Концепція формування підприємницької культури майбутніх бакалаврів зі спеціальності «Фізична кульутра і спорт»
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2020-4(193)-38-43Ключові слова:
підприємницька культура, підприємницьке мислення, концепція цілеспрямованого формування підприємницької культури, принципи формування підприємницької культуриАнотація
Розроблено авторську концепцію формування підприємницької культури майбутніх бакалаврів фізичної культури і спорту, яка сформульована на основі положень, що співвідносяться з евристично визначеними формами наукового знання. Формування підприємницької культури майбутніх бакалаврів фізичної культури і спорту визначено як діяльність ЗВО, спрямовану на формування соціально-нормативних установок здобувачів освіти, формування у них певних рис особистості, а також закріплення цих рис і формування на їх основі стійких характеристик підприємницького стилю життя. Основними положеннями концепції є: формування під час аудиторної та самостійної роботі студентів підприємницького мислення; інтеріоризація здобувачами освіти змісту та прикладів ефективної підприємницької діяльності; інтеграція у логіко-структурній схемі формування підприємницької культури інноваційного, маркетингового та управлінського освітніх контекстів; контроль результативності процесу формування підприємницької культури шляхом використання відповідних методик оцінювання знань.
Посилання
Білоус-Сергєєва С. О. Формування підприємницької культури. Reporter of the Priazovskyi state technical university. Section: Economic sciences. 2016. Issue 32. Volume 1. P. 233–239.
Выготский Л. С. Проблема культурного развития ребенка (1928). Вестник Московского университета. Серия 14. Психология. 1991. № 4. С. 5–18.
Дембицька Н. М. Економічний досвід як чинник становлення суб’єкта економічної соціалізації: концепція дослідження. Проблеми загальної та педагогічної психології : зб. наук. пр. Ін-ту психології ім. Г. С. Костюка АПН України. Київ, 2009. Т. ХІ, ч. 1. С. 110–118.
Добрянський І. Підприємницька культура студентів приватного ВНЗ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. 2011. Вип. 99. С. 3–8.
Дюркгейм Э. Социология образования / под ред. В. С. Собкина, В. Я. Нечаева. Москва : ИНТОР, 1996. 80 с.
Моисеева А. А. Условия и последствия диджитализации современного общества: социально-экономический анализ. Вестник Томского государственного университета. Философия. Социология. Политология. 2017. № 39. С. 216–226.
Муха Р. А. Бізнес-культура, сутність та основні характеристики. Ефективна економіка. 2018. № 8. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op= 1&z=6485.
Олексенко Р. І., Молодиченко В. В. Концептуальні пріоритети формування сучасної людини економічної. Гуманітарний вісник ЗДІА. 2017. Вип. 70. С. 164–175.
Радамовська І. В. Особливості формування бізнес-культури будівельних підприємств. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. 2015. Вип. 4. C. 125–128.
Рюттингер Р. Культура предпринимательства : пер. с нем. Москва : Эком, 1992. 240 с.
Стандарт вищої освіти України перший (бакалаврський) рівень, галузь знань 01 «Освіта/Педагогіка», спеціальність 017 «Фізична культура і спорт». Затверджено і введено в дію наказом МОН України № 567 від 24.04.2019 р. 12 с.
Узнадзе Д. Н. Психология установки. Санкт-Петербург : Питер, 2001. 416 с.
Шляхетко В. В. Підприємницька культура в системі факторів підвищення конкурентоспроможності поліграфічних підприємств : дис. ... канд. екон. наук : 08.06.01. Львів, 2004. 259 с.
Bandura A. Social foundations of thought and action: a social cognitive theory. Englewood Cliffs, N.J. : Prentice-Hall, 1986.
Deakins D., Freel M. Entrepreneurial learning and the growth process in SMEs. The Learning Organization. 1998-08. Т. 5, vol. 3. С. 144–155.
Hayek F. A., Cantillon R., Higgs H. Essai Sur la Nature du Commerce en General. The Economic Journal. 1932-03. Т. 42, vol. 165. С. 6.
Jean-Baptiste Say. A Treatise on Political Economy. doi:10.4324/9781351315685.
Culley Jennifer R. A Glossary of Political Economy Terms. Reference Reviews. 2013. Vol. 27, № 5. P. 22–23. URL: https://doi.org/10.1108/RR-02-2013-0039.
Knight F. H. Risk, uncertainty and profit. New York : Cosimo Classics, 2005. XIV. 381 p.
References
Bilous-Serhieieva, S. O. (2016). Formuvannia pidpryiemnytskoi kultury [Formation of entrepreneurial culture]. Reporter of the Priazovskyi state technical university. Section: Economic sciences, 32, 1, 233-239 [in Ukrainian].
Vygotskii, L. S. (1991). Problema kulturnogo razvitiia rebenka [The problem of the cultural development of the child] (1928). Vestnik Moskovskogo universiteta. Seriia 14. Psikhologiia [Moscow University Bulletin. Ser. 14. Psykhologhyia], 4, 5-18 [in Russian].
Dembytska, N. M. (2009). Ekonomichnyi dosvid yak chynnyk stanovlennia sub’iekta ekonomichnoi sotsializatsii: kontseptsiia doslidzhenn [Economic experience as a factor in the formation of the subject of economic socialization: the concept of research]. Problemy zahalnoi ta pedahohichnoi psykholohii [Problems of general and pedagogical psychology]: zb. nauk. pr. In-tu psykholohii im. H. S. Kostiuka APN Ukrainy (Vol. XI, is. 1, pp. 110-118). Kyiv [in Ukrainian].
Dobrianskyi, I. (2011). Pidpryiemnytska kultura studentiv pryvatnoho VNZ [Entrepreneurial culture of private university students]. Naukovi zapysky. Seriia: Pedahohichni nauky [Proceedings. Series: Pedagogical sciences], 99, 3-8 [in Ukrainian].
Diurkgeim, E. (1996). Sotciologiia obrazovaniia [Sociology of education]. Moskva: INTOR [in Russian].
Moiseeva, A. A. (2017). Usloviia i posledstviia didzhitalizatcii sovremennogo obshchestva: sotcialno-ekonomicheskii analiz [Conditions and consequences of digitalization of modern society: socio-economic analysis]. Vestnik Tomskogo gosudarstvennogo universiteta. Filosofiia. Sotciologiia. Politologiia [Bulletin of Tomsk State University. Philosophy. Sociology. Political science], 39, 216-226 [in Russian].
Mukha, R. A. (2018). Biznes-kultura, sutnist ta osnovni kharakterystyky [Business culture, essence and main characteristics]. Efektyvna ekonomika [Efficient economy], 8. Retrieved from http://www.economy. nayka.com.ua/?op= 1&z=6485 [in Ukrainian].
Oleksenko, R. I., & Molodychenko, V. V. (2017). Kontseptualni priorytety formuvannia suchasnoi liudyny ekonomichnoi [Conceptual priorities of formation of the modern economic person]. Humanitarnyi visnyk ZDIA [Humanitarian Bulletin ZDIA], 70, 164-175 [in Ukrainian].
Radamovska, I. V. (2015). Osoblyvosti formuvannia biznes-kultury budivelnykh pidpryiemstv [Features of formation of business culture of construction enterprises]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu. Seriia: Mizhnarodni ekonomichni vidnosyny ta svitove hospodarstvo [Scientific Bulletin of Uzhhorod National University. Series: International Economic Relations and the World Economy], 4, 125-128 [in Ukrainian].
Riuttinger, R. (1992). Kultura predprinimatelstva [Enterprise culture]. Moskva: Ekom [in Russian].
Standart vyshchoi osvity Ukrainy pershyi (bakalavrskyi) riven, haluz znan 01 «Osvita/Pedahohika», spetsialnist 017 «Fizychna kultura i sport» [Standard of higher education of Ukraine first (bachelor's) level, field of knowledge 01 "Education / Pedagogy", specialty 017 "Physical culture and sports"]. (2019). Zatverdzheno i vvedeno v diiu nakazom MON Ukrainy № 567 vid 24.04.2019 r. [in Ukrainian].
Uznadze, D. N. (2001). Psikhologiia ustanovki [Installation psychology]. Sankt-Peterburg: Piter [in Russian].
Shliakhetko, V. V. (2004). Pidpryiemnytska kultura v systemi faktoriv pidvyshchennia konkurentospromozhnosti polihrafichnykh pidpryiemstv [Entrepreneurial culture in the system of factors to increase the competitiveness of printing companies]. (PhD diss.). Lviv [in Ukrainian].
Bandura, A. (1986). Social foundations of thought and action: a social cognitive theory. Englewood Cliffs, N.J.: Prentice-Hall.
Deakins, D., & Freel, M. (1998). Entrepreneurial learning and the growth process in SMEs. The Learning Organization, 5, 3, 144-155.
Hayek, F. A., Cantillon, R., & Higgs, H. (1932). Essai Sur la Nature du Commerce en General. The Economic Journal, 42, 165, 6.
Jean-Baptiste, Say. A Treatise on Political Economy. doi:10.4324/9781351315685.
Culley, Jennifer R. (2013). A Glossary of Political Economy Terms. Reference Reviews, 27, 5, 22-23. Retrieved from https://doi.org/10.1108/RR-02-2013-0039.
Knight, F. H. (2005). Risk, uncertainty and profit. New York: Cosimo Classics. XIV.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).