Особливості професійної підготовки вчителів інтегрованого навчання у вчительських колегіумах Польщі

Автор(и)

  • Надія Матвіївна Мотрук Педагогічний фаховий коледж, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, Україна https://orcid.org/0000-0002-7542-4823

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2020-4(193)-10-15

Ключові слова:

підготовка вчителів, інтегроване навчання, початкова освіта в Польщі, вчительські колегіуми, педагогічна освіта, психолого-педагогічні дисципліни, педагогічна практика

Анотація

На основі системного аналізу нормативно-правової бази з питань педагогічної освіти та практики підготовки майбутніх учителів до здійснення інтегрованого навчання у 1–3 класах початкової школи Польщі висвітлено роль і місце вчительських колегіумів у формуванні педагогічних кадрів для вирішення цієї соціально-педагогічної проблеми впродовж 90-х рр. ХХ – початку ХІ ст. Проаналізовано мету і завдання підготовки майбутніх учителів інтегрованого навчання в закладах професійної освіти даного типу. Розкрито доцільність педагогічної освіти вчителя за двома спеціальностями. З’ясовано, що такий підхід розширює можливості працевлаштування і підвищує ефективність професійно-педагогічної діяльності. Обґрунтовано значення психолого-педагогічних навчальних дисциплін і педагогічної практики у формуванні професіограми майбутнього вчителя інтегрованого навчання в 1–3 класах. Доведено, що вчительські колегіуми напрацювали оригінальні концепції освіти і забезпечують своїм випускникам перспективи в професійно-педагогічній діяльності в галузі інтегрованого навчання системи початкової освіти.

Біографія автора

Надія Матвіївна Мотрук, Педагогічний фаховий коледж, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича

викладачка психолого-педагогічних дисциплін

Посилання

Edukacja Wczesnoszkolna i Przedszkolna. Kolegium Nauczycielskie w Wieluniu. Retrieved from http://www.kn.wielun.pl/specjalnoci/ewip

Kierunki kształcenia. Kolegium Nauczycielskie w Radomiu. Retrieved from http://www.kn.radom.pl/index.php?parent=kierunki

Kolegium Nauczycielskie w Bytomiu. Retrieved from http://kolegiumbytom.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=10&itemid=13

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 10 września 2002 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli. Dz. U. z dnia 23 września 2002 r.

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 1999 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zakładów kształcenia nauczycieli. Dz.U. 1999, nr. 67, poz. 755.

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli. Dz.U. 2009, nr 50, poz. 400.

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 sierpnia 1997 r. w sprawie zakładów kształcenia nauczycieli. Dz.U. z 1997, nr 104, poz. 664.

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 czerwca 2006 r. w sprawie standardów kształcenia nauczycieli w kolegiach nauczycielskich i nauczycielskich kolegiach języków obcych. DZ.U. 2006, nr 128, poz. 897.

Statut Kolegium Nauczycielskiego w Bielsku-Białej. Retrieved from http://kn.edu.pl/content/view/71/101/.

Turkowska Е. Wyższe szkoły zawodowe są konieczne! Przypadek kolegiów nauczycielskich – list. Retrieved from http://wyborcza.pl/1,95892,7186095,Wyzsze_szkoly_zawodowe_sa_konieczne__Przypadek_kolegiow.html#ixzz2rM7yPzE8

Zakłady kształcenia i placówki doskonalenia nauczycieli [w]: USTAWA o systemie oświaty z dnia 7 września 1991 r. Dz.U. 1991. Nr 95. poz. 425.

Zintegrowana edukacja wczesnoszkolna i edukacja przedszkolna. Kolegium Nauczycielskie w Bielsku-Białej. Retrieved from http://kn.edu.pl/content/view/590/149/.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-10-11

Як цитувати

Мотрук, Н. М. (2020). Особливості професійної підготовки вчителів інтегрованого навчання у вчительських колегіумах Польщі. Імідж сучасного педагога, (4(193), 10–15. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2020-4(193)-10-15

Номер

Розділ

ДОСВІД ЗАРУБІЖНИХ КРАЇН