies for e-learning in post-secondary education and training. UNESCO.

Hashemi, M., Azizinezhad, M., Najafi, V., & Nesari, A. (2011). What is Mobile Learning? Challenges and Capabilities. Procedia. Social And Behavioral Sciences, 30, 2477-2481.

Hockly, N. (2013). Mobile learning. ELT J.: English Language Teaching J, 67 (1), 80-84.

Hulme, A. (2014). Smart Devices or People? A Mobile Learning Quandary. International Journal of Learning and Media, 4, 3-4, 73-77.

Ivanov, Sasa. (2009). New technologies approach to E-learning. UNITECH-09: International scientific conference (Bulgaria, Gabrovo, 20-21 November 2009). Proceedings (Vol. III. pp. 469-474) Gabrovo: University publishing house «V. Aprilov».

Kinash, S., Kordyban, R.,& Hives, L. (2012) What mobile learning looks like. Education technology solutions, 49, 55-56.

Strasser, Th. (2021). Mobiles Lernen im DaF-Unterricht Smartphones, Tablets und Co. Retrieved from https://www.goethe.de/de/spr/mag/20744244.html.

Traxler, J. (2009). Current State of Mobile Learning. Mobile Learning: Transforming the Delivery of Education and Training. Retrieved from http://www.aupress.ca/index.php/books/120155.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-05-03

Як цитувати

Горобченко, Н. В., & Баюн, К. Й. (2022). Особливості використанням мобільних телефонів на уроках іноземної мови . Імідж сучасного педагога, (2(203), 45–49. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2022-2(203)-45-49

Номер

Розділ

КАЛЕЙДОСКОП МОВ