Оцінка ефективності застосування компетентісно зорієнтованих технологій у професійній підготовці вчителів природничо-наукових дисциплін
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2021-6(201)-19-23Ключові слова:
учитель природничо-наукових дисциплін; компетентнісний підхід; професійна компетентність; освітня (педагогічна) технологія; інформаційно-комунікаційні технології; здоров’язбережувальні технологіїАнотація
Обґрунтовано показники і критерії готовності вчителів природничо-наукових дисциплін до впровадження компетентнісно зорієнтованих технологій у професійній діяльності. Проведено характеристику змісту й організації експериментального дослідження, наведено дані аналізу результатів експериментальної роботи з використанням статистичних методик. Підтверджено достовірність отриманих результатів і правильність сформульованих робочих гіпотез. Запропоновано практичні рекомендації щодо оптимізації процесу підготовки майбутніх учителів природничо-наукових дисциплін на засадах компетентнісного підходу.
Посилання
Бібік Н. М. Компетентнісний підхід: рефлексивний аналіз застосування. Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи. Бібліотека з освітньої політики / під заг. ред. О. В. Овчарук. Київ, 2004. С. 45–50.
Воробйова О. М., Соловей Л. В., Хоменко П. В., Оніпко В. В. Навчальна комп’ютерна програма «Компетентнісний підхід у професійній підготовці майбутніх учителів природничих дисциплін v. 1.0». А. с. № 77277. Україна. Опубл. 03.03.2018.
Воробйова О. М. Нормативно-правове забезпечення компетентнісного підходу у підготовці вчителя біології. Імідж сучасного педагога. 2019. № 6 (189). С. 14–18.
Дяченко-Богун М. М. Теоретичні і методичні засади реалізації здоров’язбережувальних технологій у професійній діяльності майбутніх учителів біології : автореф. дис. ... д-ра пед. наук. Умань, 2016. 40 с.
Коренєва І. М. Педагогічна система підготовки майбутніх учителів біології до реалізації функцій освіти для сталого розвитку. Інноваційна педагогіка. 2018. Вип. 4 (2). С. 7–12.
Новиков Д. А. Статистические методы в педагогических исследованиях (типовые случаи) : учеб. пособ. Москва, 2004. 67 с.
References
Bibik, N. M. (2004). Kompetentnisnyi pidkhid: refleksyvnyi analiz zastosuvannia [Competence approach: reflective application analysis]. In O. V. Ovcharuk (Ed.), Kompetentnisnyi pidkhid u suchasnii osviti: svitovyi dosvid ta ukrainski perspektyvy. Biblioteka z osvitnoi polityky [Competence approach in modern education: world experience and Ukrainian perspectives. Library of Educational Policy] (pp. 45-50). Kyiv [in Ukrainian].
Vorobiova, O. M., Solovei, L. V., Khomenko, P. V., Onipko, V. V. (2018). Navchalna komp’iuterna prohrama «Kompetentnisnyi pidkhid u profesiinii pidhotovtsi maibutnikh uchyteliv pryrodnychykh dystsyplin v. 1.0» [Curriculum "Competence approach in the training of future teachers of natural sciences v. 1.0 »]. A. s. № 77277. Ukraina. Opubl. 03.03.2018 [in Ukrainian].
Vorobiova, O. M. (2019). Normatyvno-pravove zabezpechennia kompetentisnoho pidkhodu u pidhotovtsi vchytelia biolohii [Regulatory support of the competence approach in the training of biology teachers]. Imidzh suchasnoho pedahoha [The image of a modern teacher], 6 (189), 14-18 [in Ukrainian].
Diachenko-Bohun, M. M. (2016). Teoretychni i metodychni zasady realizatsii zdorov’iazberezhuvalnykh tekhnolohii u profesiinii diialnosti maibutnikh uchyteliv biolohii [Theoretical and methodical bases of realization of health-preserving technologies in professional activity of future teachers of biology]. (Extended abstract of D diss.). Uman[in Ukrainian].
Koreneva, I. M. (2018). Pedahohichna systema pidhotovky maibutnikh uchyteliv biolohii do realizatsii funktsii osvity dlia staloho rozvytku [Pedagogical system of training future biology teachers to implement the functions of education for sustainable development]. Innovatsiina pedahohika [Innovative pedagogy], 4 (2), 7-12 [in Ukrainian].
Novikov, D. A. (2004). Statisticheskie metody v pedagogicheskikh issledovaniiakh (tipovye sluchai) [Statistical Methods in Pedagogical Research (Typical Cases)]: ucheb. posob. Moskva [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).