Управління розвитком закладу позашкільної освіти
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2020-4(193)-25-28Ключові слова:
управління, менеджмент, імідж, заклад позашкільної освіти, розвиток, система управління, керівникАнотація
Висвітлюються питання, що стосуються управління закладом позашкільної освіти, спрямованого на його розвиток. Проаналізовано законодавчу базу та педагогічну літературу з означеного питання, визначено перелік основних складників розвитку закладу позашкільної освіти та розлого їх охарактеризовано. Сформульовано поняття «управління розвитком закладу позашкільної освіти», а також наведено найважливіші умови ефективності управління закладом позашкільної освіти та основні вимоги до управлінської структури закладу позашкільної освіти.
Посилання
Афанасьев В. Г. Системность и общество. Москва : Политиздат, 1980. 368 с.
Баринов В. А. Организационное проектирование : учебник для слушателей образоват. учреждений, обучающихся по прогр. MBA и др. прогр. подгот. управляющих кадров / Ин-т экономики и финансов «Синергия». Москва : Инфра-М, 2005. 398 с.
Виханский О. С. Стратегическое управление : учебник. 2-е изд., перераб. и доп. Москва : Гардарика, 1998. 296 с.
Волкова Н. П. Педагогіка : навч. посіб. Вид. 2-ге, перероб., доп. Київ : Академвидав, 2007. 616 с.
Гончаренко С. У. Український педагогічний словник. Київ : Либідь, 1997. 374 с.
Енциклопедія освіти / Академія пед. наук України ; гол. ред. В. Г. Кремень. Київ : Юрінком Інтер, 2008. 1040 с.
Жиляєв І. Б., Чижевський Б. Г. Словник-довідник основних понять та визначень українського освітнього законодавства. Київ : Нора-Друк, 2011. 108 с.
Зайченко І. В. Педагогіка : навч. посіб. для студ. вищих пед. навч. закладів. 2-е вид. Київ : Освіта України : КНТ, 2008. 528 с.
Иванова И. А., Сергеев А. М. Менеджмент : учебник и практикум для прикладного бакалавриата. Москва : Юрайт, 2019. 305 с.
Лебедев О. Е. Управление образовательными системами : учеб.-метод. пособ. Москва : Университетская книга, 2004. 136 с.
Рузаев Е. Н., Погребняк С. А., Бориков В. Н. Показатель эффективности интегрированной системы менеджмента. Методы менеджмента качества. 2002. № 4. С. 9–11.
Шакуров Р. Х. Социально-психологические основы управления: руководитель и педагогический коллектив. Москва : Просвещение, 1990. 208 c.
Закон України «Про освіту» від 05.09.2017 № 2145-VIII. База даних «Законодавство України». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19 (дата звернення: 02.06.2020).
Позашкільна освіта в 2020 році / Міністерство освіти і науки України. URL: https://mon.gov.ua/ua/statistichni-danni (дата звернення: 02.08.2020).
References
Afanasev, V. G. (1980). Sistemnost i obshchestvo [Consistency and society]. Moskva: Politizdat [in Russian].
Barinov, V. A. (2005). Organizatcionnoe proektirovanie [Organizational design]: uchebnik dlia slushatelei obrazovat. uchrezhdenii, obuchaiushchikhsia po progr. MBA i dr. progr. podgot. upravliaiushchikh kadrov. Moskva: Infra-M [in Russian].
Vikhanskii, O. S. (1998). Strategicheskoe upravlenie [Strategic management]: uchebnik. Moskva: Gardarika [in Russian].
Volkova, N. P. (2007). Pedahohika [Pedagogy]: navch. posib. Kyiv: Akademvydav [in Ukrainian].
Honcharenko, S. U. (1997). Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk [Ukrainian pedagogical dictionary]. Kyiv: Lybid [in Ukrainian].
Kremen, V. H. (Ed.). (2008). Entsyklopediia osvity [Encyclopedia of Education]. Kyiv: Yurinkom Inter [in Ukrainian].
Zhyliaiev, I. B., & Chyzhevskyi, B. H. (2011). Slovnyk-dovidnyk osnovnykh poniat ta vyznachen ukrainskoho osvitnoho zakonodavstva [Dictionary-reference book of basic concepts and definitions of Ukrainian educational legislation]. Kyiv: Nora-Druk [in Ukrainian].
Zaichenko, I. V. (2008). Pedahohika [Pedagogy]: navch. posib. dlia stud. vyshchykh ped. navch. zakladiv. Kyiv: Osvita Ukrainy: KNT [in Ukrainian].
Ivanova, I. A., & Sergeev, A. M. (2019). Menedzhment [Management]: uchebnik i praktikum dlia prikladnogo bakalavriata. Moskva: Iurait [in Russian].
Lebedev, O. E. (2004). Upravlenie obrazovatelnymi sistemami [Management of educational systems]: ucheb.-metod. posob. Moskva: Universitetskaia kniga [in Russian].
Ruzaev, E. N., Pogrebniak, S. A., & Borikov, V. N. (2002). Pokazatel effektivnosti integrirovannoi sistemy menedzhmenta [Performance indicator of the integrated management system]. Metody menedzhmenta kachestva [Quality management methods], 4, 9-11 [in Russian].
Shakurov, R. Kh. (1990). Sotcialno-psikhologicheskie osnovy upravleniia: rukovoditel i pedagogicheskii kollektiv [Socio-psychological foundations of management: leader and teaching staff]. Moskva: Prosveshchenie [in Russian].
Zakon Ukrainy «Pro osvitu» [Law of Ukraine "On Education"] vid 05.09.2017 № 2145-VIII. Baza danykh «Zakonodavstvo Ukrainy». Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19 [in Ukrainian].
Pozashkilna osvita v 2020 rotsi [Extracurricular education in 2020]. Retrieved from https://mon.gov.ua/ua/statistichni-danni [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).