Європейські школи академічного співу: специфіка взаємодії
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2021-1(196)-106-109Ключові слова:
академічний вокал; спів; школа; професіоналізм; європейський простірАнотація
Висвітлюється питання взаємодії між європейськими школами академічного співу. Наголошується, що формування вітчизняної вокальної школи відбувалось у тісному взаємозв’язку із західноєвропейськими традиціями. Чималий вплив на становлення європейських вокальних шкіл мала італійська співацька практика, яка почала сприйматись у якості еталонної.
Українська вокальна школа стала результатом синтезу італійської, російської академічних шкіл, а також етнічної фольклорної традиції. Попри панування часом протилежних методичних принципів, які наявні в різних академічних співацьких школах, вектор розвитку вокальної педагогіки орієнтований на універсальність голосу, можливість майстерного володіння ним і вміння акумулювати досягнення інших мистецьких осередків. Розвиток вокалістів відбувається не лише під час навчання, а й у подальшій професійній діяльності, що пов’язана з обміном досвідом представників інших шкіл.
Посилання
Антонюк В. Вокальна педагогіка (сольний спів) : підручник. Київ : ЗАТ «Віпол», 2007. 174 с.
Аспелунд Д. Развитие певца и его голоса. Санкт-Петербург : Лань, Планета музыки, 2016. 180 с.
Гринь Л. О. Історичний аспект розвитку української вокальної школи ХХ сторіччя. Вісник Запорізького національного університету. 2012. № 1 (17). С. 45–49.
Добронравова С. А., Шевченко В. В. Сутність та значення академічного сольного виконання в українській музичній культурі. Вісник КНУКіМ. Серія: Мистецтвознавство. 2017. № 37. С. 183–196.
Кавун В. М. Історико-теоретичні аспекти становлення вокального мистецтва. Міжнародний вісник: культурологія, філологія, музикознавства. 2017. Вип. 1 (8). С. 160–164.
Небога О. Г. Київська школа сольного співу середини ХХ століття як феномен європейського вокального виконавства. Вісник КНУКіМ. Серія: Мистецтвознавство. 2018. Вип. 38. С. 206–214.
Шевченко Н. С. Синтез співацьких манер в українській музиці кінця XX – початку XXI століть : дис. … канд. мистецтвознавства. Івано-Франківськ, 2015. 195 с.
References
Antoniuk, V. (2007). Vokalna pedahohika (solnyi spiv) [Vocal pedagogy (solo singing)]. Kyiv: ZAT “Vipol” [in Ukrainian].
Aspelund, D. (2016). Razvitie pevca i ego golosa [Development of the singer and his voice]. Sankt-Peterburh: Lan: Planeta muziky [in Russian].
Grynn, L. O. (2012). Istorychnyi aspekt rozvytku ukrainskoi vokalnoi shkoly XX storichchia [Historical aspects of development of Ukrainian vocal school of XX centuries]. Visnyk Zaporizkoho natsionalnoho universytetu [Bulletin of Zaporizhia National University], 1 (17), 45-49 [in Ukrainian].
Dobronravova, S. A., & Shevchenko, V. V. (2017). Sutnist ta znachennia akademichnoho solnoho vykonannia v ukrainskii muzychnii kulturi [The essence and significance of academic solo performance in Ukrainian music culture]. Visnyk KNUKiM. Seriia: Mystetstvoznavstvo [Bulletin of KNUKiM. Series: Art History], 37, 183-196 [in Ukrainian].
Kavun, V. M. (2017). Istoryko-teoretychni aspekty stanovlennia vokalnoho mystetstva [Historical-theoretical aspect of the vocal art’s formation]. Mizhnarodnyi visnyk: kulturolohiia, filolohiia, muzykoznavstva [International Bulletin: Cultural Studies, Philology, Musicology], 1 (8), 160-164 [in Ukrainian].
Neboha, O. H. (2018). Kyivska shkola solnoho spivu seredyny XX stolittia yak fenomen yevropeiskoho vokalnoho vykonavstva [Kyiv school of solo singing in the middle of the 20th century as a phemonenon of European vocal performance]. Visnyk KNUKiM. Seriia: Mystetstvoznavstvo [Bulletin of KNUKiM. Series: Art History], 38, 206-214 [in Ukrainian].
Shevchenko, N. S. (2015). Syntez spivatskykh maner v ukrainskii muzytsi kintsia XX – pochatku XXI stolit [Synthesis of singing manners in Ukrainian music of the late XX - early XXI centuries]. (PhD diss.). Ivano-Frankivsk [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).