Використаня методів формування критичного мислення в учнів старшої школи під час вивчення інтегрованого курсу «Громадянська освіта»
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2021-1(196)-101-105Ключові слова:
критичне мислення; старша школа; громадянська освіта; інноваційні методи; освітній процесАнотація
Висвітлено питання особливостей організації освітнього середовища під час вивчення інтегрованого курсу «Громадянська освіта» у старшій школі за допомогою використання інноваційних методів навчання. Надано оцінку ефективності організації уроку, спрямованого на формування критичного мислення в учнів старшої школи.
Визначено шляхи формування критичного мислення під час вивчення даного курсу. Проаналізовано якісний показник під час застосування різних інноваційних методів навчання при формуванні критичного мислення у старшокласників.
Посилання
Москалик Г. Ф. Філософські засади професійної орієнтації особистості в загальноосвітній школі в системі ринкових трансформацій : автореф. дис. ... канд. філос. наук : 09.00.10. Київ, 2009. 19 с.
Навчальна програма Громадянська освіта (інтегрований курс). URL: https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-dlya-10-11-klasiv.
Пометун О. І. Критичне мислення як педагогічний феномен. Український педагогічний журнал. 2018. № 2. С. 89–98. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ukrpj_2018_2_14.
Пометун О. Методика розвитку критичного мислення на уроках історії. Історія і суспільствознавство в школах України: теорія та методика навчання. 2012. Т. 1. С. 3–7. URL: https://shron1.chtyvo.org.ua/Pometun_Olena/Metodyka_rozvytku_krytychnoho_myslennia_na_urokakh_istorii.pdf
Пометун О .І. Урок, що розвиває критичне мислення. 70 методів в одній книзі : навч.-метод. посіб. Київ, 2020. 104 с.
Хачумян Т. І. Формування критичного мислення студентів вищих навчальних закладів засобами інформаційних технологій : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.09. Харків, 2005. 19 с.
References
Moskalyk, H. F. (2009). Filosofski zasady profesiynoyi oriyentatsiyi osobystosti v zahalnoosvitniy shkoli v systemi rynkovykh transformatsiy [Philosophical principles of professional orientation of the individual in secondary school in the system of market transformations]. (Extended abstract of PhD diss.). Kyiv [in Ukrainian].
Navchalna prohrama Hromadyanska osvita (intehrovanyy kurs) [Civic education curriculum (integrated course)]. Retrieved from https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-dlya-10-11-klasiv [in Ukrainian].
Pometun, O. I. (2018). Krytychne myslennya yak pedahohichnyy fenomen [Critical thinking as a pedagogical phenomenon]. Ukrayinskyi pedahohichnyi zhurnal [Ukrainian pedagogical journal], 2, 89-98. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/ukrpj_2018_2_14 [in Ukrainian].
Pometun, O. (2012). Metodyka rozvytku krytychnoho myslennya na urokakh istorii [Methods of developing critical thinking in history lessons]. Istoriya i suspilstvoznavstvo v shkolakh Ukrayiny: teoriya ta metodyka navchannya [History and social sciences in schools of Ukraine: theory and methods of teaching], 1, 3-7. Retrieved from https://shron1.chtyvo.org.ua/Pometun_Olena/Metodyka_rozvytku_krytychnoho_myslennia_na_urokakh_istorii.pdf [in Ukrainian]
Pometun, O. I. (2020). Urok, shcho rozvyvaye krytychne myslennya. 70 metodiv v odniy knyzi [A lesson that develops critical thinking. 70 methods in one book]: navch.-metod.posib. Kyiv [in Ukrainian].
Khachumyan, T. I. (2005). Formuvannya krytychnoho myslennya studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv zasobamy informatsiynykh tekhnolohiy [Formation of critical thinking of students of higher educational institutions by means of information technologies]. (Extended abstract of PhD diss.). Kharkiv [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).