Формування системи науково-теоретичних знань у майбутніх фахівців галузі товарознавства
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2021-1(196)-58-62Ключові слова:
науково-теоретичні знання; майбутні фахівці; нормативні документи; професійна підготовкаАнотація
Розглянуто проблему формування системи науково-теоретичних знань у майбутніх фахівців галузі товарознавства. Встановлено, що науково-теоретичні знання є невід’ємним складником професійної підготовки майбутніх товарознавців у закладах вищої освіти. До системи науково-теоретичної підготовки майбутніх товарознавців віднесено знання з: теоретичних засад підприємництва, торгівлі і біржової діяльності; методів та інструментарію обґрунтування управлінських рішень щодо створення й функціонування підприємницьких, торговельних і біржових структур; форм взаємодії суб’єктів ринкових відносин для забезпечення діяльності торговельних підприємств інноваційних підходів у підприємницькій, торговельній і біржовій діяльності; основних характеристик товарів і послуг у підприємницькій, торговельній і біржовій діяльності; нормативно-правового забезпечення діяльності торговельних структур тощо.
Посилання
Брюховецький В. Велика книга пам’яті народу. Діаріуш президента НаУКМА. 2002. № 2. С. 2.
Волкова Н. П. Педагогіка : навч. посіб. 2-ге вид, доп. Київ : Академвидав, 2007. 615 с.
Гора Н. В. Особливості підготовки майбутніх товарознавців. URL: http://molodyvcheny.in.ua/files/conf/ped/21march2017/32.pdf (дата звернення 19.01.2021).
Грищенко І. М. Освіта та професійна підготовка фахівців у світлі євроінтеграційних процесів. Інформатика та економіка –2010 : міжнар. наук. семінар (21–27 лют. 2010 р.). Хургада, Єгипет, 2010. С. 59.
Закон України «Про вищу освіту» від 01.07.2014 № 1556-VII. URL: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1556-18/print1412707858770643 (дата звернення 19.01.2021).
Зимняя И. А. Педагогическая психология : учеб. пособ. Ростов на Дону : Феникс, 1997. 480 с.
Іноземцев В. А., Мороз С. Е. Роль педагогічного колективу ВНЗ у формуванні професійних компетенцій майбутнього товарознавця. Конференция ЕМС 2015: Тезисы по основным тематическим направлениям конференции: Секция: Формирование профессиональных компетентностей при подготовке товароведов-экспертов. URL: http://konfemc. ukrainianforum.net/t129-topic – 2015 (дата звернення 19.01.2021).
Колесник Н. Є. Підготовка майбутніх учителів початкових класів до організації художньо-технічної творчості учнів : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04. Житомир, 2007. 335 с.
Муратов В. С. Предмет, объекты и субъекты товароведной деятельности. Современные наукоемкие технологии. 2007. № 7. С. 37.
Павленко О. О. Формування комунікативної компетенції фахівців митної служби в системі неперервної освіти : дис. … д-ра пед. наук : 13.00.04. Дніпропетровськ, 2010. 539 с. URL: http://lib.iitta.gov.ua/106803/5/dis.pdf (дата звернення 19.01.2021).
Подоляк Л. Г., Юрченко В. І. Психологія вищої школи : навч. посіб. Київ : ТОВ «Філ-студія», 2006. 320 с. URL: http://www.psyh.kiev.ua (дата звернення 22.01.2021).
Стандарт вищої освіти. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha-osvita/zatverdzeni%20standarty/12/21/076-pidpriemnitstvo-torgivlya-ta-birzhova-diyalnist-bakalavr.pdf (дата звернення 20.01.2021).
Феталиева Н. Ю. Образование как важнейший фактор формирования человеческого потенциала. Международный журнал экспериментального образования. 2016. № 7. С. 115–118. URL: http://www.expeducation.ru/ru/article/view?id=10297 (дата обращения: 19.01.2021).
Царенко О. М., Царенко І. Л. Методичні особливості навчання студентів професійно орієнтованим дисциплінам. Наукові записки. Серія: педагогічні науки. 2020. Вип. 191. С. 175–178.
Якимович Т. Д. Основи дидактики професійно-практичної підготовки : навч.-метод. посіб. Львів, 2013. 138 с.
References
Briukhovetskyi, V. (2002). Velyka knyha pam’iati narodu [A great book of people's memory]. Diariush prezydenta NaUKMA [Diary of the President of NaUKMA], 2, 2 [in Ukrainian].
Volkova, N. P. (2007). Pedahohika [Pedagogy]: navch. posib. Kyiv: Akademvydav [in Ukrainian].
Hora, N. V. Osoblyvosti pidhotovky maibutnikh tovaroznavtsiv [Features of training future commodity experts]. Retrieved from http://molodyvcheny.in.ua/files/conf/ped/21march2017/32.pdf [in Ukrainian].
Hryshchenko, I. M. (2010). Osvita ta profesiina pidhotovka fakhivtsiv u svitli yevrointehratsiinykh protsesiv [Education and professional training in the light of European integration processes]. In Informatyka ta ekonomika –2010 [Informatics and Economics - 2010]: mizhnar. nauk. seminar, (21–27 liut. 2010 r.) (p. 59). Khurhada, Yehypet [in Ukrainian].
Zakon Ukrainy «Pro vyshchu osvitu» [Law of Ukraine "On Higher Education"] vid 01.07.2014 № 1556-VII. URL: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1556-18/print1412707858770643 [in Ukrainian].
Zimniaia, I. A. (1997). Pedagogicheskaia psikhologiia [Pedagogical psychology]: ucheb. posob. Rostov na Donu: Feniks [in Russian].
Inozemtsev V. A., & Moroz S. E. Rol pedahohichnoho kolektyvu VNZ u formuvanni profesiinykh kompetentsii maibutnoho tovaroznavtsia [The role of the teaching staff of the university in the formation of professional competencies of the future commodity expert]. Konferentciia EMS 2015: Tezisy po osnovnym tematicheskim napravleniiam konferentcii: Sektciia: Formirovanie professionalnykh kompetentnostei pri podgotovke tovarovedov-ekspertov [EMC 2015 Conference: Abstracts on the main thematic areas of the conference: Section: Formation of professional competencies in the preparation of expert commodity experts]. Retrieved from http://konfemc. ukrainianforum.net/t129-topic – 2015 [in Ukrainian].
Kolesnyk, N. Ye. (2007). Pidhotovka maibutnikh uchyteliv pochatkovykh klasiv do orhanizatsii khudozhno-tekhnichnoi tvorchosti uchniv [Preparation of future primary school teachers for the organization of artistic and technical creativity of students]. (PhD diss.). Zhytomyr [in Ukrainian].
Muratov, V. S. (2007). Predmet, obekty i subekty tovarovednoi deiatelnosti [Subject, objects and subjects of commodity research]. Sovremennye naukoemkie tekhnologii [Modern high technologies], 7, 37 [in Russian].
Pavlenko, O. O. (2010). Formuvannia komunikatyvnoi kompetentsii fakhivtsiv mytnoi sluzhby v systemi neperervnoi osvity [Formation of communicative competence of customs service specialists in the system of continuing education]. (D diss.). Dnipropetrovsk. Retrieved from http://lib.iitta.gov.ua/106803/5/dis.pdf [in Ukrainian].
Podoliak, L. H., & Yurchenko, V. I. (2006). Psykholohiia vyshchoi shkoly [Psychology of high school]: navch. posib. Kyiv: TOV «Fil-studiia». Retrieved from http://www.psyh.kiev.ua [in Ukrainian].
Standart vyshchoi osvity [Standard of higher education]. Retrieved from https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha-osvita/zatverdzeni%20standarty/12/21/076-pidpriemnitstvo-torgivlya-ta-birzhova-diyalnist-bakalavr.pdf [in Ukrainian].
Fetalieva, N. Iu. (2016). Obrazovanie kak vazhneishii faktor formirovaniia chelovecheskogo potentciala [Education as the most important factor in the formation of human potential]. Mezhdunarodnyi zhurnal eksperimentalnogo obrazovaniia [International Journal of Experimental Education], 7, 115-118. Retrieved from http://www.expeducation.ru/ru/article/view?id=10297 [in Russian].
Tsarenko, O. M., & Tsarenko, I. L. (2020). Metodychni osoblyvosti navchannia studentiv profesiino oriientovanym dystsyplinam [Methodical specialties of teaching students in professional oriented disciplines]. Naukovi zapysky. Seriia: pedahohichni nauky [Science notes. Series: pedagogical sciences], 191, 175-178 [in Ukrainian].
Yakymovych, T. D. (2013). Osnovy dydaktyky profesiino-praktychnoi pidhotovky [Fundamentals of didactics of professional and practical training]: navch.-metod. posib. Lviv [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).