Підготовка майбутніх педагогів до професійно-педагогічної діяльності в умовах спеціальної освіти
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2021-6(201)-32-35Ключові слова:
спеціальна освіта; дошкільна освіта; діти з особливими освітніми потребами; підготовка майбутніх педагогів; професійно-педагогічна діяльністьАнотація
Проаналізовано особливості спеціальної освіти як одного з важливих напрямів розвитку системи освіти дітей з особливими освітніми потребами. Розглянуто основні моделі інтеграції дітей з особливими освітніми потребами в освітнє середовище закладу дошкільної освіти. Обґрунтовано важливість фахової підготовки майбутніх педагогів до професійно-педагогічної діяльності в умовах спеціальної освіти. Визначено особистісні якості, якими має володіти педагог для успішної професійної діяльності з дітьми з особливими освітніми потребами. Окреслено педагогічні умови, що спрямовані на здійснення підготовки майбутніх педагогів до професійно-педагогічної діяльності в умовах спеціальної освіти. Проаналізовано педагогічні технології та методи, що спрямовані на підвищення якості професійної підготовки майбутніх педагогів у процесі фахової підготовки.
Посилання
Андрійчук Р. Г. Логіко-психологічні аспекти формування моделей професійної підготовки майбутніх вчителів. Вісник Житомир. держ. пед. ун-ту ім. І. Франка. 2018. № 13. С. 209–210.
Бойчук Ю. Д., Бородіна О. С., Микитюк О. М. Інклюзивна компетентність майбутнього вчителя : монографія. Харків : Іванченко, 2015. 140 с.
Васильєва К. І., Хребтова Н. П. Підготовка майбутніх педагогів до роботи в межах інклюзивного освітнього простору. Засоби навчальної та науково-дослідної роботи. 2017. № 37. С. 39–47.
Гладуш В. А., Баранець Я. Ю. До питання формування професійної компетентності педагога інклюзивного закладу. Вісник Дніпропетровського університету імені Альфреда Нобеля. Педагогіка і психологія. Педагогічні науки. 2015. № 1 (9). С. 73–79.
Гноєвська О. Ю. Формування корекційної компетентності вчителя загальноосвітнього закладу з інклюзивною формою навчання : дис. … канд. пед. наук : 13.00.03. Київ, 2016. 220 с.
Колупаєва А. А. Освітнє реформування : методологічні та стратегічні виміри освіти дітей з особливими потребами. Особлива дитина: навчання і виховання. 2018. № 1 (85). С. 7–13.
Лещій Н. П. Професійна підготовка майбутніх фахівців до роботи з дітьми з порушеннями психофізичного розвитку в умовах інклюзивної освіти. Актуальні питання корекційної освіти. 2017. Вип. 3. С. 156–164.
Листопад О. В. Модернізація професійної підготовки вчителя в контексті розвитку інклюзивної освіти : зарубіжний досвід. Науковий вісник Чернівецького нац. ун-ту. Педагогіка та психологія. Чернівці : Чернівецький нац. ун-т, 2019. Вип. 573. С. 82–89.
Мартинчук О. В. Готовність педагогів дошкільної освіти до організації корекційно-розвивальної роботи з дітьми з особливими потребами в загальноосвітньому просторі. Наукові записки. Психолого-педагогічні науки. Ніжин : Вид-во НДУ ім. М. Гоголя, 2017. № 4. С. 156–160.
Федоренко О. Професійна готовність педагогів як чинник успішного впровадження інклюзивного навчання дітей із порушенням слуху. Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови : зб. статей молодих вчених / за ред.: В. В. Засенка, А. А. Колупаєвої. Київ, 2018. Вип. 4, ч. 2. С. 362–370.
References
Andriichuk, R. H. (2018). Lohiko-psykholohichni aspekty formuvannia modelei profesiinoi pidhotovky maibutnikh vchyteliv [Logical and psychological aspects of forming models of professional training of future teachers]. Visnuk Zhytomyr. derzh. ped. un-tu im. I. Franka [Bulletin of Zhytomyr. state ped. University named after I. Franko], 13, 209-210 [in Ukrainian].
Boichuk, Yu. D., Borodina, O. S., & Mykytiuk, O. M. (2015). Inkliuzyvna kompetentnist maibutnoho vchytelia [Inclusive competence of future teacher]: monohrafiia. Kharkiv: Ivanchenko [in Ukrainian].
Vasylieva, K. I., & Khrebtova, N. P. (2017). Pidhotovka maibutnikh pedahohiv do roboty v mezhakh inkliuzyvnoho osvitnoho prostoru [Training of future teachers to work within an inclusive educational space]. Zasoby navchalnoi ta naukovo-doslidnoi roboty [Means of educational and research work], 37, 39-47 [in Ukrainian].
Hladush, V. A., & Baranets, Ya. Yu. (2015). Do pytannia formuvannia profesiinoi kompetentnosti pedahoha inkliuzyvnoho zakladu [On the issue of forming the professional competence of a teacher of an inclusive institution]. Visnyk Dnipropetrovskoho universytetu imeni Alfreda Nobelia. Pedahohika i psykholohiia. Pedahohichni nauky [Bulletin of the Alfred Nobel University of Dnepropetrovsk. Pedagogy and psychology. Pedagogical sciences], 1 (9), 73-79 [in Ukrainian].
Hnoievska, O. Yu. (2016). Formuvannia korektsiinoi kompetentnosti vchytelia zahalnoosvitnoho zakladu z inkliuzyvnoiu formoiu navchannia [The formation of correctional competence of a teacher of a general educational institution with an inclusive form of education]. (PhD diss.). Kyiv [in Ukrainian].
Kolupaieva, A. A. (2018). Osvitnie reformuvannia : metodolohichni ta stratehichni vymiry osvity ditei z osoblyvymy potrebamy [Educational reform: methodological and strategic dimensions of education of children with special needs]. Osoblyva dytyna: navchannia i vykhovannia [Special child: education and upbringing], 1 (85), 7-13 [in Ukrainian].
Leshchii, N. P. (2017). Profesiina pidhotovka maibutnikh fakhivtsiv do roboty z ditmy z porushenniamy psykhofizychnoho rozvytku v umovakh inkliuzyvnoi osvity [Professional training of future specialists to work with children with mental and physical disabilities in inclusive education]. Aktualni pytannia korektsiinoi osvity [Current issues of correctional education], 3, 156-164 [in Ukrainian].
Lystopad, O. V. (2019). Modernizatsiia profesiinoi pidhotovky vchytelia v konteksti rozvytku inkliuzyvnoi osvity : zarubizhnyi dosvid [Modernization of teacher training in the context of inclusive education: foreign experience]. Naukovyi visnyk Chernivetskoho nats. un-tu. Pedahohika ta psykholohiia [Scientific Bulletin of Chernivtsi National University. Pedagogy and psychology], 573, 82-89 [in Ukrainian].
Martynchuk, O. V. (2017). Hotovnist pedahohiv doshkilnoi osvity do orhanizatsii korektsiino-rozvyvalnoi roboty z ditmy z osoblyvymy potrebamy v zahalnoosvitnomu prostori [Readiness of preschool teachers to organize correctional and developmental work with children with special needs in the general educational space]. Naukovi zapysky. Psykholoho-pedahohichni nauky [Scientific notes. Psychological and pedagogical sciences]. Nizhyn, 4, 156-160 [in Ukrainian].
Fedorenko, O. (2018). Profesiina hotovnist pedahohiv yak chynnyk uspishnoho vprovadzhennia inkliuzyvnoho navchannia ditei iz porushenniam slukhu [Professional readiness of teachers as a factor in the successful implementation of inclusive education for children with hearing impairments]. In V. V. Zasenka, A. A. Kolupaieva (Eds.), Osvita osib z osoblyvymy potrebamy: shliakhy rozbudovy [Education of persons with special needs: ways of development]. (Is. 4, p. 2, pp. 362-370). Kyiv [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).