Дидактичні умови формування мовленнєвої компетентності молодших підлітків в умовах інклюзивного навчального середовища основної школи
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2021-3(198)-72-76Ключові слова:
мовленнєва компетентність, підліток, мовлення, мова, основна школа, навчальне середовищеАнотація
Обґрунтовано необхідність розроблення та апробації дидактичних умов формування мовленнєвої компетентності молодших підлітків в умовах інклюзивного навчального середовища основної школи. Виділено основні дидактичні умови формування мовленнєвої компетентності молодших підлітків в умовах інклюзивного навчального середовища основної школи, схарактеризовано зміст і шляхи їхньої реалізації. Названо та розкрито основні етапи експериментальної перевірки ефективності застосування визначених дидактичних умов. Представлена динаміка рівневих характеристик досліджуваної компетентності, що демонструє позитивні зміни у молодших підлітків, учасників експериментальної групи.
Посилання
Білик Н. Комунікативна компетентність керівника в закладах загальної середньої освіти в умовах Нової української школи. Адаптивне управління: теорія і практика. Серія: Педагогіка : електрон. наук. фах. видання. 2019. Вип. 6 (11). URL: https:// amtp.org.ua|index.php/jornal/article/view/146 (м.Харків) DOI https://doi.org/10/33296/2707-0255-6(11)-04.
Бацевич Ф., Чернуха В. Мовна особистість у сімейному спілкуванні : лексико-семантичні виміри. Львів : ПАІС, 2014. 182 с.
Бедлінський О. І. Психологічні особливості організації провідної діяльності підлітків : навч. посіб. для студ. природничо-географічного факультету. Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2011. 136 с.
Богуш А. М., Гавриш Н. В. Дошкільна лінгводидактика. Теорія і методика навчання дітей рідної мови в дошкільних навчальних закладах. Київ : Вища школа, 2007. 542 с.
Вікова психологія : навч. посіб. / О. П. Сергєєнкова, О. А. Столярчук, О. П. Коханова, О. В. Пасека. Київ : Центр учбової літератури, 2012. 376 с.
Караман С. О. Методика навчання української мови в гімназії. Київ : Ленвіт, 2000. 272 с.
Калініченко І. Моделювання процесу підготовки педагогічних працівників закладів освіти в умовах інклюзивного освітнього середовища. Імідж сучасного педагога : електрон. наук. фах. журн. 2020. № 4 (193). С. 74–81. DOI https://doi.org/10/33272/2522-9729-2020-4(193)-74-81S. URL: http:// isp/poippo/pi/ua/issue/view/2522-9729-2020-4%28193%29|pdf 85.
Лавриненко О. Л. Структурно-функціональні особливості мовної особистості студентів : автореф. … дис. канд. психол. наук. Луцьк, 2011. 19 с.
Мороз О. Формування мовної особистості учня засобами літератури. Нова педагогічна думка. 2008. № 2. С. 66–68.
Петлюченко Н. В. Харизматика: мовна особистість і дискурс. Одеса : Астропринт, 2009. 458 с.
Тарасун В. В. Психолого-педагогічні основи превентивного навчання дітей з порушеннями мовленнєвого розвитку : автореф. … дис. д-ра пед. наук. Київ, 1999. 57 c.
Шеремет М. К., Руденко Л. М., Шульженко Д. І. Освітньо-психологічна інтеграція школярів із психофізичними порушеннями в сучасних умовах України. Актуальні питання корекційної освіти. 2016. № 7(2). С. 324–340.
Patton G. C., Viner R. Pubertal transitions in health. The Lancet. 2007. Vol. 369. URL: https://scholar.google.com/scholar_lookup?titlePubertal%20transitions %20in%20health&journal=Lancet&volume=369&issue=9567&pages=1130-139& publication-year=2007&authorPatton% (дата звернення: 29.07.2018).
Reisel B., Bühler C. Personenlexikon der Psychotherapie / eds.: G. Stumm et al. New York, 2005. URL: https://www.springer.com/de/book/9783211838181 (дата звернення: 27.10.2017).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).