Цифрова компетентність і технології для освіти: принципи та інструменти
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2020-6(195)-10-14Ключові слова:
цифрова компетентність, цифрові компетенції, інформаційне суспільство, медіаграмотність, освітні та цифрові технології, цифрові інструменти, онлайн-інструменти, онлайн-сервіс, вебсервісАнотація
Аналізуються поняття «цифрова компетентність», «цифрове споживання» та умови, що стали вирішальними факторами для всебічного розвитку цифрової компетентності. Розглядаються питання, пов’язані з цифровими компетенціями студентів та організацією освіти в постіндустріальному суспільстві. Розглядається роль цифрової освіти в процесах трансформації економіки країни та формування єдиного цифрового простору. Визначаються цілі та задачі учасників освітнього процесу при реформуванні освіти. У статті розкрито значення цифрових технологій для організації спільної діяльності педагога та учнів. Охарактеризовано можливості використання сучасних освітніх інструментів для підвищення рівня цифрової компетентності педагога.
Посилання
Всемирная декларация о высшем образовании для ХХI века: подходы и практические меры [5-8 октяб. 1998 г., Париж]. Alma mater. Вестник высшей школы. 1999. № 3. C. 29–35.
Гладун М. А., Сабліна М. А. Сучасні онлайн інструменти інтерактивного навчання як технологія співробітництва.
Національний освітній глосарій: вища освіта. Київ : Плеяди, 2014. 100 с.
Овчарук О. В., Сороко Н. В. Загальні підходи до проблеми оцінювання інформаційно-комунікаційних компетентностей в системі освіти впродовж життя. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія № 2. Комп’ютерно-орієнтовані системи навчання : зб. наук. праць. Київ : НПУ імені М. П. Драгоманова, 2015. № 16 (23). С. 145–148.
Проект Цифрова адженда України – 2020 («Цифровий порядок денний» – 2020) Концептуальні засади (версія 1.0). Грудень, 2016. URL: https://ucci.org.ua/uploads/files/58e78ee3c3922.pdf.
Скрайбінг – новітня техніка презентації. URL: https://osvita.ua/school/scribing/51803/.
References
Vsemirnaia deklaratciia o vysshem obrazovanii dlia KhKhI veka: podkhody i prakticheskie mery [World Declaration on Higher Education for the 21st Century: Approaches and Practical Measures]. (1999). Alma mater. Vestnik vysshei shkoly [Alma mater. Higher school bulletin], 3, 29-35 [in Russian].
Hladun, M. A., & Sablina, M. A. Suchasni onlain instrumenty interaktyvnoho navchannia yak tekhnolohiia spivrobitnytstva [Modern online tools for interactive learning as a technology of cooperation]. [in Ukrainian].
Natsionalnyi osvitnii hlosarii: vyshcha osvita [National educational glossary: higher education]. (2014). Kyiv: Pleiady [in Ukrainian].
Ovcharuk, O. V., & Soroko, N. V. (2015). Zahalni pidkhody do problemy otsiniuvannia informatsiino-komunikatsiinykh kompetentnostei v systemi osvity vprodovzh zhyttia [General approaches to the problem of assessing information and communication competencies in the lifelong learning system]. Naukovyi chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova. Seriia № 2. Komp’iuterno-oriientovani systemy navchannia [Scientific journal of NPU named after MP Drahomanov. Series № 2. Computer-based learning systems]: zb. nauk. prats (No 16, pp. 145-148). Kyiv: NPU imeni M. P. Drahomanova [in Ukrainian].
Proekt Tsyfrova adzhenda Ukrainy – 2020 («Tsyfrovyi poriadok dennyi» – 2020) Kontseptualni zasady (versiia 1.0) [Digital Agenda of Ukraine - 2020 project (Digital Agenda - 2020) Conceptual principles (version 1.0)]. (2016). Retrieved from https://ucci.org.ua/uploads/files/58e78ee3c3922.pdf [in Ukrainian].
Skraibinh – novitnia tekhnika prezentatsii [Scribing – the latest presentation technique]. Retrieved from https://osvita.ua/school/scribing/51803/ [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).