Креативний менеджмент закладів освіти: вплив ергодизайну на формування творчої особистості
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2021-5(200)-55-60Ключові слова:
креативний менеджмент, завдання креативного менеджменту, ергодизайн, креативна освіта, креативний менеджер, управлінець освітньої галузі, творча особистість, творчий потенціалАнотація
Присвячено проблемі розвитку творчої особистості засобами ергодизайну, формуванню менеджера-новатора креативного типу на основі інтеграції інноваційної освіти та креативного менеджменту. Доведено, що беззаперечним стає факт підвищеної актуальності проблеми розвитку креативності та творчого потенціалу особистості, що вирізнятимуть її серед інших.
Робота містить комплексний аналіз підходів до визначення дефініцій креативного менеджменту в освіті та його взаємодії із ергодизайном освітнього середовища. Процес формування менеджера освітньої галузі розглядається у тісному зв'язку із процесом формування та потребами сучасної освітньої парадигми, а також новаціями та вимогами суспільства.
Конкретизовано шляхи, які стимулюють розвиток творчого потенціалу особистості та є необхідними в ефективній управлінській діяльності, на основі використання ергодизайну. Здійснено аналіз основних характеристик освітнього менеджера, який здатен успішно взаємодіяти з інноваційним освітнім середовищем і видозмінювати його.
Посилання
Борисова Т. Інноваційні підходи до реалізації технологій ергодизайну в закладах освіти. Витоки педагогічної майстерності. 2019. Вип. 14. С. 9–14.
Брич В. Я., Корман М. М. Креативний менеджмент: підручник (для вивч. дисципліни студ. денної та заочної форм навч. екон. спец.). Тернопіль : ТНЕУ, 2018. 220 с.
Бурчак С. Генеза проблеми креативності в психолого-педагогічній науці. Витоки педагогічної майстерності. 2019. № 24. С. 14–19.
Гервас О. Г. Ергономіка. Основи ергодизайну : навч.-метод. посіб. Умань : ФОП Жовтий О.О., 2016. 210 с.
Голобородько В. М., Свірко В. О., Рубцов А. Л. Ергодизайн як методологічна стратегія сучасної дизайн-ергономічної діяльності. Дизайн освіта в Україні: перспективи розвитку. 2013. № 2. С. 23–26.
Коптіла Ю. М. Розвиток творчої особистості учня в сучасному освітньому просторі закладу загальної середньої освіти. Народна освіта. 2019. Вип. 2 (38). С. 67–70. URL: https://www.narodnaosvita.kiev.ua/?page_id=5810 (дата звернення 01.10.2021).
Купчик Р. М. Ергодизайн – новий метод проектної діяльності. Український державний лісотехнічний університет: Науковий вісник. 2004. Вип. 14.1. С. 241–244 .
Лігоненко Л. О. Дизайн-менеджмент як методологія пошуку та впровадження інновацій. Академічний огляд. 2020. № 2 (53). С. 64–75.
Нова українська школа: порадник для вчителя / за ред. Н. М. Бібік. Київ : Літера ЛТД, 2018. 160 с.
Пагута М. Концептуальна модель впливу ергодизайну на розвиток творчої особистості школярів. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. 2007. № 7. С. 120–126.
Пащенко О. П. Креативний менеджмент як фактор успішності сучасного бізнесу. Глобальні та національні проблеми економіки. 2017. № 17. С. 406–410.
Продіус І. О. Креативний менеджмент як запорука сучасного ефективного управління. Економіка: реалії часу. 2012. № 3–4. С. 67–72.
Професійний стандарт за професіями «Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти», Вчитель закладу загальної середньої освіти», «Вчитель з початкової освіти (з дипломом молодшого спеціаліста» / Міністерство економіки України. URL: file:///C:/Users/user/Downloads/%D0%9D%D0%B0%D0%BA%D0%B0%D0%B7_2736.pdf (дата звернення: 28.09.2021).
Саух І. В. Проблеми розвитку креативного менеджменту та креативної освіти в сучасних умовах. Вісник. 2019. № 2. С. 81–85. URL: file:///C:/Users/User/Downloads/23-Article%20Text-39-2-10-20200504.pdf
Сутність креативного менеджменту. Навчальні матеріали онлайн : веб-сайт. URL: https://pidru4niki.com/84860/ekonomika/sutnist_kreativnogo_menedzhmentu (дата звернення: 15.09.2021).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).