Проблематика та перспективи вітчизняної дизайн-освіти
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2021-4(199)-86-90Ключові слова:
дизайн-освіта, освітні послуги, ринок дизайну, формальна освіта, неформальна освітаАнотація
Визначено проблематику формальної та неформальної дизайн-освіти в Україні. Виявлено та охарактеризовано недоліки дизайн-освіти та основні причини їх виникнення. Проаналізовано потреби ринку дизайну в Україні та їхній вплив на освітні послуги. Розкрито шляхи вирішення проблем у формальній і неформальній дизайн-освіті та перспективи розвитку з урахуванням вимог вітчизняного ринку та світових тенденцій.
Посилання
Борисович Т. Дизайн-освіта в Україні: сучасний стан і перспективи. URL: https://studway.com.ua/dizayn-osvita/ (дата звернення: 05.04.2021).
Даниленко В. Дизайнерська освіта України: перехід у нову якість. Вісник ХДАДМ. 2017. № 3. С. 4–10.
Дмитрюк С. В. Форми і методи підготовки майбутніх дизайнерів у ВНЗ Великої Британії. Гуманітарний вісник Державного вищого навчального закладу «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди». 2016. Вип. 37, т. I (69). С. 49–56.
Костишна І. Дизайн-освіта в Україні: як справи й що робити. URL: https://telegraf.design/dizajn-osvita-v-ukrayini-yak-spravi-j-shho-robiti/ (дата звернення: 04.05.2021).
Кривецька Л., Кобринович М., Воробей В., Плющева О. Стан розвитку дизайну в Україні: Звіт за результатами дослідження. URL: https://www.ppv.net.ua/uploads/work_attachments/Ukrainian_Design_Monitoring_PPV_2019_UA.pdf (дата звернення: 04.06.2021)
Макар Р. Що не так з освітою в дизайні? URL: https://lb.ua/culture/2018/08/28/406118_shcho_z_osvitoyu_dizayni.html (дата звернення: 14.05.2021).
Оршанський Л. Сучасні вимоги й особливості професійної підготовки майбутніх дизайнерів у закладах вищої освіти. Мистецька освіта: зміст, технології, менеджмент. 2020. № 15. С. 43–56. URL: https://doi.org/10.37041/2410-4434-2020-15-3 (дата звернення: 07.06.2021)
Прусак В. Становлення та розвиток дизайн-освіти в Україні (кінець ХХ – початок ХХІ ст.). Вісник Львівської Національної Академії Мистецтв. 2017. № 31. С. 71–82. URL: http://doi.org/10.5281/zenodo.573802 (дата звернення: 07.06.2021).
Рудий В. Дизайн в Україні: обсяги індустрії, скільки заробляють дизайнери та де навчаються – інфографіка. URL: https://www.medical.te.ua/ua/news-1-21-494-uvaga-vakcinaciya-ternopolyan-u-centri-dozvillya-imodovzhenka2019 (дата звернення: 14.05.2021)
Свірко В., Бойчук О., Голобородько В., Рубцов А. Дизайнерська діяльність: стан і перспективи: інформаційно-методичне видання. Київ : УкрНДІ ДЕ, 2014. 171 с.
Тригуб О. Актуальні проблеми фахової підготовки майбутніх дизайнерів у закладах вищої освіти України: теоретичні та прикладні аспекти. Молодь і ринок. 2020. № 1 (180). С. 159–165.
Фенчак Л. М., Зябловська Д. Є. Аналіз стану професійної підготовки майбутніх дизайнерів у закладах вищої освіти Європи. Науковий вісник Мукачівського державного університету. Серія: Педагогіка та психологія. 2020. Вип. 1 (11). С. 242–248.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).