Використання мобільних додатків у процесі навчання вищої математики студентів технічних університетів
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2020-6(195)-42-46Ключові слова:
мобільні додатки, мобільне навчання, мобільні пристрої, мобільні технології, вища математика, технічні університетиАнотація
Нині інтерес до інтеграції мобільних додатків у навчанні буде продовжувати стрімко зростати, тому потрібні такі методи навчання, які б полегшували і прискорювали передавання знань студентам, активізували процес засвоєння ними знань, навчали їх прийомам самостійної роботи з матеріалом, підвищували продуктивність навчальної праці та праці педагога. Такі методи навчання можна реалізувати на основі використання мобільних інформаційних технологій в освіті. Мобільні технології можуть зробити процес навчання цікавішим, що відповідає вимогам сьогодення, надаючи потрібну інформацію в потрібний час.
Розглядається поняття «мобільне навчання», проаналізовано особливості та напрями його використання в сучасній освіті. Відзначається, що використання мобільних електронних пристроїв і додатків на заняттях із вищої математики дозволяє швидко перевірити отриманий розв’язок, за декілька хвилин побудувати необхідний графік, застосовувати їх також і для дистанційного навчання, що значно полегшує й прискорює отримання знань студентами, підвищує продуктивність навчальної та самостійної роботи. Відмічається, що незважаючи на широке поширення і доступність мобільних телефонів серед студентів, мобільне навчання недостатньо поширене у вітчизняних ЗВО. Визначено дидактичні принципи, яким повинні відповідати мобільні додатки, а також звернуто увагу на основні переваги і недоліки використання мобільних додатків у процесі навчання вищої математики.
Посилання
Білоус В. В. Мобільні навчальні додатки в сучасній освіті. Освітологічний дискурс. 2018. № 1-2 (20-21). С. 353–362.
Бугайчук К. Л. Мобільне навчання: сутність та моделі впровадження в навчальний процес вищих навчальних закладів МВС України. Інформаційні технології і засоби навчання. 2012. № 1. URL: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/issue/view/49#.UiMS7zbIYlQ.
Горбатюк Р. М., Тулашвілі Ю. Й. Мобільне навчання як нова технологія вищої освіти. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: Педагогіка. Соціальна робота. 2013. Вип. 27. С. 31–34. URL: http://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/1815.
Ічанська Н. В. Оптимальний вибір методів організації інтернет-ресурсів. Системи управління, навігації та зв’язку : зб. наук. пр. Полтава : ПНТУ, 2019. Т. 2 (54). С. 83–87.
Пэйн Н. 10 элементов мобильного обучения. Дистанционное обучение: информационный портал. URL: >http://www.distancelearning.ru/db/el/C89AA03833448937C32577660010ACF1/doc.html
Рашевська Н. В. Мобільні інформаційно-комунікаційні технології навчання вищої математики студентів вищих технічних навчальних закладів : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.10. Київ, 2011.
Самойленко О. М. Особливості використання мобільного навчання у підготовці бакалаврів математики. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. 2015. № 3 (81). С. 19–23.
Семеріков С. О., Стрюк М. І., Моісеєнко Н. В. Мобільне навчання: історико-технологічний вимір. Теорія і практика організації самостійної роботи студентів вищих навчальних закладів : монографія / за ред. проф. О. А. Коновала. Кривий Ріг : Книжкове видавництво Киреєвського, 2012. С. 188–242.
Словак К. І. Методика використання мобільних математичних середовищ у процесі навчання вищої математики студентів економічних спеціальностей : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.10. Київ, 2011.
MLE–Mobile Learning Engine. URL: http://mle.sourceforge.net .
References
Bilous, V. V. (2018). Mobilni navchalni dodatky v suchasnii osviti [Mobile learning applications in modern education]. Osvitolohichnyi dyskurs [Educational discourse], 1-2 (20-21), 353-362 [in Ukrainian].
Buhaichuk, K. L. (2012). Mobilne navchannia: sutnist ta modeli vprovadzhennia v navchalnyi protses vyshchykh navchalnykh zakladiv MVS Ukrainy [Mobile learning: the essence and models of implementation in the educational process of higher educational institutions of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine]. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia [Information technologies and teaching aids], 1. Retrieved from http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/issue/view/49#.UiMS7zbIYlQ [in Ukrainian].
Horbatiuk, R. M., & Tulashvili, Yu. Y. (2013). Mobilne navchannia yak nova tekhnolohiia vyshchoi osvity [Mobile learning as a new technology of higher education]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho universytetu. Seriia: Pedahohika. Sotsialna robota [Scientific Bulletin of Uzhhorod University. Series: Pedagogy. Social work], 27, 31-34. Retrieved from http://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/1815 [in Ukrainian].
Ichanska, N. V. (2019). Optymalnyi vybir metodiv orhanizatsii internet-resursiv [The optimal choice of methods for organizing Internet resources]. In Systemy upravlinnia, navihatsii ta zv’iazku [Control, navigation and communication systems]: zb. nauk. pr. (Vol. 2 (54), pp. 83-87). Poltava: PNTU [in Ukrainian].
Pein, N. 10 elementov mobilnogo obucheniia [10 elements of mobile learning]. Distantcionnoe obuchenie: informatcionnyi portal [Distance learning: information portal]. Retrieved from http://www.distancelearning.ru/db/el/C89AA03833448937C32577660010ACF1/doc.html[in Russian].
Samoilenko, O. M. (2015). Osoblyvosti vykorystannia mobilnoho navchannia u pidhotovtsi bakalavriv matematyky [Features of the use of mobile learning in the preparation of bachelors of mathematics]. Visnyk Zhytomyrskoho derzhavnoho universytetu imeni Ivana Franka [Bulletin of Zhytomyr State University named after Ivan Franko], 3 (81), 19-23 [in Ukrainian].
Semerikov, S. O., Striuk, M. I., & Moiseienko, N. V. (2012). Mobilne navchannia: istoryko-tekhnolohichnyi vymir [Mobile learning: historical and technological dimension]. In O. A. Konovala (Ed.), Teoriia i praktyka orhanizatsii samostiinoi roboty studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv [Theory and practice of organizing independent work of students of higher educational institutions]: monohrafiia (pp. 188-342). Kryvyi Rih: Knyzhkove vydavnytstvo Kyreievskoho [in Ukrainian].
Slovak, K. I. (2011). Metodyka vykorystannia mobilnykh matematychnykh seredovyshch u protsesi navchannia vyshchoi matematyky studentiv ekonomichnykh spetsialnostei [Methods of using mobile mathematical environments in the process of teaching higher mathematics to students of economic specialties]. (Extended abstract of PhD diss.). Kyiv [in Ukrainian].
Rashevska, N. V. (2011). Mobilni informatsiino-komunikatsiini tekhnolohii navchannia vyshchoi matematyky studentiv vyshchykh tekhnichnykh navchalnykh zakladiv [Mobile information and communication technologies for teaching higher mathematics to students of higher technical educational institutions]. (Extended abstract of PhD diss.). Kyiv [in Ukrainian].
MLE–Mobile Learning Engine. Retrieved from http://mle.sourceforge.net.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).