Пізнавальна самостійність як підґрунтя формування самостійної компетентності майбутніх учителів іноземних мов
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2020-6(195)-69-71Ключові слова:
самостійність, самоосвітня компетентність, пізнавальна самостійність, майбутні вчителі іноземних мовАнотація
Розглядається пізнавальна самостійність як підґрунтя формування самостійної компетентності майбутніх учителів іноземних мов. Визначено, що домінантними потребами майбутніх учителів іноземних мов у процесі формування самоосвітньої компетентності полягає пізнавальна потреба, що визначає їхнє ставлення до освітнього процесу у закладі вищої освіти. Було визначено самоосвітню компетентність як інтеграційну якість особистості, що характеризує її здатність до систематичної самостійно організованої пізнавальної діяльності, спрямованої на неперервний саморозвиток професійних і загальнокультурних якостей і самовдосконалення. Доведено, що підґрунтям формування самоосвітньої компетентності є розвиток пізнавальної самостійності майбутніх учителів іноземних мов, їхньої дослідницької діяльності та прагнення до творчого пізнання. Звідси постає потреба використовувати у процесі фахової підготовки майбутніх учителів іноземних мов творчі завдання, що вимагають від них самостійного висунення гіпотез і самостійного нестандартного вирішення.
Посилання
Демченко Ю. Самоосвітня компетентність – невід’ємна складова частина професійної компетентності (діяльності) майбутнього учителя. Актуальні питання гуманітарних наук. 2019. Вип. 23, т. I. С. 154–159.
Жорник О. Формування пізнавальної активності учнів у процесі спільної ігрової діяльності. Рідна школа. 2000. № 1. С. 27–28.
Малихін О.В. Самостійна пізнавальна діяльність студентів вищих педагогічних навчальних закладів в контексті організації їх самостійної навчальної діяльності. Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. Серія 16. 2007. Вип. 7. С. 133–140.
Мампория С. В. Информационно-методическое обеспечение самостоятельной работы студентов вузов. Высшее образование сегодня. 2010. № 11. С. 57–59.
Федоренко О. Г. Сутність і структура самоосвітньої компетентності майбутнього вчителя технологій. Вісник ХДАК. 2014. Вип. 43. С. 276–281.
Шехавцова С. О. Пізнавальна самостійність в системі суб’єктно-професійних якостей студента університету. Вісник Луганського нац. ун-ту імені Тараса Шевченка. Серія: Педагогічні науки. 2012. № 4 (239), ч. II. С. 105–114.
Simel S. Education for a positive self-image in a contemporary school. Journal of Education Culture and Society. 2013. № 2. P. 108–115.
Uhryn O. Psychological readiness of students to work in a professional field. Journal of Education Culture and Society. 2013. № 2. P. 97–107.
Reference
Demchenko, Yu. (2019). Samoosvitnia kompetentnist – nevid’iemna skladova chastyna profesiinoi kompetentnosti (diialnosti) maibutnoho uchytelia [Self-educational competence is an integral part of the professional competence (activity) of a future teacher]. Aktualni pytannia humanitarnykh nauk [Current issues of the humanities], 23, I, 154-159 [in Ukrainian].
Zhornyk, O. (2000). Formuvannia piznavalnoi aktyvnosti uchniv u protsesi spilnoi ihrovoi diialnosti [Formation of cognitive activity of students in the process of joint play activities]. Ridna shkola [Native school], 1, 27-28 [in Ukrainian].
Malykhin, O. V. (2007). Samostiina piznavalna diialnist studentiv vyshchykh pedahohichnykh navchalnykh zakladiv v konteksti orhanizatsii yikh samostiinoi navchalnoi diialnosti [Independent cognitive activity of students of higher pedagogical educational institutions in the context of the organization of their independent educational activity]. Naukovyi chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova. Seriia 16 [Scientific journal of NPU named after MP Драгоманова. Series 16], 7, 133-140 [in Ukrainian].
Mamporyia, S. V. (2010). Ynformatsyonno-metodycheskoe obespechenye samostoiatelnoi rabotы studentov vuzov [Information and methodological support of independent work of university students]. Vysshee obrazovanie segodnia [Higher education today], 11, 57-59 [in Russian].
Fedorenko, O. H. (2014). Sutnist i struktura samoosvitnoi kompetentnosti maibutnoho vchytelia tekhnolohii [The essence and structure of self-education competence of the future teacher of technology]. Visnyk KhDAK [Bulletin of the KhDAK], 43, 276-281 [in Ukrainian].
Shekhavtsova, S. O. (2012). Piznavalna samostiinist v systemi sub’iektno-profesiinykh yakostei studenta universytetu [Cognitive independence in the system of subject-professional qualities of a university student]. Visnyk Luhan. nats. un-tu imeni Tarasa Shevchenka. Seriia: Pedahohichni nauky [Bulletin of the Luhansk National University Taras Shevchenko University. Series: Pedagogical sciences], 4 (239), II, 105-114 [in Ukrainian].
Simel, S. (2013). Education for a positive self-image in a contemporary school. Journal of Education Culture and Society, 2, 108-115.
Uhryn, O. (2013). Psychological readiness of students to work in a professional field. Journal of Education Culture and Society, 2, 97-107.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).