Зміст процесу формування ділових якостей старшокласників закладів загальної середньої освіти
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2021-4(199)-64-67Ключові слова:
ділова людина, спецкурс, старшокласник як ділова особистість, ділова активність, ділові якостіАнотація
Розглянуто зміст, форми, методи формування ділових якостей старшокласників. Наголошено, що особливою формою роботи є індивідуальні консультації, що допомагають підвищувати самооцінку учнів, спонукають до діяльності та появи інтересу до неї, формують в учнів уявлення про ділову людину, яка може керувати собою й обставинами. Розкрито приклади ситуацій, завдяки яким учні набувають досвід самоаналізу й самооцінки своєї поведінки в колективі: ціннісно-виборчі ситуації, рефлексивні, проєктні, креативні, ситуації-тренінги. Підкреслено, що невичерпними можливостями щодо набуття досвіду досягнень ділового успіху характеризується виховна позаурочна робота. Наведено комплекс заходів із набуття учнями ділового досвіду. Представлено зміст й форми тренінгу з розвитку ділової активності. Описано спеціально розроблений факультативний курс «Ділова людина: шляхи становлення».
Посилання
Мартинець Л. Формування ділових якостей старшокласників: від теорії до практики. Донецьк : Каштан, 2010. 124 с.
Мартинець Л. А. Формування ділових якостей старшокласників засобами проектної діяльності : дис. … канд. пед. наук. Луганськ, 2011. 192 с.
Національна стратегія розвитку освіти в Україні на період до 2021 року. URL: http://ru.osvita.ua/school/method/2001/ (дата звернення 21.07.2020).
Чабан Н. І. Формування морально-вольових якостей ділової людини у старшокласників : дис. … канд. пед. наук. Херсон, 2003. 170 с.
Martynets Liliia. Project technology implementation for development of business qualities in senior pupils. URL: http://dspace.lgnau.edu.ua/xmlui/bitstream/handle/123456789/2163/197-1592986403.pdf?sequence=1&isAllowed=y (дата звернення 10.06.2021)
Martynets Liliia, Stepanchenko Nataliya, Ustymenko-Kosorich Olena, Yashchuk Serhii, Yelisieieva Iryna, Groshovenko Olga, Torichnyi Oleksandr, Zharovska Olena, Kademiya Maya, Buchatska Svitlana, Matsuk Liudmyla, Stoliarenko Olena, Stoliarenko Oksana, Zarichna Olena. Developing Business Skills in High School Students Using Project Activities. URL: https://lumenpublishing.com/journals/index.php/rrem/article/view/2704 (дата звернення 06.07.2021)
Nyshchak Ivan, Martynets Liliia, Kurach Mykola, Buchkivska Galyna, Greskova Valentyna, Nosovets Nataliia. Didactic Opportunities of Information and Communication Technologies in Graphic Training of Future Technology Teachers. URL: https://lumenpublishing.com/journals/index.php/brain/article/view/2970/pdf (дата звернення 27.06.2021)
Pyliavets Maryna, Protas Oksana, Martinets Liliia, Lyaskevich Antonina, Babyshena Mariana, Chumak Larisa, Lazorko Olha. A Comparative Analysis of Peculiarities of Vocational Education In Ukraine and Germany. URL: https://lumenpublishing.com/journals/index.php/rrem/article/view/2781 (дата звернення 30.06.2021)
Tokarska Olesya, Karpliuk Svitlana, Liutynska Maryna, Nieliepova Alona, Martynets Liliia. Advantages аnd Disadvantages of Application of The Most Common Information аnd Communication Technologies In The Educational Process оf Institutions оf General Secondary Eduction. URL: https://laplageemrevista.editorialaar.com/index.php/lpg1/article/view/623 (дата звернення 30.06.2021).
Zastrozhnikova I. V., Datsii N. V., Filyanina N. M., Lytvyn L. Bielialov T. E., Martynets L. A. Development оf Financial аnd Economic Autonomy in the Field of Higher Education. URL: http://cel.webofknowledge.com/InboundService.do?customersID=Publons_CEL&smartRedirect=yes&mode=FullRecord&IsProductCode=Yes&product=CEL&Init=Yes&Func=Frame&action=retrieve&SrcApp=Publons&SrcAuth=Publons_CEL&SID=F57YGlXg1ZrLaLEozeq&UT=WOS%3A000634164000010 (дата звернення 12.07.2021)
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).