Структура організації студентської хорової самодіяльності
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2021-2(197)-91-95Ключові слова:
хорове мистецтво; студентська хорова самодіяльність; структура організації; хоровий колектив; художньо-творча діяльністьАнотація
Розглянуто структуру організації студентської хорової самодіяльності. Розкрито педагогічну сутність і зміст даного поняття як суб’єкта виховання. З’ясовано, що структура організації студентської хорової самодіяльності відображає поліфункіональну художньо-творчу діяльність, зміст якої розкривається в інтеграції виховної, розвивальної та рекреаційної функцій, спрямованих на активізацію і творчий розвиток особистості. Обґрунтовано, що структура організації зазначеного феномену розглядається як сукупність стійких зв’язків і складається із взаємопов’язаних напрямів художньо-творчої діяльності – її підструктур: організаційної, соціокультурної спрямованості, організаційних форм художньо-творчої діяльності, спільної діяльності, морально-етичного і психологічного комфорту, міжособистісних відносин, міжколективних зв’язків, керівництва хоровою самодіяльністю. Зазначені підструктури мають взаємозалежний характер і відображають творчу взаємодію учасників хорової самодіяльності.
Посилання
Давидовський К. Ю. Хорове мистецтво в культурно-мистецькому середовищі (на прикладі творчої діяльності жіночого хору Київського інституту музики ім. Р.М. Глієра). Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2014. № 2. С. 179–184.
Добронравова С. А., Шевченко В. В. Розвиток народного хорового виконавства в суспільстві на сучасному етапі. Культура України : зб. наук. праць. 2018. Вип. 61. С. 41–52. DOI: https://doi.org/10.31516/2410-5325.061.05. URL: http://ku-khsac.in.ua/article/download/136488133512
Кифенко А. М., Романова Т. В. Постать диригента навчального хорового колективу. Інноваційна педагогіка. Серія: Теорія і методика професійної освіти. 2019. Вип. 19, т. 1. С. 130–134.
Медведєва Н. М. Організаційно-педагогічні умови роботи аматорського хорового колективу Наукові записки Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка. Серія: Педагогічні науки. 2014. Вип. 125. С. 121–125.
Мосалев Б. Г. Досуг: методология и методика социологических исследований : учеб. пособ. Москва, 1995. 92 с.
Нарожна Н. І., Виноградча Д. В., Лебедкіна І. Є. Деякі аспекти проведення занять хорового класу в контексті дисципліни «Методика викладання фаху». Молодий вчений. 2017. № 11 (51). С. 385–391.
Остапенко Л., Іваниш А. Хорове аматорство в сучасній Україні. Імідж сучасного педагога : електрон. наук. фах. журн. 2018. № 5 (182). С. 69–73.
DOI: https://doi.org/10.33272/2522-9729-2018-5(182)-69-73.
URL: http://isp.poippo.pl.ua/article/viev/184969
Робота з самодіяльним хором : метод. реком. / уклад.: А. М. Карпінець, Д. В. Виноградча, І. Є. Лебедкіна. Київ : Ліра-К. 2017. 32 с.
Толмачов Р. В. Особливості теорії та методології роботи з дитячим хором. Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2017. № 4. С. 216–222.
Федюра С. А. Хорове виконавство на сучасному етапі. Наукові записки НДУ ім. М. Гоголя. Серія: Психолого-педагогічні науки. 2013. № 1. С. 71–74.
References
Davydovsky, K. Yu. (2014). Khorove mystetstvo v kulturno-mystetskomy seredovyshchi (na prykladi tvorchoi diialnosti zhinochoho khoru Kyivskoho instytutu muzyky im. R. M. Hliiera) [Choral art in the cultural and artistic environment (as an example of the creative activity of the women's choir of the Kiev Glier Institute of Music)]. Visnyk Natsionalnoi akademii kerivnykh kadriv kulturu i mystetstv [Bulletin of the National Academy of Management Personnel of Culture and Arts], 2, 179-184 [in Ukrainian].
Dobronravova, S. A., & Shevchenko, V. V. (2018). Rozvytok narodnoho khorovoho vykonavstva v suspilstvi na suchasnomu etapi [Development of folk choral performance in society at the present stage]. Kultura Ukrayiny [Culture of Ukraine], 61, 41-52 [in Ukrainian].
Kyfenko, A. M., & Romanova, T. V. (2019). Postatʹ dyryhenta navchalʹnoho khorovoho kolektyvu [The figure of the conductor of the educational choir]. Innovatsiyna pedahohika [Innovative pedagogy], 19, 1. 130-134 [in Ukrainian].
Medvedyeva, N. M. (2014). Orhanizatsiyno-pedahohichni umovy roboty amatorskoho khorovoho kolektyvu [Organizational and pedagogical conditions of work of amateur choir]. Naukovi zapysky Kirovohradskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Vynnychenka [Scientific notes of Kirovograd State Pedagogical University named after Vladimir Vynnychenko], 125. 121-125 [in Ukrainian].
Mosalev, B. G. (1995). Dosug: metodologiya i metodika sotsiologicheskikh issledovaniy [Leisure: methodology and methods of sociological research]: a tutorial. Moskva [in Russian].
Narozhna, N. I., Vynohradcha, D. V., & Lebedkina, I. Ye. (2017). Deyaki aspekty provedennya zanyati khorovoho klasu v konteksti dystsypliny «Metodyka vykladannya fakhu» [Some aspects of conducting choir classes in the context of the discipline «Methods of teaching the profession»]. Molodyy vchenyy [A young scientist], 11 (51). 385-391 [in Ukrainian].
Ostapenko, L., & Ivanysh, A. (2018). Khorove amatorstvo v suchasnii Ukraini [Choral Amateurism in Modern Ukraine]. Imidzh suchasnoho pedahoha [Image of the modern pedagogue], 5 (182). 69-73. DOI: https://doi.org/10.33272/2522-9729-2018-5. Retrieved from http://isp.poippo.pl.ua/article/viev/184969 [in Ukrainian].
Karpinets, A. M., Vinogradcha, D. V., & Lebedkina, I. E. (Comps.). (2017). Robota z samodiialnym khorom [Working with an amateur choir]: a method. rivers. Kyiv: Lira-K Publishing House [in Ukrainian].
Tolmachov, R. V. (2017). Osoblyvosti teoriyi ta metodolohiyi roboty z dytyachym khorom [Features of the theory and methodology of work with children's choir]. Visnyk Natsionalinoyi akademiyi kerivnykh kadriv kulitury i mystetstv [Bulletin of the National Academy of Management of Culture and Arts], 4, 216-222 [in Ukrainian].
Fedyura, S. A. (2013). Khorove vykonavstvo na suchasnomu etapi [Choral performance at the present stage]. Naukovi zapysky NDU im. M. Hoholya [Scientific notes of NDU named after M. Gogol], 1, 71-74 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).