Дефініція «культурний ландшафт» в освітніх програмах Норвегії: зміст терміну та форми навчання
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2021-2(197)-28-32Ключові слова:
культурний ландшафт; природне середовище; локальна історія; відповідальність; міждисциплінарність; взаємодія; співпрацяАнотація
Розглядається питання застосування дефініції «культурний ландшафт» у навчальних програмах Норвегії. Окреслено основні характеристики цього терміну, який дає широкий спектр застосування матеріалу з навколишнього середовища та локальної історії. Проаналізовано параметри даної дефініції, означені методи її представлення у форматі школи. На підставі методів практичного спостереження, аналізу та теоретичних узагальнень, проведено комплексне представлення даної дефініції. Зосереджено увагу на тому, що засвоювання цієї дефініції на різних етапах навчання розвиває в учнів дослідницькі навички та здібності до колективної співпраці над проєктами. Підкреслено, що робота над темами з культурного ландшафту формує в учнів навички екологічного, естетичного, етичного мислення, дає розуміння персональної відповідальності та причетності до демократичного суспільства.
Посилання
Гумилев Л. Н. Этногенез и биосфера Земли. Москва : ДИ-ДИК, 1994. 638 с.
Тютюнник Ю. Онаслеживание ландшафта. Київ : ИПК Университета «Украина», 2010. 212 с.
Boge M., Markhus G., Moe R., Ødegaard E. Læring gjennom veiledning. Bergen : Fagbokforlaget, 2016. 148 s.
Bøe J. B. Faget om fortiden. En oversikt over det historiedidaktiske området. Oslo : Universitetsforlaget, 1995. 266 s.
Dahl E., Larsen E., Johansen R. Akantus. Oslo : Samlaget, 2000. 328 s.
Dysthe O., Bernhardt N., Esbjørn L. Dialog basert undervisning. Bergen : Fagbokforlaget, 2012. 256 s.
Halland G. Læreren som leder. Bergen : Fagbokforlaget, 2009. 228 s.
Hein G. E. The Role of Museums in Society. Education and Sosial Action. I Curator. The Museum Journal. 2005. 48. P. 357–363.
Imsen G. Lærerens verden. Oslo : Universitetforlaget, 2010. 510 s.
Jordet A. Klasserommet utenfor. Latvia : Cappelen akademiskforlag, 2010. 266 s.
K 06: Kunnskapløftet. https://no.wikipedia.org/wiki/Kunnskapsl%C3%B8ftet_2006; https://www.udir.no/laring-og-trivsel/lareplanverket/fagfornyelsen/nye-lareplaner/
L 97: Læreplan 1997. https://www.udir.no/laring-og-trivsel/lareplanverket/utgatt-lareplanverk-grunnskolen-L97/
Lorvik Waterhouse A.-H. I materialenes verden. Bergen : Fagbokforlaget, 2016. 190 s.
Næss A. Nidarosdomen. Oslo : Gyldendal, 2011. 320 s.
Ottesen E. Det viktigste er læring. R. Mikkelsen & H. Fradmoe (Red.). Lektor – adjunkt – lærer. Oslo : Universitetsforlaget, 2007. S. 108–120.
Schmedling T. Kulturlandskapet – nærmiljøet som kilde for læring. Oslo : Pedlex, 2001. 72 s.
Stugu O. S. Historie i bruk. Oslo : Det Norske Samlaget, 2010. 234 s.
UDIR (2020): Utdanningsdirektoratet. Generell del for læreplanen. https://www.udir.no/om-udir/nytt-til-start/nytt-til-skolestart-2020/
References
Gumilev, L. (1993). Etnogenez i biosfera Zemli [Ethnogenesis and biosphere of the Earth]. Moskva: DI-DIK [in Russian].
Tyutyunnik, Yu. (2010). Onaslezhivanie landshafta [Heritagization of landscape], Kiev: Izdatelsko-pechatnyiy kompleks Universiteta «Ukraina» [in Russian].
Boge, M., Markhus, G., Moe R., & Ødegaard, E. (2016). Læring gjennom veiledning [Learning through tutoring]. Bergen: Fagbokforlaget [in Norwegian].
Bøe, J. B. (1995). Faget om fortiden. En oversikt over det historiedidaktiske området [The subject about the past. An overview of the history didactic area]. Oslo: Universitetsforlage [in Norwegian].
Dahl, E., Larsen, E., & Johansen, R. (2000). Akantus. Oslo: Samlaget [in Norwegian].
Dysthe, O., Bernhardt, N., & Esbjørn, L. (2012). Dialog basert undervisning [Dialogue based teaching]. Bergen: Fagbokforlaget [in Norwegian].
Halland, G. (2009). Læreren som leder [The teacher as leader]. Bergen: Fagbokforlaget [in Norwegian].
Hein, G. E. (2005). The Role of Museums in Society. Education and Sosial Action. I Curator. The Museum Journal, 48, 357-363 [in English].
Imsen, G. (2010). Lærerens verden [The world of the teacher]. Oslo: Universitetforlaget [in Norwegian].
Jordet, A. (2010). Klasserommet utenfor [The classroom outside]. Latvia: Cappelen akademiskforlag [in Norwegian].
K 06: Kunnskapløftet. https://no.wikipedia.org/wiki/Kunnskapsl%C3%B8ftet_2006; https://www.udir.no/laring-og-trivsel/lareplanverket/fagfornyelsen/nye-lareplaner/
L 97: Læreplan 1997. https://www.udir.no/laring-og-trivsel/lareplanverket/utgatt-lareplanverk-grunnskolen-L97/
Lorvik Waterhouse, A.-H. (2016). I materialenes verden [In the world of materials]. Bergen: Fagbokforlaget [in Norwegian].
Næss, A. (2011). Nidarosdomen. Oslo: Gyldendal [in Norwegian].
Ottesen, E. (2007). Det viktigste er læring [The most important thing is learning]. R. Mikkelsen & H. Fradmoe (Eds.). Lektor – adjunkt – lærer (pp. 108-120). Oslo: Universitetsforlaget [in Norwegian].
Schmedling, T. (2001). Kulturlandskapet – nærmiljøet som kilde for læring [The cultural landscape – the local environment as a source of learning]. Oslo: Pedlex [in Norwegian].
Stugu, O. S. (2010). Historie i bruk [History in use]. Oslo: Det Norske Samlaget [in Norwegian].
UDIR (2020): Utdanningsdirektoratet. Generell del for læreplanen. Retrieved from https://www.udir.no/om-udir/nytt-til-start/nytt-til-skolestart-2020/
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).