Інтерактивні технології навчання майбутніх фахівців у сфері соціальної роботи
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2020-4(193)-49-53Ключові слова:
соціальна робота, бакалавр із соціальної роботи, технологія навчання, інноваційні технології навчання, інтерактивні технології навчанняАнотація
Автори розглядають особливості використання інтерактивних технологій як оптимального навчального середовища для підготовки бакалаврів соціальної роботи. У дослідженні уточнено поняття «інноваційні технології навчання» та «інтерактивні технології навчання». Зроблено висновок про чинники, що впливають на поглиблене засвоєння матеріалу в ході інтеракції майбутніх соціальних працівників: обмін інформацією; заохочення різних підходів до певного предмету чи явища; співіснування різних суперечливих думок і припущень; можливість відкидати чи критикувати думку будь-кого; стимулювання учасників інтеракції до пошуку групової згоди.
Посилання
Білик Н. І. Професійний статус учителя як різновид соціального статусу. Проблеми та перспективи розвитку економіки освіти регіону : тези доповідей на ХІІІ Міжнар. наук.-практ. Інтернет-конф. аспірантів, молодих учених та науковців / за заг. ред. В. В. Татарінова. Кременчук : Кременчуцький інститут ВНЗ «Університет імені Альфреда Нобеля», 2018. С. 18–19. URL: https://drive.google.com/file/d/1xWqqXL4MEETN0pKUQjwFBS4_M6wsBaKd/view
Богданова І. М. Використання інтерактивних технологій у підготовці майбутніх соціальних працівників. Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України. 2011. Вип. 4. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnadps_2011_4_8
Брусенко А. С. Застосування інтерактивних технологій у процесі формування культури самопрезентації майбутніх соціальних педагогів у позааудиторній роботі. Духовність особистості: методологія, теорія і практика. 2018. № 3 (84). С. 29–37.
Журат Ю. В., Тернавська Т. А., Фесун Г. С., Канівець Т. М. Інтерактивні методи соціально-педагогічної роботи та ефективність їх використання в діяльності ЦСССДМ. Journal «ScienceRise: Pedagogical Education». 2020. № 3 (36). С. 42–46.
Інтерактивне навчання в системі підвищення кваліфікації вчителів : навч.-метод. посіб. / авт.-упор. : О. О. Новак, Н. І. Білик]. Полтава : АСМІ, 2008. 192 с.
Кабаченко Н. В., Семигіна Т. В. Застосування теорії ролей у сучасній практичній соціальній роботі. Соціальна робота в Україні: теорія і практика. 2005. № 1 (9). С. 46–56.
Калініна Л.А Роль інтерактивних технологій у змісті методичної підготовки майбутніх фахівців культурно-дозвіллєвої сфери. Молодий вчений. 2017. № 4.2. С. 39–44. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/molv_2017_4.2_11
Карпенко Н. А. Інтерактивні методи професійного розвитку менеджерів соціальної роботи. Актуальні проблеми психології : зб. наук. пр. Ін-ту психології ім. Г. С. Костюка АПН України. Київ : Логос, 2008. Т. 7. Вип. 15. С. 121–124.
Лебедик Л. В., Стрельніков В. Ю., Стрельніков М. В. Сучасні технології навчання і методики викладання дисциплін : навч.-метод. посіб. для слухачів курсів підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти. Полтава : АСМІ, 2020. 303 с.
Мельничук І. М. Теорія і методика професійної підготовки майбутніх соціальних працівників засобами інтерактивних технологій у вищих навчальних закладах : дис. … д-ра пед. наук : 13.00.04. Тернопіль, 2011. 584 с.
Мельничук І. М. Теорія і практика професійної підготовки майбутніх соціальних працівників засобами інтерактивних технологій : монографія. Тернопіль : Економічна думка, 2010. 326 с.
Михайленко О. В. Використання інтерактивних методів у процесі підготовки майбутніх соціальних педагогів. Наукові праці. Педагогіка. 2014. Вип. 239. Т. 251. С. 121–126.
References
Bilyk, N. I. (2018). Profesiinyi status uchytelia yak riznovyd sotsialnoho statusu [Professional status of a teacher as a kind of social status]. In V. V. Tatarinova (Ed.), Problemy ta perspektyvy rozvytku ekonomiky osvity rehionu [Problems and prospects of economic development of education in the region]: tezy dopovidei na XIII Mizhnar. nauk.-prakt. Internet-konf. aspirantiv, molodykh uchenykh ta naukovtsiv (pp. 18-19). Kremenchuk: Kremenchutskyi instytut VNZ “Universytet imeni Alfreda Nobelia”. Retrieved from https://drive.google.com/file/d/1xWqqXL4MEETN0pKUQjwFBS4_M6wsBaKd/view [in Ukrainian].
Bohdanova, I. M. (2011). Vykorystannya interaktyvnykh tekhnolohiy u pidhotovtsi maybutnikh sotsialnykh pratsivnykiv [The use of interactive technologies in the training of future social workers]. Visnyk Natsionalnoyi akademiyi Derzhavnoyi prykordonnoyi sluzhby Ukrayiny [Bulletin of the National Academy of the State Border Guard Service of Ukraine], 4. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnadps_2011_4_8 [in Ukrainian].
Brusenko, A. S. (2018). Zastosuvannya interaktyvnykh tekhnolohiy u protsesi formuvannya kultury samoprezentatsiyi maybutnikh sotsialnykh pedahohiv u pozaaudytorniy roboti [The use of interactive technologies in the process of forming a culture of self-presentation of future social educators in extracurricular activities]. Dukhovnist osobystosti: metodolohiya, teoriya i praktyka [Spirituality of personality: methodology, theory and practice], 3 (84), 29-37 [in Ukrainian].
Zhurat, Yu. V., Ternavska, T. A., Fesun, H. S., & Kanivets, T. M. (2020). Interaktyvni metody sotsialno-pedahohichnoyi roboty ta efektyvnist yikh vykorystannya v diyalnosti TSSSSDM [Interactive methods of socio-pedagogical work and the effectiveness of their use in the activities of CSSSDM]. ScienceRise: Pedagogical Education, 3 (36), 42-46 [in Ukrainian].
Novak, O. O., Bilyk, N. I. (Comps.). (2008). Interaktyvne navchannia v systemi pidvyshchennia kvalifikatsii vchyteliv [Interactive learning in the system of teacher training]: navch.-metod. posib. Poltava: ASMI [in Ukrainian].
Kabachenko, N. V., & Semyhina, T. V. (2005). Zastosuvannya teoriyi roley u suchasniy praktychniy sotsialniy roboti [Application of role theory in modern practical social work]. Sotsialna robota v Ukrayini: teoriya i praktyka [Social work in Ukraine: theory and practice], 1 (9), 46-56 [in Ukrainian].
Kalinina, L. A. (2017). Rol interaktyvnykh tekhnolohiy u zmisti metodychnoyi pidhotovky maybutnikh fakhivtsiv kulturno-dozvillyevoyi sfery [The role of interactive technologies in the content of methodical training of future specialists in the cultural and leisure sphere]. Young Scientist, 4.2 (44.2), 39-44 [in Ukrainian].
Karpenko, N. A. (2008). Interaktyvni metody profesiynoho rozvytku menedzheriv sotsialnoyi roboty [Interactive methods of professional development of managers of social work]. In Aktualni problemy psykholohiyi [Actual problems of psychology]: zb. nauk. pr. In-tu psykholohiyi im. H. S. Kostyuka APN Ukrayiny (Vol. 7, is. 15, pp. 121-124). Kyiv: Lohos [in Ukrainian].
Lebedyk, L. V., Strelnikov, V. Yu., & Strelnikov, M. V. (2020). Suchasni tekhnolohiyi navchannya i metodyky vykladannya dystsyplin [Modern teaching technologies and methods of teaching disciplines]. Poltava: ASMI [in Ukrainian].
Melnychuk, I. M. (2011). Teoriya i metodyka profesiynoyi pidhotovky maybutnikh sotsialnykh pratsivnykiv zasobamy interaktyvnykh tekhnolohiy u vyshchykh navchalnykh zakladakh [Theory and methods of professional training of future social workers by means of interactive technologies in higher education]. (D diss.). Ternopil [in Ukrainian].
Melnychuk, I. M. (2010). Teoriya i praktyka profesiynoyi pidhotovky maybutnikh sotsialnykh pratsivnykiv zasobamy interaktyvnykh tekhnolohiy [Theory and practice of professional training of future social workers by means of interactive technologies]: monohrafiya. Ternopil: Ekonomichna dumka [in Ukrainian].
Mykhaylenko, O. V. (2014). Vykorystannya interaktyvnykh metodiv u protsesi pidhotovky maybutnikh sotsialnykh pedahohiv [The use of interactive methods in the process of training future social educators]. Naukovi pratsi. Pedahohika [Scientific works. Pedagogy], 239, 251, 121-126 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).