Організаційно-педагогічні умови готовності керівників шкіл до оцінювання освітньої діяльності у закладі загальної середньої освіти
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2021-1(196)-31-35Ключові слова:
освітня діяльність; організаційно-педагогічні умови; філософія людиноцентризму; мотивація; освітнє середовищеАнотація
Розглянуто сутність поняття «організаційно-педагогічні умови» як сукупність об’єктивних можливостей змісту, форм, методів, матеріального середовища, що спрямовані на вирішення поставлених завдань. Обґрунтовано умови готовності керівників шкіл до оцінювання освітньої діяльності у закладі загальної середньої освіти: створення комфортних і безпечних умов просторово-предметної достатності; конструювання змісту освіти учасників освітнього процесу у відповідності до сучасних тенденцій і уявлень щодо позитивної мотивації на співпрацю; налагодження суб’єкт-суб’єктного типу відносин між усіма учасниками освітнього процесу на засадах людиноцентризму. Розкрито значення та ознаки безпечного освітнього середовища. Схарактеризовано «програму» для вчителя для підвищення мотивації учнів. Описано філософський та психолого-педагогічний ракурси налагодження суб’єкт-суб’єктного типу відносин між усіма учасниками освітнього процесу.
Посилання
Білинський А. М. Творче освітньо-інформаційне середовище як чинник розвитку особистості вчителя. Наукові записки. Серія: Педагогіка. 2012. № 2. С. 15–19.
Бобровський М. В., Горбачов С. І., Заплотинська О. О. Рекомендації до побудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладі загальної середньої освіти. Київ : Державна служба якості освіти, 2020. 240 с.
Вергун Ю. Інституційний аудит у запитаннях і відповідях. Методист. 2019. № 5 (89). С. 4–15.
Дафт Р. Л. Менеджмент. Санкт-Петербург, 2000. 832 с.
Корсакова О., Трубачова С. Зміст сучасної шкільної освіти: дидактичний аспект. URL: http://ru.osvita.ua/school/method/2001/ (дата звернення 10.01.2021).
Мартинець Л. А. Управління освітнім середовищем професійного розвитку вчителів у загальноосвітньому навчальному закладі : монографія. Вінниця : ТОВ «Нілан-ЛТД», 2017. 408 с.
Національна стратегія розвитку освіти в Україні на період до 2021 року. URL: http://ru.osvita.ua/school/method/2001/ (дата звернення 21.07.2020).
Философский энциклопедический словарь / редкол.: С. С. Аверинцев и др. Москва : Сов. энцикл., 1989. 815 с.
Цюман Т. П., Бойчук Н. І. Кодекс безпечного освітнього середовища : метод. посіб. Київ : Український фонд «Благополуччя дітей». 2018. 56 с.
Ясвин В. Образовательная среда: от моделирования к проектированию. Москва : Смысл, 2001. 365 с.
References
Bilynskyi, A. M. (2012). Tvorche osvitno-informatsiine seredovyshche yak chynnyk rozvytku osobystosti vchytelia [Creative educational and information environment as a factor in the development of the teacher's personality]. Naukovi zapysky. Seriia: Pedahohika [Proceedings. Series: Pedagogy], 2, 15-19 [in Ukrainian].
Bobrovskyi, M. V., Horbachov, S. I., & Zaplotynska, O. O. (2020). Rekomendatsii do pobudovy vnutrishnoi systemy zabezpechennia yakosti osvity u zakladi zahalnoi serednoi osvity [Recommendations for building an internal system for ensuring the quality of education in general secondary education]. Kyiv: Derzhavna sluzhba yakosti osvity [in Ukrainian].
Verhun, Yu. (2019). Instytutsiinyi audyt u zapytanniakh i vidpovidiakh [Institutional audit in questions and answers]. Metodyst [Methodist], 5 (89), 4-15 [in Ukrainian].
Daft, R. L. (2000). Menedzhment [Management]. Sankt-Peterburg [in Russian].
Korsakova, O., & Trubachova, S. Zmist suchasnoi shkilnoi osvity: dydaktychnyi aspekt [The content of modern school education: didactic aspect]. Retrieved from http://ru.osvita.ua/school/method/2001/ [in Ukrainian].
Martynets, L. A. (2017). Upravlinnia osvitnim seredovyshchem profesiinoho rozvytku vchyteliv u zahalnoosvitnomu navchalnomu zakladi [Management of the educational environment of professional development of teachers in a secondary school]: monohrafiia. Vinnytsia: TOV «Nilan-LTD» [in Ukrainian].
Natsionalna stratehiia rozvytku osvity v Ukraini na period do 2021 roku [National strategy for the development of education in Ukraine for the period up to 2021]. Retrieved from http://ru.osvita.ua/school/method/2001/ [in Ukrainian].
Averincev, S. S. (Ed.). (1989). Filosofskii enciklopedicheskii slovar [Philosophical Encyclopedic Dictionary]. Moskva: Sov. encikl. [in Russian].
Tsiuman, T. P., & Boichuk, N. I. (2018). Kodeks bezpechnoho osvitnoho seredovyshcha [Code of safe educational environment]: metod. posib. Kyiv: Ukrainskyi fond «Blahopoluchchia ditei» [in Ukrainian].
Jasvin, V. (2001). Obrazovatelnaia sreda: ot modelirovanija k proektirovaniu [Educational environment: from modeling to design]. Moskva: Smysl [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).