Сутність медіаосвітніх моделей провідних країн Європи
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2021-3(198)-11-15Ключові слова:
медіаосвіта, медіаосвітня модель, освітня програма, поняття, концептуальна основа, ЄвропаАнотація
Розглядається сутність і зміст медіаосвітніх моделей Л. Мастермана, А. Сілверблета, К. Безелгет, Д. Букінгема і Е. Харта, а також Дж. Поттера.
Метою розвідки є характеристика теоретичних засад медіаосвіти та аналіз базових моделей медіаосвіти провідних європейських країн із тим, щоб у подальшому розробити медіаосвітню модель для формування медіаграмотності та медіакомпетентності майбутніх учителів іноземної мови в Україні.
У ході роботи автор доходить висновку, що найтиповішими є медіаосвітні моделі, що являють собою синтез соціокультурної, освітньо-інформаційної та практико-утилітарної моделей. При цьому медіаосвітні моделі, на кшталт британських, на даний час мають найбільше поширення та підтримку в більшості країн світу, зокрема в Україні.
Посилання
Биндас О. М. Специфіка понять «медіаграмотність», «медіакомпетентність» та «медіаосвіта» в підготовці вчителів іноземних мов. Освіта та педагогічна наука. 2020. № 3 (175). С. 20–30.
Лещенко П. А. Розвиток цифрового ігро-центрованого навчання в освітньому просторі США. Імідж сучасного педагога : електрон. наук. фах. журн. 2018. № 3 (180). С. 40–44.
Устименко Т. А. Оцінка медіасередовища закладу освіти як початок дорожньої карти з розвитку медіаграмотності. Імідж сучасного педагога : електрон. наук. фах. журн. 2019. № 5 (188). С. 12–16.
Шейбе С., Рогоу Ф. Медіаграмотність : підручник для вчителів / пер. з англ. С. Дьома; за заг. ред.: В. Ф. Іванова, О. В. Волошенюк. Київ : Центр Вільної Преси, Академія Української Преси, 2017. 319 с.
Bazalgette C., Bevort E., Savino J. (Eds.) Media Education Worldwide. Paris: UNESCO, 1992. 256 p.
Masterman L. A Rational for Media Education. In Kubey, R. (Ed.), Media Literacy in the Information Age. New Brunswick and London: Transaction Publishers, 1997. P. 15–68.
Potter J. Media Literacy. Thousand Oaks ; London : Sage Publication, 2001. 423 p.
Silverblatt A. Media Literacy. Westport, Connecticut ; London : Praeger, 2001. 449 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).