Становлення педагогічних ідей В. Сидоренка у контексті підготовки вчителя трудового навчання та технологій
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2021-2(197)-33-36Ключові слова:
технологічна підготовка; вища освіта; зміст технологічної освіти вчителів; Концепція технологічної освіти; стратегії розвиткуАнотація
Проведено історико-педагогічний огляд проблем підготовки вчителя трудового навчання у працях В. Сидоренка; розглянуто вплив соціально-політичних і культурно-освітніх умов функціонування суспільства на розвиток трудового навчання (1951–2013 рр.); висвітлено концептуальні засади проблем підготовки вчителя трудового навчання у працях В. Сидоренка: технологічна підготовка вчителів як складника вищої освіти; основні принципи підготовки вчителів трудового навчання та технологій; зміст і структура технологічної освіти вчителів трудового навчання та технологій; стратегічні напрями і тактичні завдання вдосконалення шляхів підготовки вчителів трудового навчання та технологій.
Посилання
Державний стандарт – запорука якісної освіти. Державний стандарт базової і повної середньої освіти. Освітня галузь «Технології». Трудова підготовка в сучасній школі. 2012. № 2–3. С. 2–9.
Кітова О. А. Підготовка вчителя трудового навчання в педагогічній спадщині В. Сидоренка. URL: file:///C:/Users/Admin/Downloads/Nchnpu_5_2015_51_27.pdf
Коберник О. Концептуальні засади технологічної освіти учнівської молоді в Україні. URL: https://library.udpu.edu.ua/library_files/zbirnuk_nayk_praz/2010/2010_2_35.pdf
Коберник О., Сидоренко В. Концепція технологічної освіти учнів загальноосвітніх навчальних закладів України (проект). Трудова підготовка в закладах освіти. 2010. № 6. С. 3–11.
Савченко А., Цина А. Наукові засади підготовки вчителів трудового навчання та технологій у працях професора Віктора Сидоренка. Вища школа. 2020. Вип. 6 (191). С. 59–70.
Сидоренко В. К., Джеджула О. М. Структура процесу графічної підготовки студентів у вищих навчальних закладах. Імідж сучасного педагога. 2000. № 1 (5). С. 11–15.
Сидоренко В. К., Щетина Н. П. Непроста доля креслення в загальноосвітній школі. Імідж сучасного педагога. 2001. № 2 (13). С. 18–20.
Сидоренко В. Що заважає подолати невідповідність підготовки вчителя трудового навчання потребам сучасної школи. Трудова підготовка в сучасній школі. 2013. № 5. С. 2–6.
Сидоренко В. Що приховується за прагненням технологізувати трудове навчання школярів. Трудова підготовка в закладах освіти. 2009. № 11. С. 3–7.
Стешенко В. Технологія як навчальний предмет Нової української школи. URL: http://elibrary.kdpu.edu.ua/bitstream/123456789/3460/1/%D0%B7%D0%B1%D1%96%D1%80%D0%BD%D0%B8%D0%BA%202019.pdf#page=102
Стешенко В., Чалий М. В. К. Сидоренко про технологізацію трудового навчання. Вісник Донбаського державного педагогічного університету. Серія: Технологічна та професійна освіта. 2018. Вип. 2. С. 12.
Федорович А. Підготовка вчителів праці у вищих педагогічних навчальних закладах України (друга половина XX ст.) : автореф. дис. ... канд. пед. Наук : 13.00.01. Тернопіль, 2008. 24 с.
Шимкова І., Катеринчук В., Мідяна Л. Професійна підготовка сучасного вчителя трудового навчання та технологій: проблеми і виклики. Актуальні проблеми підготовки вчителя трудового навчання та технологій середньої школи: теорія, досвід, проблеми : зб. наук. праць / О. В. Марущак та [ін.]. Вінниця : ТОВ «Меркьюрі-Поділля», 2018. Вип. 1. С. 52.
References
Derzhavnyi standart – zaporuka yakisnoi osvity. Derzhavnyi standart bazovoi i povnoi serednoi osvity. Osvitnia haluz «Tekhnolohii» [State standard - the key to quality education. State standard of basic and complete secondary education. Educational branch "Technologies"]. (2012). Trudova pidhotovka v suchasnii shkoli [Labor training in a modern school], 2-3, 2-9 [in Ukrainian].
Kitova, O. A. Pidhotovka vchytelia trudovoho navchannia v pedahohichnii spadshchyni V. Sydorenka [Training of a teacher of labor education in the pedagogical heritage of V. Sydorenko]. Retrieved from file:///C:/Users/Admin/Downloads/Nchnpu_5_2015_51_27.pdf [in Ukrainian].
Kobernyk, O. Kontseptulni zasady tekhnolohichnoi osvity uchnivskoi molodi v Ukraini [Conceptual principles of technological education of student youth in Ukraine]. Retrieved from https://library.udpu.edu.ua/library_files/zbirnuk_nayk_praz/2010/2010_2_35.pdf [in Ukrainian].
Kobernyk, O., & Sydorenko, V. (2010). Kontseptsiia tekhnolohichnoi osvity uchniv zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv Ukrainy (proekt) [The concept of technological education of students of secondary schools of Ukraine (project)]. Trudova pidhotovka v zakladakh osvity [Labor training in educational institutions], 6, 3-11 [in Ukrainian].
Savchenko, A., & Tsyna, A. (2020). Naukovi zasady pidhotovky vchyteliv trudovoho navchannia ta tekhnolohii u pratsiakh profesora Viktora Sydorenka [Scientific principles of training teachers of labor education and technology in the works of Professor Victor Sidorenko]. Vyshcha shkola [High school], 6 (191), 59-70 [in Ukrainian].
Sydorenko, V. K., & Dzhedzhula, O. M. (2000). Struktura protsesu hrafichnoi pidhotovky studentiv u vyshchykh navchalnykh zakladakh [The structure of the process of graphic training of students in higher educational institutions]. Imidzh suchasnoho pedahoha [The image of a modern teacher], 1 (5), 11-15 [in Ukrainian].
Sydorenko, V. K., & Shchetyna, N. P. (2001). Neprosta dolia kreslennia v zahalnoosvitnii shkoli []The difficult fate of drawing in secondary school. Imidzh suchasnoho pedahoha [The image of a modern teacher], 2 (13), 18-20 [in Ukrainian].
Sydorenko, V. (2013). Shcho zavazhaie podolaty nevidpovidnist pidhotovky vchytelia trudovoho navchannia potrebam suchasnoi shkoly [What prevents to overcome the inconsistency of teacher training in the needs of modern school]. Trudova pidhotovka v suchasnii shkoli [Labor training in a modern school], 5, 2-6 [in Ukrainian].
Sydorenko, V. (2009). Shcho prykhovuietsia za prahnenniam tekhnolohizuvaty trudove navchannia shkoliariv [What is hidden behind the desire to technologize labor training of schoolchildren]. Trudova pidhotovka v zakladakh osvity [Labor training in educational institutions], 11, 3-7 [in Ukrainian].
Steshenko, V. Tekhnolohiia yak navchalnyi predmet Novoi ukrainskoi shkoly [Technology as a subject of the New Ukrainian School]. Retrieved from http://elibrary.kdpu.edu.ua/bitstream/123456789/3460/1/%D0%B7%D0%B1%D1%96%D1%80%D0%BD%D0%B8%D0%BA%202019.pdf#page=102 [in Ukrainian].
Steshenko, V., & Chalyi, M. V. (2018). K. Sydorenko pro tekhnolohizatsiiu trudovoho navchannia [K. Sidorenko on the technologicalization of labor training]. In V. V. Steshenko (Ed.), Visnyk Donbaskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu. Seriia: Tekhnolohichna ta profesiina osvita [Bulletin of Donbass State Pedagogical University. Series: Technological and professional education]: zbirnyk naukovykh prats (Is. 2, pp. 12). Sloviansk: DDPU [in Ukrainian].
Fedorovych, A. (2008). Pidhotovka vchyteliv pratsi u vyshchykh pedahohichnykh navchalnykh zakladakh Ukrainy (druha polovyna XX st.) [Training of labor teachers in higher pedagogical educational institutions of Ukraine (second half of the XX century)]. (Extended abstract of PhD diss.). Ternopil [in Ukrainian].
Shymkova, I., Katerynchuk, V., & Midiana, L. (2018). Profesiina pidhotovka suchasnoho vchytelia trudovoho navchannia ta tekhnolohii: problemy i vyklyky [Vocational training of a modern teacher of labor education and technology: problems and challenges]. In O. V. Marushchak et. al. (Authors), Aktualni problemy pidhotovky vchytelia trudovoho navchannia ta tekhnolohii serednoi shkoly: teoriia, dosvid, problemy [Actual problems of teacher training of labor education and technologies of secondary school: theory, experience, problems]: zbirnyk naukovykh prats. (Is. 1, p. 52). Vinnytsia: TOV “Merkiuri-Podillia” [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).