Професійна підготовка майбутніх учителів музичного мистецтва в полікультурних реаліях
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2021-6(201)-65-67Ключові слова:
музичне мистецтво; професійна підготовка; полікультурність; майбутні вчителів музичного мистецтваАнотація
Здійснено аналіз наукових праць українських, китайських і зарубіжних дослідників, які у той чи інший спосіб торкаються проблеми професійної підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва, зокрема, формування у них полікультурної компетентності. Нами було з’ясовано, що зазначена проблема лише починає ставати об’єктом ретельного вивчення педагогів України, Китаю й світу. Існуючий досвід вирішення цієї проблеми потребує систематизації та узагальнення. Ми дійшли висновку про те, що сутність готовності майбутнього вчителя музики до професійної діяльності в умовах полікультурності обумовлена сукупністю емоційно-психічних станів, психолого-педагогічних, методичних, спеціально-предметних знань, умінь і навичок, що сприяють ефективному здійсненню професійної діяльності вчителя музики у полікультурному соціумі, у той час як специфіка такої готовності визначається емоційно-ціннісним відношенням до духовного, культурного потенціалу народної музики; комплексом знань, умінь і навичок, що набуваються у процесі вивчення й пізнання народної музики, її самобутнього характеру. У якості відмінностей було виявлене особливе відношення китайського мистецтва музичного супроводу до імітації народних, у більшості ударних інструментів, а також у властивих китайцям якостях раціональності й прагматичності, які знаходять висвітлення у музичному мистецтві.
Посилання
Волошина І. В. Полікультурна спрямованість вищої освіти як складова професійної підготовки майбутніх фольклористів (на прикладі США). Науковий вісник Ужгородського нац. ун-ту. Педагогіка, соціальна робота. 2014. Вип. 32. С. 46–48.
Лю Цяньцянь. Формування художньої компетентності майбутніх учителів музики та хореографії в педагогічних університетах України і Китаю : автореф. дис. … канд. пед. наук. Київ, 2010. 20 с.
Кірєєва Т. Музична освіта сьогодення: від Ярослава Мудрого до Новітнього часу. Наука. Релігія. Суспільство. 2011. № 1. С. 153–163.
Остапенко Л. В., Войченко О. М., Шпортько О. В. Актуальні проблеми музично-естетичної освіти та виховання на початку XXI століття. Молодий вчений. 2018. № 1 (53). С. 153–156.
Политаева Т. И. Формирование готовности будущего учителя музыки к профессиональной деятельности в поликультурном социуме : дис. … канд. пед. наук. Уфа, 2010. 222 с.
У Іфан. Методика вдосконалення етнокультурної підготовки майбутніх учителів музики в процесі фахового навчання. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Теорія і методика мистецької освіти. 2011. Вип. 11 (16). С. 109–113.
Фу Сяоцзін. Методика концертмейстерської підготовки майбутніх учителів музики України і Китаю : дис. … канд. пед. наук : 13.00.02. Київ, 2012. 237 с.
Чжан Яньфен. Методика вокальної художньо-виконавської підготовки майбутніх учителів музики в університетах України і Китаю : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04. Київ, 2012. 238 c.
References
Voloshyna, I. V. (2014). Polikulturna spriamovanist vyshchoi osvity yak skladova profesiinoi pidhotovky maibutnikh folklorystiv (na prykladi SShA). [Multicultural orientation of higher education as a component of professional training of future folklorists (on the example of the USA)]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho nats. un-tu. Pedahohika, sotsialna robota [Scientific Bulletin of Uzhhorod National University un-tu. Pedagogy, social work], 32, 46-48 [in Ukrainian].
Liu, Tsiantsian. (2010). Formuvannia khudozhnoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv muzyky ta khoreohrafii v pedahohichnykh universytetakh Ukrainy i Kytaiu [Formation of artistic competence of future teachers of music and choreography in pedagogical universities of Ukraine and China]. (Extended abstract of PhD diss.). Kyiv [in Ukrainian].
Kirieieva, T. (2011). Muzychna osvita sohodennia: vid Yaroslava Mudroho do Novitnoho chasu [Today's music education: from Yaroslav the Wise to modern times]. Nauka. Relihiia. Suspilstvo [Science. Religion. Society], 1, 153-163 [in Ukrainian].
Ostapenko, L. V., Voichenko, O. M., & Shportko, O. V. (2018). Aktualni problemy muzychno-estetychnoi osvity ta vykhovannia na pochatku XXI stolittia [Current issues of music and aesthetic education and upbringing at the beginning of the XXI century]. Molodyi vchenyi [Young scientist], 1 (53), 153-156 [in Ukrainian].
Polytaeva, T. (2010). Formyrovanye hotovnosty budushcheho uchytelia muzyki k professyonalnoi deiatelnosty v polykulturnom sotsyume [Formation of readiness of the future music teacher for professional activity in a multicultural society]. (PhD diss.). Ufa [in Russian].
U, Ifan. (2011). Metodyka vdoskonalennia etnokulturnoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv muzyky v protsesi fakhovoho navchannia [Methods of improving the ethnocultural training of future music teachers in the process of professional training]. Naukovyi chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova. Teoriia i metodyka mystetskoi osvity [Scientific journal of NPU named after MP Drahomanov. Theory and methods of art education], 11 (16), 109-113 [in Ukrainian].
Fu, Siaotszin. (2012). Metodyka kontsertmeisterskoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv muzyky Ukrainy i Kytaiu [Methods of concertmaster training of future music teachers of Ukraine and China]. (PhD diss.). Kyiv [in Ukrainian].
Chzhan, Yanfen. (2012). Metodyka vokalnoi khudozhno-vykonavskoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv muzyky v universytetakh Ukrainy i Kytaiu [Methods of vocal art and performance training of future music teachers at universities in Ukraine and China]. (Extended abstract of PhD diss.). Kyiv [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).