Професійна підготовка майбутнього вчителя в умовах парадигмальних змін
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2021-6(201)-28-31Ключові слова:
парадигма; освіта; професійна підготовка; підхід; компетентність; майбутній учитель; викладач; заклад вищої освітиАнотація
Розкрито основні тенденції розвитку системи вищої освіти, актуалізовано проблему професійної підготовки майбутнього вчителя в умовах сучасних змін в освіті, реалізації низки нормативно-правових освітніх документів.
Розкрито зміст та особливості професійної підготовки майбутнього вчителя в контексті гуманістичної, компетентнісної, особистісно-орієнтованої парадигм.
Доведено, що якісна професійна підготовка майбутнього вчителя неможлива без реалізації студентоцентрованого підходу, формування загальних і професійних компетентностей, досягнення здобувачами результатів навчання.
Посилання
Боднар О., Івасів О. Специфіка розвитку експертно-консультативної діяльності в умовах модернізації освіти. Вісник Львівського університету. Серія педагогічна. 2019. Вип. 34. С. 3–13. URL: http://publications.lnu.edu.ua/bulletins/index.php/pedagogics/article/view/10568/10663
Державний стандарт професійної освіти: теорія і методика : монографія / за ред. Н. Г. Ничкало. Хмельницький : ТУП, 2002. 334 с
Коваль Л. В. Ретроспективний аналіз професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи. Збірник наукових праць БДПУ. Педагогічні науки. Бердянськ, 2016. Вип. 2. С. 74–82.
Компетентнісний підхід в освіті: теоретичні засади і практика реалізації : матеріали метод. семінару / редкол.: В. Г. Кремень, В. І. Луговий, О. І. Ляшенко. Київ : Ін-т обдарованої дитини НАПН України, 2014. Ч. 1. 214 с.
Концепція розвитку педагогічної освіти. 2018. URL: https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-koncepciyi-rozvitku-pedagogichnoyi-osviti
Кучай Т., Кучай О. Забезпечення якості вищої освіти в європейському освітньому просторі. Освітній простір України. 2019. № 16. С. 15–19.
Про вищу освіту: Закон України від 1.07.2014 року № 1556-VII. URL: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1556-18
Професійний стандарт вчителя. 2021. URL: https://www.me.gov.ua/Documents/Detail?lang=uk-UA&id=22469103-4e36-4d41-b1bf-288338b3c7fa&title=RestrProfesiinikhStandartiv
Професійний стандарт на групу професій «Викладачі закладів вищої освіти». 2021. URL: https://osvita.ua/doc/files/news/819/81950/610_Vikladachi_zakladiv_vishoyi_osviti.pdf
Савченко О. П. Компетентнісний підхід у вищій школі. URL: http://www.intellect-invest.org.ua/pedagog_editions_e-magazine_pedagogical_science_vypuski_n3_2010_st_16/
Boyko Mariya, Turko Olha, Dluhopolsky Oleksandr, Henseruk Halyna. The Quality of Training Future Teachers during the COVID-19 Pandemic: A Case from TNPU. Education Sciences an Open Access Journal by MDPI: Special Issue Higher Education Quality Assurance. 2021. Vol. 11, is. 11. URL: https://www.mdpi.com/2227-7102/11/11/660.
References
Bodnar, O., & Ivasiv, O. (2019). Spetsyfika rozvytku ekspertno-konsultatyvnoi diialnosti v umovakh modernizatsii osvity [The specifics of the development of expert advisory activities in the modernization of education]. Visnyk Lvivskoho universytetu: Seriia pedahohichna [Bulletin of Lviv University: Pedagogical series], 34, 3-13. Retrieved from http://publications.lnu.edu.ua/bulletins/index.php/pedagogics/article/view/10568/10663 [in Ukrainian].
Nychkalo, N. (Ed.). (2002). Derzhavnyi standart profesiinoi osvity: teoriia i metodyka [State standard of vocational education: theory and methodology]. Khmelnytskyi [in Ukrainian].
Koval, L. V. (2016). Retrospektyvnyi analiz profesiinoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly [Retrospective analysis of professional training of future primary school teachers]. Zbirnyk naukovykh prats BDPU. Pedahohichni nauky [Collection of scientific works of the Belarusian State Pedagogical University. Pedagogical sciences], 2, 74-82 [in Ukrainian].
Kremen, V. H., Luhovyi, V. I., & Liashenko, O. I. (Eds.). (2014). Kompetentnisnyi pidkhid v osviti: teoretychni zasady i praktyka realizatsii [Competence approach in education: theoretical principles and implementation practice]: materialy metod. seminaru. Kyiv: In-t obdarovanoi dytyny NAPN Ukrainy [in Ukrainian].
Kontseptsiia rozvytku pedahohichnoi osvity [The concept of development of pedagogical education]. (2018). Retrieved from https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-koncepciyi-rozvitku-pedagogichnoyi-osviti [in Ukrainian].
Kuchai, T., & Kuchai, O. (2019). Zabezpechennia yakosti vyshchoi osvity v yevropeiskomu osvitnomu prostori. [Ensuring the quality of higher education in the European educational space]. Osvitnii prostir Ukrainy [Educational space of Ukraine],16, 15-19 [in Ukrainian]
Pro vyshchu osvitu [Law of Ukraine]: Zakon Ukrainy. Retrieved from http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1556-18 [in Ukrainian].
Profesiinyi standart vchytelia [Professional standard of a teacher]. (2021). Retrieved from https://www.me.gov.ua/Documents/Detail?lang=uk-UA&id=22469103-4e36-4d41-b1bf-288338b3c7fa&title=RestrProfesiinikhStandartiv [in Ukrainian].
Profesiinyi standart na hrupu profesii «Vykladachi zakladiv vyshchoi osvity» [Professional standard for the group of professions "Teachers of higher education institutions"]. (2021). Retrieved from https://osvita.ua/doc/files/news/819/81950/610_Vikladachi_zakladiv_vishoyi_osviti.pdf [in Ukrainian].
Savchenko, O. P. Kompetentnisnyi pidkhid u vyshchii shkoli [Competence approach in higher education]. Retrieved from http://www.intellect-invest.org.ua/pedagog_editions_e-magazine_pedagogical_science_vypuski_n3_2010_st_16/ [in Ukrainian].
Boyko, M., Turko, O., Dluhopolsky, O., Henseruk, H. (2021). The Quality of Training Future Teachers during the COVID-19 Pandemic: A Case from TNPU. Education Sciences an Open Access Journal by MDPI: Special Issue Higher Education Quality Assurance, 11, 11. Retrieved from https://www.mdpi.com/2227-7102/11/11/660.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).