Концепція формування підприємницької культури майбутніх бакалаврів зі спеціальності «Фізична кульутра і спорт»

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2020-4(193)-38-43

Ключові слова:

підприємницька культура, підприємницьке мислення, концепція цілеспрямованого формування підприємницької культури, принципи формування підприємницької культури

Анотація

Розроблено авторську концепцію формування підприємницької культури майбутніх бакалаврів фізичної культури і спорту, яка сформульована на основі положень, що співвідносяться з евристично визначеними формами наукового знання. Формування підприємницької культури майбутніх бакалаврів фізичної культури і спорту визначено як діяльність ЗВО, спрямовану на формування соціально-нормативних установок здобувачів освіти, формування у них певних рис особистості, а також закріплення цих рис і формування на їх основі стійких характеристик підприємницького стилю життя. Основними положеннями концепції є: формування під час аудиторної та самостійної роботі студентів підприємницького мислення; інтеріоризація здобувачами освіти змісту та прикладів ефективної підприємницької діяльності; інтеграція у логіко-структурній схемі формування підприємницької культури інноваційного, маркетингового та управлінського освітніх контекстів; контроль результативності процесу формування підприємницької культури шляхом використання відповідних методик оцінювання знань.

Біографія автора

Олександр Ігорович Верітов, Запорізький національний університет, Україна

докторант кафедри фізичної культури та спорту

Посилання

Білоус-Сергєєва С. О. Формування підприємницької культури. Reporter of the Priazovskyi state technical university. Section: Economic sciences. 2016. Issue 32. Volume 1. P. 233–239.

Выготский Л. С. Проблема культурного развития ребенка (1928). Вестник Московского университета. Серия 14. Психология. 1991. № 4. С. 5–18.

Дембицька Н. М. Економічний досвід як чинник становлення суб’єкта економічної соціалізації: концепція дослідження. Проблеми загальної та педагогічної психології : зб. наук. пр. Ін-ту психології ім. Г. С. Костюка АПН України. Київ, 2009. Т. ХІ, ч. 1. С. 110–118.

Добрянський І. Підприємницька культура студентів приватного ВНЗ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. 2011. Вип. 99. С. 3–8.

Дюркгейм Э. Социология образования / под ред. В. С. Собкина, В. Я. Нечаева. Москва : ИНТОР, 1996. 80 с.

Моисеева А. А. Условия и последствия диджитализации современного общества: социально-экономический анализ. Вестник Томского государственного университета. Философия. Социология. Политология. 2017. № 39. С. 216–226.

Муха Р. А. Бізнес-культура, сутність та основні характеристики. Ефективна економіка. 2018. № 8. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op= 1&z=6485.

Олексенко Р. І., Молодиченко В. В. Концептуальні пріоритети формування сучасної людини економічної. Гуманітарний вісник ЗДІА. 2017. Вип. 70. С. 164–175.

Радамовська І. В. Особливості формування бізнес-культури будівельних підприємств. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. 2015. Вип. 4. C. 125–128.

Рюттингер Р. Культура предпринимательства : пер. с нем. Москва : Эком, 1992. 240 с.

Стандарт вищої освіти України перший (бакалаврський) рівень, галузь знань 01 «Освіта/Педагогіка», спеціальність 017 «Фізична культура і спорт». Затверджено і введено в дію наказом МОН України № 567 від 24.04.2019 р. 12 с.

Узнадзе Д. Н. Психология установки. Санкт-Петербург : Питер, 2001. 416 с.

Шляхетко В. В. Підприємницька культура в системі факторів підвищення конкурентоспроможності поліграфічних підприємств : дис. ... канд. екон. наук : 08.06.01. Львів, 2004. 259 с.

Bandura A. Social foundations of thought and action: a social cognitive theory. Englewood Cliffs, N.J. : Prentice-Hall, 1986.

Deakins D., Freel M. Entrepreneurial learning and the growth process in SMEs. The Learning Organization. 1998-08. Т. 5, vol. 3. С. 144–155.

Hayek F. A., Cantillon R., Higgs H. Essai Sur la Nature du Commerce en General. The Economic Journal. 1932-03. Т. 42, vol. 165. С. 6.

Jean-Baptiste Say. A Treatise on Political Economy. doi:10.4324/9781351315685.

Culley Jennifer R. A Glossary of Political Economy Terms. Reference Reviews. 2013. Vol. 27, № 5. P. 22–23. URL: https://doi.org/10.1108/RR-02-2013-0039.

Knight F. H. Risk, uncertainty and profit. New York : Cosimo Classics, 2005. XIV. 381 p.

References

Bilous-Serhieieva, S. O. (2016). Formuvannia pidpryiemnytskoi kultury [Formation of entrepreneurial culture]. Reporter of the Priazovskyi state technical university. Section: Economic sciences, 32, 1, 233-239 [in Ukrainian].

Vygotskii, L. S. (1991). Problema kulturnogo razvitiia rebenka [The problem of the cultural development of the child] (1928). Vestnik Moskovskogo universiteta. Seriia 14. Psikhologiia [Moscow University Bulletin. Ser. 14. Psykhologhyia], 4, 5-18 [in Russian].

Dembytska, N. M. (2009). Ekonomichnyi dosvid yak chynnyk stanovlennia sub’iekta ekonomichnoi sotsializatsii: kontseptsiia doslidzhenn [Economic experience as a factor in the formation of the subject of economic socialization: the concept of research]. Problemy zahalnoi ta pedahohichnoi psykholohii [Problems of general and pedagogical psychology]: zb. nauk. pr. In-tu psykholohii im. H. S. Kostiuka APN Ukrainy (Vol. XI, is. 1, pp. 110-118). Kyiv [in Ukrainian].

Dobrianskyi, I. (2011). Pidpryiemnytska kultura studentiv pryvatnoho VNZ [Entrepreneurial culture of private university students]. Naukovi zapysky. Seriia: Pedahohichni nauky [Proceedings. Series: Pedagogical sciences], 99, 3-8 [in Ukrainian].

Diurkgeim, E. (1996). Sotciologiia obrazovaniia [Sociology of education]. Moskva: INTOR [in Russian].

Moiseeva, A. A. (2017). Usloviia i posledstviia didzhitalizatcii sovremennogo obshchestva: sotcialno-ekonomicheskii analiz [Conditions and consequences of digitalization of modern society: socio-economic analysis]. Vestnik Tomskogo gosudarstvennogo universiteta. Filosofiia. Sotciologiia. Politologiia [Bulletin of Tomsk State University. Philosophy. Sociology. Political science], 39, 216-226 [in Russian].

Mukha, R. A. (2018). Biznes-kultura, sutnist ta osnovni kharakterystyky [Business culture, essence and main characteristics]. Efektyvna ekonomika [Efficient economy], 8. Retrieved from http://www.economy. nayka.com.ua/?op= 1&z=6485 [in Ukrainian].

Oleksenko, R. I., & Molodychenko, V. V. (2017). Kontseptualni priorytety formuvannia suchasnoi liudyny ekonomichnoi [Conceptual priorities of formation of the modern economic person]. Humanitarnyi visnyk ZDIA [Humanitarian Bulletin ZDIA], 70, 164-175 [in Ukrainian].

Radamovska, I. V. (2015). Osoblyvosti formuvannia biznes-kultury budivelnykh pidpryiemstv [Features of formation of business culture of construction enterprises]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu. Seriia: Mizhnarodni ekonomichni vidnosyny ta svitove hospodarstvo [Scientific Bulletin of Uzhhorod National University. Series: International Economic Relations and the World Economy], 4, 125-128 [in Ukrainian].

Riuttinger, R. (1992). Kultura predprinimatelstva [Enterprise culture]. Moskva: Ekom [in Russian].

Standart vyshchoi osvity Ukrainy pershyi (bakalavrskyi) riven, haluz znan 01 «Osvita/Pedahohika», spetsialnist 017 «Fizychna kultura i sport» [Standard of higher education of Ukraine first (bachelor's) level, field of knowledge 01 "Education / Pedagogy", specialty 017 "Physical culture and sports"]. (2019). Zatverdzheno i vvedeno v diiu nakazom MON Ukrainy № 567 vid 24.04.2019 r. [in Ukrainian].

Uznadze, D. N. (2001). Psikhologiia ustanovki [Installation psychology]. Sankt-Peterburg: Piter [in Russian].

Shliakhetko, V. V. (2004). Pidpryiemnytska kultura v systemi faktoriv pidvyshchennia konkurentospromozhnosti polihrafichnykh pidpryiemstv [Entrepreneurial culture in the system of factors to increase the competitiveness of printing companies]. (PhD diss.). Lviv [in Ukrainian].

Bandura, A. (1986). Social foundations of thought and action: a social cognitive theory. Englewood Cliffs, N.J.: Prentice-Hall.

Deakins, D., & Freel, M. (1998). Entrepreneurial learning and the growth process in SMEs. The Learning Organization, 5, 3, 144-155.

Hayek, F. A., Cantillon, R., & Higgs, H. (1932). Essai Sur la Nature du Commerce en General. The Economic Journal, 42, 165, 6.

Jean-Baptiste, Say. A Treatise on Political Economy. doi:10.4324/9781351315685.

Culley, Jennifer R. (2013). A Glossary of Political Economy Terms. Reference Reviews, 27, 5, 22-23. Retrieved from https://doi.org/10.1108/RR-02-2013-0039.

Knight, F. H. (2005). Risk, uncertainty and profit. New York: Cosimo Classics. XIV.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-10-11

Як цитувати

Верітов, О. І. (2020). Концепція формування підприємницької культури майбутніх бакалаврів зі спеціальності «Фізична кульутра і спорт». Імідж сучасного педагога, (4(193), 38–43. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2020-4(193)-38-43

Номер

Розділ

ПРОФЕСІЙНА ОСВІТА