Формування педагогічної компетентності у майбутніх магістрів психології
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2021-4(199)-58-63Ключові слова:
майбутній магістр психології, освітня компонента «Психологія та педагогіка у сфері вищої освіти», педагогічна компетентністьАнотація
Актуалізовано проблему цілеспрямованого забезпечення компетентнісного підходу в процесі професійно-педагогічної підготовки майбутніх магістрів психології. Систематизовано погляди науковців на педагогічну компетентність, яку схарактеризовано як багатовимірне явище педагогічної дійсності, що функціонує в контексті компетентнісної парадигми.
Описано психолого-педагогічні аспекти формування педагогічної компетентності у майбутніх магістрів психології у ході реалізації освітньої компоненти «Психологія та педагогіка у сфері вищої освіти». Стисло схарактеризовано зміст, форми та методи підготовки майбутніх магістрів психології до викладацької діяльності. Представлено зміст і види самостійної та науково-дослідної роботи майбутніх викладачів психології. Наведено приклади завдань, що сприяють становленню всіх складників педагогічної компетентності у здобувачів вищої освіти.
Зроблено висновок про доцільність та ефективність реалізації впроваджених психолого-педагогічних аспектів формування педагогічної компетентності у майбутніх магістрів психології.
Посилання
Антонюк Л. Л., Василькова Н. В. Компетентнісний підхід у вищій освіті: світовий досвід. Київ : КНЕУ, 2016. 66 с.
Батечко Н. Г. Теоретико-методологічні засади підготовки викладачів вищої школи в умовах магістратури : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.04. Київ, 2016. 45 с. URL: https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/ 14037/1/%D0%90%D0%B2%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B5%D1%84%D0%B5%D1%80%D0%B0%D1%82%20%D0%91%D0%B0%D1%82%D0%B5%D1%87%D0%BA%D0%BE.pdf (дата звернення 20.07.2021).
Волошина В. В. Психологічні технології підготовки майбутнього психолога : дис. … д-ра психол. наук : 19.00.07. Київ, 2016. 551 с.
Затворник О. М. Формування у майбутніх психологів готовності до професійного самовдосконалення : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04. Київ, 2016. 310 c.
Кравченко В. М. Теоретичні і методичні засади модернізації підготовки викладачів вищої школи в умовах магістратури : дис. … д-ра пед. наук : 13.00.04. Запоріжжя, 2017. 476 с.
Мирончук Н. М. Професійна діяльність викладача вищої школи: суспільні виклики та проблеми змісту підготовки. Професійна освіта: андрагогічний підхід : монографія / за ред. О. А. Дубасенюк. Житомир : Вид-ць О.О. Євенок, 2018. С. 146–172.
Наказ Міністерства освіти і науки України від 24.04.19 р. №564 «Про затвердження стандарту вищої освіти за спеціальністю 053 «Психологія» для другого (магістерського) рівня вищої освіти».
Пономаренко О. В. Концепція підготовки майбутніх магістрів психології до професійної діяльності в умовах неформальної освіти. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. пр. / гол. ред. А. В. Сущенко. Запоріжжя, 2020. Т. 3. Вип. 69. С. 93–96.
Професійно-педагогічна компетентність викладача вищого навчального закладу : навч. посіб. / за ред. І. Л. Холковської. Вінниця : ТОВ «Нілан ЛТД», 2017. 144 с.
Сисоєва С. О., Соколова І. В. Теорія і практика вищої освіти : навч. посіб. Київ ; Маріуполь, 2016. 338 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).