Методологічні підходи до осмислення змісту креативної компетентності майбутніх фахівців декоративно-прикладного мистецтва
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2020-6(195)-47-50Ключові слова:
креативність, креативна компетентність, методологічні підходи, компетентнісний підхід, системний підхід, індивідуально-креативний підхід, майбутні фахівці декоративно-прикладного мистецтваАнотація
Досліджуються методологічні підходи до осмислення змісту креативної компетентності майбутніх фахівців декоративно-прикладного мистецтва, зокрема компетентнісний, системний, діяльнісний та індивідуально-креативний. У ході дослідження автор визначає, що компетентнісний підхід передбачає комплексне засвоєння знань і способів практичної діяльності, що забезпечує успішне функціонування і сприяє самореалізації в сучасному суспільстві фахівців. Було доведено актуальність поєднання і тісного переплетіння наукових підходів: системного і компетентнісного, оскільки характеризуючи системні ознаки формування компетентності фахівця, треба брати до уваги той факт, що характеристики постійно змінюються відповідно до змін, які відбуваються в контексті професійної діяльності фахівця. Зроблено висновок, що індивідуально-креативний підхід сприяє формуванню креативності й передбачає здійснення індивідуальної й неповторної діяльності майбутніх фахівців декоративно-прикладного мистецтва, яка пов’язана зі створенням творчого продукту.
Посилання
Антонова О. Є., Маслак Л. П. Професійна педагогічна освіта: компетентнісний підхід : монографія / за ред. О. А. Дубасенюк. Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2011.
Борисенко Н. А. Системний і діяльнісний підходи до професійної підготовки майбутніх учителів технологій. Педагогічні науки. 2014. Вип. 24. С. 72–74.
Гончаренко С. Український педагогічний словник. Київ : Либідь, 1997. 376 с.
Дубасенюк О. А. Креативний підхід до професійно-педагогічної підготовки майбутніх учителів. Креативна педагогіка. 2011. № 4. С. 23–28.
Романчук О. Теоретичні засади та практичні аспекти реалізації компетентнісного підходу у вищих технічних закладах освіти. Науковий вісник мну імені В. О. Сухомлинського. Педагогічні науки. 2018. Т. 2. № 3 (62). С. 263–267.
Сегеда Н. А. Зміст креативно-акмеологічного підходу до вивчення феномену професійного зростання викладача вищої школи. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. 2009. № 4. С. 106–110.
Семенова О. Модель педагогічної системи формування художньо-творчої компетентності майбутнього вчителя образотворчого мистецтва. Проблеми підготовки сучасного вчителя. 2016. № 13. С. 125–131.
Reference
Antonova, O. Ye., Maslak, L. P. (2011). Profesiina pedahohichna osvita: kompetentnisnyi pidkhid: monohrafiia [Professional pedagogical education: competence approach]. Zhytomyr: Vyd-vo ZhDU im. I. Franka [in Ukrainian].
Borysenko, N. A. (2014). Systemnyi i diialnisnyi pidkhody do profesiinoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv tekhnolohii [System and activity approaches to professional training of future technology teachers]. Pedahohichni nauky [Pedagogical sciences], 24, 72-74 [in Ukrainian].
Honcharenko, S. (1997). Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk [Ukrainian pedagogical dictionary]. Kyiv: Lybid [in Ukrainian].
Dubaseniuk, O. A. (2011). Kreatyvnyi pidkhid do profesiino-pedahohichnoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv [Creative approach to professional and pedagogical training of future teachers]. Kreatyvna pedahohika [Creative pedagogy], 4, 23-28 [in Ukrainian].
Romanchuk, O. (2018). Teoretychni zasady ta praktychni aspekty realizatsii kompetentnisnoho pidkhodu u vyshchykh tekhnichnykh zakladakh osvity [Theoretical bases and practical aspects of realization of the competence approach in higher technical establishments of education]. Naukovyi visnyk mnu imeni V. O. Sukhomlynskoho. Pedahohichni nauky [Scientific Bulletin of VN named after VO Sukhomlinsky. Pedagogical sciences.], 2, 3 (62), 263-267 [in Ukrainian].
Seheda, N. A. (2009). Zmist kreatyvno-akmeolohichnoho pidkhodu do vyvchennia fenomenu profesiinoho zrostannia vykladacha vyshchoi shkoly [The content of the creative-acmeological approach to the study of the phenomenon of professional growth of a high school teacher]. Pedahohika, psykholohiia ta medyko-biolohichni problemy fizychnoho vykhovannia i sportu [Pedagogy, psychology and medical and biological problems of physical education and sports], 4, 106-110 [in Ukrainian].
Semenova, O. (2016). Model pedahohichnoi systemy formuvannia khudozhno-tvorchoi kompetentnosti maibutnoho vchytelia obrazotvorchoho mystetstva [Model of pedagogical system of formation of artistic and creative competence of the future teacher of arts]. Problemy pidhotovky suchasnoho vchytelia [Problems of modern teacher training], 13, 125-131 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).