Особливості формувального оцінювання в початковій школі
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2021-6(201)-88-94Ключові слова:
формувальне оцінювання; зворотній зв’язок (Feedback); ефективний зворотний зв’язок; оціночний зворотний зв’язок; взаємооцінювання; мотивація; техніка формувального оцінюванняАнотація
Описано особливості формувального оцінювання в початковій школі. Обґрунтовано зворотний зв’язок (Feedback) як важливий складник прогресу навчання учнів. Описано техніки формувального оцінювання. Обґрунтовано ключові принципи формувального оцінювання. Запропоновано конкретні шляхи щодо впровадження формувального оцінювання в освітньому навчанні.
Посилання
Дементієвська Н. Формуюче оцінювання в курсі допрофільної підготовки за програмою Intel "Шлях до успіху". Інформатика та інформаційні технології в навчальних закладах. 2012. № 2. С. 60–69.
Кабан Л. В. Формувальне оцінювання навчальних досягнень учнів у новій українській школі. Народна освіта. 2017. Вип. 1. С. 88–95.
Концепція Нової української школи. URL: http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/ua-sch-2016/ (дата звернення: 07.08.2020).
Морзе Н. В., Барна О. В., Вембер В. П. Формувальне оцінювання : від теорії до практики. Інформатика та інформаційні технології в навчальних закладах. 2013. № 6. С. 45–57.
Нова українська школа: основи стандарту освіти. URL: https://docs.google.com/viewerng/viewer?url=http://nus.org.ua/wp-content/uploads/2016/12/nova-schkola1-pantone-363-EC-1.pdf (дата звернення: 07.08.2020).
Орієнтовні вимоги до контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи: Додаток до наказу МОН України від 19.08.2016 №1009. URL: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v1009729-16#Text
Політична пропозиція до проєкту Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року. URL: http://mon.gov.ua/about/kolegiya-ministerstva/rishennya-kolegiyi-ministerstva-osviti-i-naukiukrayini-(2016-rik).html (дата звернення: 08.08.2020).
Про затвердження Державного стандарту початкової освіти: Постанова Кабінету міністрів України від 21 лютого 2018 р. № 87. URL: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/87-2018-п (дата звернення: 07.08.2020).
Пpo затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів першого класу у Новій українській школі: Наказ МОН України від 20.08.2018 № 924. URL: https://ru.osvita.ua/ legislation/Ser_osv/61761/ (дата звернення: 07.08.2020).
Про освіту: Закон України. URL: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2145-19 (дата звернення: 07.08.2020).
References
Dementiievska, N. (2012). Formuiuche otsiniuvannia v kursi doprofilnoi pidhotovky za prohramoiu Intel "Shliakh do uspikhu" [Formative Assessment in Intel's Pathway to Success Pre-Professional Assessment]. Informatyka ta informatsiini tekhnolohii v navchalnykh zakladakh [Informatics and information technologies in educational institutions], 2, 60-69 [in Ukrainian].
Kaban, L. V. (2017). Formuvalne otsiniuvannia navchalnykh dosiahnen uchniv u novii ukrainskii shkoli [Formative assessment of students' academic achievements in the new Ukrainian school]. Narodna osvita [Public education], 1, 88-95 [in Ukrainian].
Kontseptsiia Novoi ukrainskoi shkoly [The concept of the New Ukrainian School]. Retrieved from http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/ua-sch-2016/ [in Ukrainian].
Morze, N. V., Barna, O. V., & Vember, V. P. (2013). Formuvalne otsiniuvannia: vid teorii do praktyky [Formative assessment: from theory to practice]. Informatyka ta informatsiini tekhnolohii v navchalnykh zakladakh [Informatics and information technologies in educational institutions], 6, 45-57 [in Ukrainian].
Nova ukrainska shkola: osnovy standartu osvity [New Ukrainian school: basics of education standard]. Retrieved from https://docs.google.com/viewerng/viewer?url=http://nus.org.ua/wp-content/uploads/2016/12/nova-schkola1-pantone-363-EC-1.pdf [in Ukrainian].
Oriientovni vymohy do kontroliu ta otsiniuvannia navchalnykh dosiahnen uchniv pochatkovoi shkoly [Indicative requirements for monitoring and evaluating the academic achievements of primary school students]: Dodatok do nakazu MON Ukrainy vid 19.08.2016 №1009. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v1009729-16#Text [in Ukrainian].
Politychna propozytsiia do proiektu Kontseptsii realizatsii derzhavnoi polityky u sferi reformuvannia zahalnoi serednoi osvity «Nova ukrainska shkola» na period do 2029 roku [Political proposal for the draft Concept for the implementation of state policy in the field of reforming general secondary education "New Ukrainian School" for the period up to 2029]. Retrieved from http://mon.gov.ua/about/kolegiya-ministerstva/rishennya-kolegiyi-ministerstva-osviti-i-naukiukrayini-(2016-rik).html [in Ukrainian].
Pro zatverdzhennia Derzhavnoho standartu pochatkovoi osvity [About the statement of the State standard of primary education]: Postanova Kabinetu ministriv Ukrainy vid 21 liutoho 2018 r. № 87. Retrieved from http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/87-2018-p [in Ukrainian].
Ppo zatverdzhennia metodychnykh rekomendatsii shchodo otsiniuvannia navchalnykh dosiahnen uchniv pershoho klasu u Novii ukrainskii shkoli [Approval of methodological recommendations for assessing the academic achievements of first-graders in the New Ukrainian School]: Nakaz MON Ukrainy vid 20.08.2018 № 924. Retrieved from https://ru.osvita.ua/ legislation/Ser_osv/61761/ [in Ukrainian].
Pro osvitu [About education]: Zakon Ukrainy. Retrieved from http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2145-19 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).