Особливості професійної підготовки вчителів інтегрованого навчання у вчительських колегіумах Польщі
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2020-4(193)-10-15Ключові слова:
підготовка вчителів, інтегроване навчання, початкова освіта в Польщі, вчительські колегіуми, педагогічна освіта, психолого-педагогічні дисципліни, педагогічна практикаАнотація
На основі системного аналізу нормативно-правової бази з питань педагогічної освіти та практики підготовки майбутніх учителів до здійснення інтегрованого навчання у 1–3 класах початкової школи Польщі висвітлено роль і місце вчительських колегіумів у формуванні педагогічних кадрів для вирішення цієї соціально-педагогічної проблеми впродовж 90-х рр. ХХ – початку ХІ ст. Проаналізовано мету і завдання підготовки майбутніх учителів інтегрованого навчання в закладах професійної освіти даного типу. Розкрито доцільність педагогічної освіти вчителя за двома спеціальностями. З’ясовано, що такий підхід розширює можливості працевлаштування і підвищує ефективність професійно-педагогічної діяльності. Обґрунтовано значення психолого-педагогічних навчальних дисциплін і педагогічної практики у формуванні професіограми майбутнього вчителя інтегрованого навчання в 1–3 класах. Доведено, що вчительські колегіуми напрацювали оригінальні концепції освіти і забезпечують своїм випускникам перспективи в професійно-педагогічній діяльності в галузі інтегрованого навчання системи початкової освіти.
Посилання
Edukacja Wczesnoszkolna i Przedszkolna. Kolegium Nauczycielskie w Wieluniu. Retrieved from http://www.kn.wielun.pl/specjalnoci/ewip
Kierunki kształcenia. Kolegium Nauczycielskie w Radomiu. Retrieved from http://www.kn.radom.pl/index.php?parent=kierunki
Kolegium Nauczycielskie w Bytomiu. Retrieved from http://kolegiumbytom.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=10&itemid=13
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 10 września 2002 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli. Dz. U. z dnia 23 września 2002 r.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 1999 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zakładów kształcenia nauczycieli. Dz.U. 1999, nr. 67, poz. 755.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli. Dz.U. 2009, nr 50, poz. 400.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 sierpnia 1997 r. w sprawie zakładów kształcenia nauczycieli. Dz.U. z 1997, nr 104, poz. 664.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 czerwca 2006 r. w sprawie standardów kształcenia nauczycieli w kolegiach nauczycielskich i nauczycielskich kolegiach języków obcych. DZ.U. 2006, nr 128, poz. 897.
Statut Kolegium Nauczycielskiego w Bielsku-Białej. Retrieved from http://kn.edu.pl/content/view/71/101/.
Turkowska Е. Wyższe szkoły zawodowe są konieczne! Przypadek kolegiów nauczycielskich – list. Retrieved from http://wyborcza.pl/1,95892,7186095,Wyzsze_szkoly_zawodowe_sa_konieczne__Przypadek_kolegiow.html#ixzz2rM7yPzE8
Zakłady kształcenia i placówki doskonalenia nauczycieli [w]: USTAWA o systemie oświaty z dnia 7 września 1991 r. Dz.U. 1991. Nr 95. poz. 425.
Zintegrowana edukacja wczesnoszkolna i edukacja przedszkolna. Kolegium Nauczycielskie w Bielsku-Białej. Retrieved from http://kn.edu.pl/content/view/590/149/.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).