Управління професійним розвитком учителя-словесника в умовах діджиталізації
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2020-6(195)-5-9Ключові слова:
ключові компетентності, модель успішного фахівця, педагоги нової формації, ІК-компетентність учителя філологічних дисциплін, комплексні освітні програми, тематичні спецкурси, методичні івентиАнотація
Проаналізовано практичний досвід кафедри методики навчання мов і літератури Харківської академії неперервної освіти щодо управління професійним розвитком учителів-словесників в умовах діджиталізації. Здійснено огляд інноваційних підходів до підвищення кваліфікації вчителів філологічних дисциплін щодо розвитку їхньої інформаційно-цифрової компетентності. Визначено сутність педагога нової формації. Закцентовано увагу на тому, що володіння базовими Інтернет-сервісами й технологіями, які є складниками інформаційно-комунікативної компетентності (ІК-компетентності) педагога, стає нині однією з найвагоміших умов досягнення високого рівня професіоналізму практично в будь-якій галузі діяльності та є невід’ємною частиною моделі сучасної освіти. Окреслено шляхи управління професійним розвитком учителя-словесника в умовах діджиталізації, які мають бути зорієнтованими на формування в педагога умінь і навичок якісно користуватися можливостями Інтернету, а також доцільно застосовувати інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ) у професійній діяльності.
Посилання
Андрощук І. Управління розвитком професійної компетентності педагога в умовах випереджувальної післядипломної педагогічної освіти. Нова педагогічна думка. 2014. № 2. С. 155–158.
Дегтярьова Г. А. ІК-компетентність учителів філологічних дисциплін: суть і структура. Нова педагогічна думка. 2015. № 2. С. 193–200.
Жерновникова О. А. Психологічний аспект реалізації дистанційних освітніх технологій у навчальний процес майбутніх учителів математики. Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки. Бердянськ, 2017. Вип. 2. С. 219–225.
Закон України «Про освіту». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text.
Зустріч учителів нової формації / Відділ освіти Великописарівської державної адміністрації. URL: http://vpysarivka.osv.org.ua/news/16-22-55-17-10-2018//.
Кремень В. Інновація в контексті науки і освітньої практики. Педагогічна освіта і освіта дорослих: європейський вимір : зб. наук. праць. Київ; Хмельницький. 2008. С. 8–16
Лузан Л. О. Інноваційні підходи до підвищення професійної компетентності вчителів філологічних дисциплін в умовах нової української школи. Адаптивне управління: теорія і практика. Серія «Педагогіка». 2017. № 3 (5). URL: https://scholar.google.com/citations?user=it2hW9wAAAAJ&hl=th.
Мажикеєв Т. Учитель нової формації як великий учитель. URL: http://osvita.ua/school/method/psychology/6617.
Мартинець Л. А. Управління професійним розвитком учителів : навч.-метод. посіб. Вінниця : ДонНУ. 2016. 87 с.
Навички майбутнього: що розвивати в сучасних учнях. URL: https://osvita.ua/school/reform/77179.
Ніколенко Л. Модернізація післядипломної педагогічної освіти в контексті особистісно орієнтованого підходу. Післядипломна освіта в Україні. 2007. № 2. С. 38–41.
Ніколенко Л. Т. Освіта впродовж життя: вміння вчитися – ключова компетентність педагога. Імідж сучасного педагога: електрон. наук. фах. журн. 2017. № 7. С. 5–8. URL: http://isp.poippo.pl.ua/article/view/120635.
Нова українська школа. Концептуальні засади реформування середньої школи. URL: http://mon.gov.ua/%D0%9D%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B8%202016/12/05/konczepcziya.pdf.
Професійний розвиток та управління людськими ресурсами в системі післядипломної педагогічної освіти в контексті трансформації освіти України: зб. матеріалів Всеукр. наук.-практ. конф. Київ : УМО НАПН України. 2016. 601 с.
Digital Agenda for Europе. URL: http://ec.europa.eu/digitalagenda.
References
Androshchuk, I. (2014). Upravlinnia rozvytkom profesiinoi kompetentnosti pedahoha v umovakh vyperedzhuvalnoi pisliadyplomnoi pedahohichnoi osvity [Management of the development of professional competence of a teacher in the conditions of advanced postgraduate pedagogical education]. Nova pedahohichna dumka [New pedagogical thought], 2, 155-158 [in Ukrainian].
Dehtiarova, H. A. (2015). IK-kompetentnist uchyteliv filolohichnykh dystsyplin: sut i struktura [IR competence of teachers of philological disciplines: essence and structure]. Nova pedahohichna dumka [New pedagogical thought], 2, 193-200 [in Ukrainian].
Zhernovnykova, O. A. (2017). Psykholohichnyi aspekt realizatsii dystantsiinykh osvitnikh tekhnolohii u navchalnyi protses maibutnikh uchyteliv matematyky [Psychological aspect of the implementation of distance learning technologies in the educational process of future teachers of mathematics]. Naukovi zapysky Berdianskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu. Seriia: Pedahohichni nauky [Scientific notes of Berdyansk State Pedagogical University. Series: Pedagogical sciences], 2, 219-225 [in Ukrainian].
Zakon Ukrainy «Pro osvitu» [Law of Ukraine "On Education"]. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text [in Ukrainian].
Zustrich uchyteliv novoi formatsii [Meeting of teachers of the new formation]. Viddil osvity Velykopysarivskoi derzhavnoi administratsii. Retrieved from http://vpysarivka.osv.org.ua/news/16-22-55-17-10-2018// [in Ukrainian].
Kremen, V. (2008). Innovatsiia v konteksti nauky i osvitnoi praktyky [Innovation in the context of science and educational practice]. In Pedahohichna osvita i osvita doroslykh: yevropeiskyi vymir [Pedagogical education and adult education: the European dimension]: zbirnyk naukovykh prats (pp. 8-16). Kyiv; Khmelnytskyi [in Ukrainian].
Luzan, L. O. (2017). Innovatsiini pidkhody do pidvyshchennia profesiinoi kompetentnosti vchyteliv filolohichnykh dystsyplin v umovakh novoi ukrainskoi shkoly [Innovative approaches to improving the professional competence of teachers of philological disciplines in the new Ukrainian school]. Adaptyvne upravlinnia: teoriia i praktyka Seriia “Pedahohika” [Adaptive control: theory and practice. Series "Pedagogy".], 3 (5). Retrieved from https://scholar.google.com/citations?user=it2hW9wAAAAJ&hl=th [in Ukrainian].
Mazhykeiev, T. Uchytel novoi formatsii yak velykyi uchytel [A teacher of a new formation as a great teacher]. Retrieved from http://osvita.ua/school/method/psychology/6617 [in Ukrainian].
Martynets, L. A. (2016). Upravlinnia profesiinym rozvytkom uchyteliv [Management of professional development of teachers]: navch.-metod. posib. Vinnytsia: DonNU [in Ukrainian].
Navychky maibutnoho: shcho rozvyvaty v suchasnykh uchniakh [Skills of the future: what to develop in modern students]. Retrieved from https://osvita.ua/school/reform/77179 [in Ukrainian].
Nikolenko, L. (2007). Modernizatsiia pisliadyplomnoi pedahohichnoi osvity v konteksti osobystisno oriientovanoho pidkhodu [Modernization of postgraduate pedagogical education in the context of personality-oriented approach]. Pisliadyplomna osvita v Ukraini [Postgraduate education in Ukraine], 2, 38-41 [in Ukrainian].
Nikolenko, L. T. (2017). Osvita vprodovzh zhyttia: vminnia vchytysia – kliuchova kompetentnist pedahoha [Lifelong learning: the ability to learn is a key competence of a teacher]. Imidzh suchasnoho pedahoha [The image of a modern teacher], 7, 5-8 [in Ukrainian].
Nova ukrainska shkola. Kontseptualni zasady reformuvannia serednoi shkoly [New Ukrainian school. Conceptual principles of secondary school reform]. Retrieved from http://mon.gov.ua/%D0%9D%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B8%202016/12/05/konczepcziya.pdf [in Ukrainian].
Profesiinyi rozvytok ta upravlinnia liudskymy resursamy v systemi pisliadyplomnoi pedahohichnoi osvity v konteksti transformatsii osvity Ukrainy [Professional development and human resources management in the system of postgraduate pedagogical education in the context of the transformation of education in Ukraine]: zb. materialiv Vseukrainskoi nauk.-prakt. konf. (2016). Kyiv: UMO NAPN Ukrainy [in Ukrainian].
Digital Agenda for Europе. Retrieved from http://ec.europa.eu/digitalagenda.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).