Концепція естетотерапії у формуванні художньо-практичної компетентності учнів початкових класів

Автор(и)

  • Ольга Миколаївна Маєвська Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка, Україна https://orcid.org/0000-0002-7444-2923
  • Любов Миколаївна Кравченко Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка, Україна https://orcid.org/0000-0003-0011-609X

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2021-2(197)-78-82

Ключові слова:

художньо-практична компетентність; концепція естетотерапії; арт-терапія; учні початкових класів; творча діяльність; соціальна реабілітація

Анотація

Розкрито причини необхідності включення методів естетотерапії в ранню й початкову освіту дітей. Узагальнено низку небезпечних факторів, попередити які можна завдяки сформованому в особистості базовому рівню художньо-практичної компетентності. Описано дієвість застосування арт-терапії у ході формування художньо-практичної компетентності учнів. Підкреслено актуальність використання мистецтва як інструменту позитивного впливу на свідомість дитини. Визначено пріоритетні напрями подальших наукових та практичних розробок щодо можливостей використання естетотерапії в роботі з підлітками й дорослими.

Біографії авторів

Ольга Миколаївна Маєвська, Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка

аспірантка кафедри теорії та методики технологічної освіти

Любов Миколаївна Кравченко, Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка

докторка педагогічних наук, професорка, професорка кафедри культурології

Посилання

Вознесенська О. Л. Арт-терапія як засіб психосоціального відновлення особистості. Актуальні проблеми соціології, психології, педагогіки : зб. наук. праць КНУ імені Тараса Шевченка. Київ, 2015. № 3 (29). С. 40–47.

Інклюзивне навчання. URL: https://mon.gov.ua/ua/tag/inklyuzivne-navchannya

Каліна Н. Ф. Психотерапія : підручник. Київ : Академвидав, 2010. 280 с. URL: https://pidru4niki.com/12540923/psihologiya/meta_zavdannya_printsipi_diyalnosti_psihoterapevta

Косянчук І. Як зупинити дитячі самогубства? URL: https://www.poglyad.tv/yak-zupynyty-dytyachi-samogubstva/

Куршакова О. Дитячі самогубства: шокуючи цифри та причини. URL: https://lady.tochka.net/ua/20870-detskie-samoubiystva-shokiruyushchie-tsifry-i-prichiny/

Масару Ибука. После трёх уже поздно. / [пер. с англ. Н. Перовой]. Москва : Альпина нон-фикшн, 2011. 224 с.

Прищепа Я., Войтюк Т. Поліція відкрила провадження через відверті фото 8-річної блогерки. URL: https://suspilne.media/113697-ditacij-ombudsman-zvernuvsa-do-kiberpolicii-cerez-vidverti-foto-8-ricnoi-blogerki/

Скаврон Б. Смертельні ігри в соціальних мережах: в Нацполіції назвали головні причини дитячих самогубств. URL: https://apostrophe.ua/ua/news/society/2021-02-18/smertelnyie-igryi-v-sotssetyah-v-natspolitsii-nazvali-glavnyie-prichinyi-detskih-samoubiystv/223457

Федій О. Естетотерапія: теорія і практика гуманної педагогіки. URL: http://npo.kubg.edu.ua/article/download/192657/192954

Федій О. А. Естетотерапія : навч. посіб. Київ : Центр учбової літератури, 2007. 256 с.

Хіля А. Арт-терапія як об’єкт наукового дослідження у працях зарубіжних та вітчизняних учених. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2016. № 5 (59). С. 394–405. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/pednauk_2016_5_52

Як навчити молодших школярів уберігатися від сексуального насильства: курс для вчителів… URL: https://osvitoria.media/news/yak-navchyty-molodshyh-shkolyariv-uberegtysya-vid-seksualnogo-nasylstva-kurs-dlya-vchyteliv-z-otrymannyam-sertyfikatu/

Morrison Emy. Understanding Children’s Preferences in Art Making: Implications for Art Therapy : a dissertation: In partial fulfillment of the requirements for the degree of Doctor of Philosophy. Lesley University, 2013. 179 p. URL: https://digitalcommons.lesley.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1022&context=expressive_dissertations

References

Voznesenska, O. L. (2015). Art-terapiia yak zasib psykhosotsialnoho vidnovlennia osobystosti. [Art therapy as a means of psychosocial recovery of the individual]. In Aktualni problemy sotsiolohii, psykholohii, pedahohiky [Actual problems of sociology, psychology, pedagogy]: zb. nauk. prats KNU imeni Tarasa Shevchenka (No 3 (29), pp. 40-47). Kyiv [in Ukrainian].

Inkliuzyvne navchannia [Inclusive education]. Retrieved from https://mon.gov.ua/ua/tag/inklyuzivne-navchannya [in Ukrainian].

Kalina, N. F. (2010). Psykhoterapiia [Psychotherapy]: pidruchnyk. Kyiv: Akademvydav. Retrieved from https://pidru4niki.com/12540923/psihologiya/meta_zavdannya_printsipi_diyalnosti_psihoterapevta [in Ukrainian].

Kosyanchuk, I. Yak zupynyty dytiachi samohubstva? [How to stop child suicides?]. Retrieved from https://www.poglyad.tv/yak-zupynyty-dytyachi-samogubstva/ [in Ukrainian].

Kurshakova, O. Dytiachi samohubstva: shokuiuchy tsyfry ta prychyny [Children’s suicides: shocking figures and reasons]. Retrieved from https://lady.tochka.net/ua/20870-detskie-samoubiystva-shokiruyushchie-tsifry-i-prichiny/ [in Ukrainian].

Masaru, Ibuka. (2011). Posle trekh uzhe pozdno! [Kindergarden Is Too Late!]. Moskva: Alpina non-fikshn [in Russian].

Pryshhepa, Ja., & Voityuk, T. Politsiia vidkryla provadzhennia cherez vidverti foto 8-richnoi bloherky [Police opened proceedings because of candid photos of an 8-year-old blogger]. Retrieved from https://suspilne.media/113697-ditacij-ombudsman-zvernuvsa-do-kiberpolicii-cerez-vidverti-foto-8-ricnoi-blogerki/ [in Ukrainian].

Skavron, B. Smertelni ihry v sotsialnykh merezhakh: v Natspolitsii nazvaly holovni prychyny dytiachykh samohubstv [Deadly games on social networks: the National Police named the main causes of child suicide]. Retrieved from https://apostrophe.ua/ua/news/society/2021-02-18/smertelnyie-igryi-v-sotssetyah-v-natspolitsii-nazvali-glavnyie-prichinyi-detskih-samoubiystv/223457 [in Ukrainian].

Fedii, O. Estetoterapiia: teoriia i praktyka humannoi pedahohiky [Aesthetic therapy: theory and practice of humane pedagogy]. Retrieved from http://npo.kubg.edu.ua/article/download/192657/192954 [in Ukrainian].

Fedii, O. A. (2007). Estetoterapiia [Aesthetic therapy]: navchalnyi posibnyk. Kyiv: Centr uchbovoii literatury [in Ukrainian].

Khilia, A. Art-terapiia yak ob’iekt naukovoho doslidzhennia u pratsiakh zarubizhnykh ta vitchyznianykh uchenykh [Art therapy as an object of scientific research in the works of foreign and domestic scientists]. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii [Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies.], 5 (59), 394-405. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/pednauk_2016_5_52 [in Ukrainian].

Yak navchyty molodshykh shkoliariv uberihatysia vid seksualnoho nasylstva: kurs dlia vchyteliv… [How to teach younger students to avoid sexual violence: a course for teachers]. Retrieved from https://osvitoria.media/news/yak-navchyty-molodshyh-shkolyariv-uberegtysya-vid-seksualnogo-nasylstva-kurs-dlya-vchyteliv-z-otrymannyam-sertyfikatu/ [in Ukrainian].

Morrison, Emy. (2013). Understanding Children’s Preferences in Art Making: Implications for Art Therapy. (Extended abstract of D diss.). Lesley University. Retrieved from https://digitalcommons.lesley.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1022&context=expressive_dissertations

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-03

Як цитувати

Маєвська, О. М., & Кравченко, Л. М. (2023). Концепція естетотерапії у формуванні художньо-практичної компетентності учнів початкових класів . Імідж сучасного педагога, (2(197), 78–82. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2021-2(197)-78-82

Номер

Розділ

РЕЖИСУРА УРОКУ