Проблематика та перспективи вітчизняної дизайн-освіти

Автор(и)

  • Алла Володимирівна Дяченко Київська державна академія декоративно-прикладного мистецтва і дизайну імені Михайла Бойчука, Україна https://orcid.org/0000-0003-4496-5931

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2021-4(199)-86-90

Ключові слова:

дизайн-освіта, освітні послуги, ринок дизайну, формальна освіта, неформальна освіта

Анотація

Визначено проблематику формальної та неформальної дизайн-освіти в Україні. Виявлено та охарактеризовано недоліки дизайн-освіти та основні причини їх виникнення. Проаналізовано потреби ринку дизайну в Україні та їхній вплив на освітні послуги. Розкрито шляхи вирішення проблем у формальній і неформальній дизайн-освіті та перспективи розвитку з урахуванням вимог вітчизняного ринку та світових тенденцій.

Біографія автора

Алла Володимирівна Дяченко, Київська державна академія декоративно-прикладного мистецтва і дизайну імені Михайла Бойчука

кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри промислового дизайну і комп’ютерних технологій

Посилання

Борисович Т. Дизайн-освіта в Україні: сучасний стан і перспективи. URL: https://studway.com.ua/dizayn-osvita/ (дата звернення: 05.04.2021).

Даниленко В. Дизайнерська освіта України: перехід у нову якість. Вісник ХДАДМ. 2017. № 3. С. 4–10.

Дмитрюк С. В. Форми і методи підготовки майбутніх дизайнерів у ВНЗ Великої Британії. Гуманітарний вісник Державного вищого навчального закладу «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди». 2016. Вип. 37, т. I (69). С. 49–56.

Костишна І. Дизайн-освіта в Україні: як справи й що робити. URL: https://telegraf.design/dizajn-osvita-v-ukrayini-yak-spravi-j-shho-robiti/ (дата звернення: 04.05.2021).

Кривецька Л., Кобринович М., Воробей В., Плющева О. Стан розвитку дизайну в Україні: Звіт за результатами дослідження. URL: https://www.ppv.net.ua/uploads/work_attachments/Ukrainian_Design_Monitoring_PPV_2019_UA.pdf (дата звернення: 04.06.2021)

Макар Р. Що не так з освітою в дизайні? URL: https://lb.ua/culture/2018/08/28/406118_shcho_z_osvitoyu_dizayni.html (дата звернення: 14.05.2021).

Оршанський Л. Сучасні вимоги й особливості професійної підготовки майбутніх дизайнерів у закладах вищої освіти. Мистецька освіта: зміст, технології, менеджмент. 2020. № 15. С. 43–56. URL: https://doi.org/10.37041/2410-4434-2020-15-3 (дата звернення: 07.06.2021)

Прусак В. Становлення та розвиток дизайн-освіти в Україні (кінець ХХ – початок ХХІ ст.). Вісник Львівської Національної Академії Мистецтв. 2017. № 31. С. 71–82. URL: http://doi.org/10.5281/zenodo.573802 (дата звернення: 07.06.2021).

Рудий В. Дизайн в Україні: обсяги індустрії, скільки заробляють дизайнери та де навчаються – інфографіка. URL: https://www.medical.te.ua/ua/news-1-21-494-uvaga-vakcinaciya-ternopolyan-u-centri-dozvillya-imodovzhenka2019 (дата звернення: 14.05.2021)

Свірко В., Бойчук О., Голобородько В., Рубцов А. Дизайнерська діяльність: стан і перспективи: інформаційно-методичне видання. Київ : УкрНДІ ДЕ, 2014. 171 с.

Тригуб О. Актуальні проблеми фахової підготовки майбутніх дизайнерів у закладах вищої освіти України: теоретичні та прикладні аспекти. Молодь і ринок. 2020. № 1 (180). С. 159–165.

Фенчак Л. М., Зябловська Д. Є. Аналіз стану професійної підготовки майбутніх дизайнерів у закладах вищої освіти Європи. Науковий вісник Мукачівського державного університету. Серія: Педагогіка та психологія. 2020. Вип. 1 (11). С. 242–248.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-10-07

Як цитувати

Дяченко, А. В. (2021). Проблематика та перспективи вітчизняної дизайн-освіти. Імідж сучасного педагога, (4(199), 86–90. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2021-4(199)-86-90

Номер

Розділ

ВІНОК МИТЦІВ І МИСТКИНЬ