Медіапрактики у сучасному музичному виконавстві
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2020-2(191)-92-96Ключові слова:
концерт, голограма, медіа-практика, шоу, співакАнотація
Представлено приклади застосування медіа-практик у сучасному музичному виконавстві. Окреслюється специфіка залучення аудіозаписів провідних співаків у вітчизняних проєктах, зокрема того, що було реалізовано пам’яті Квітки Цісик. Проаналізовано використання голограм у західному мистецькому просторі. Залучення голограм можливе як компонент виступів інших виконавців чи цілої шоу-програми (Майкл Джексон, Йошікі, Тупак, Елвіс Преслі), в самостійному сольному концерті (Вітні Г’юстон), а також як єдина форма презентації віртуальних гуртів і співаків (Хацуне Міку). Дана форма можлива завдяки розвитку технологій створення відео, його оброблення, трансляції, комп’ютерному синтезу, що виступає однією з ознак мистецтва XXI століття.
Посилання
Бобул І. Жанрові форми та стильові конотації вокально-естрадного виконавства в музичній культурі України кінця ХХ – початку ХХI століття : автореф. дис. … канд. мистецтвознавства : 26.00.01 / Національна академія керівних кадрів культури і мистецтв. Київ, 2018. 21 с.
Манделіна О. С. Зародження теорії і практики нових медіа: проекти Алана Кея і Теда Нельсона. Наукові записки НаУКМА. Історія і теорія культури. 2018. Т. 1. С. 11–16.
Новые аудиовизуальные технологии / отв. ред. К. Э. Разлогов. Москва : Едиториал УРСС, 2005. 482 с.
Пол К. Цифровое искусство. Москва : Ad Marginem, 2017. 272 c.
Трегубова Я. Хто така Квітка Цісик: 12 фактів про співачку. URL : https://www.radiosvoboda.org/a/29144578.html (дата звернення 5.03.2020).
Штогрін І. «Квітка Цісик поклала на мене місію – допомагати онкохворим, допомагати Україні». Гутмахер. URL : https://www.radiosvoboda.org/a/28031829.html (дата звернення 9.03.2020).
Японский музыкант Есики проводит музыкальную дуэль со своей собственной голограммой. URL : https://www.dailytechinfo.org/np/5747-yaponskiy-muzykant-esiki-provodit-muzykalnuyu-duel-so-svoey-sobstvennoy-gologrammoy.html (дата звернення 9.03.2020).
References
Bobul, I. (2018). Zhanrovi formy ta stylovi konotatsii vokalno-estradnoho vykonavstva v muzychnii kulturi Ukrainy kintsia ХХ – pochatku ХХI stolittia [Genre forms and style connotations of vocal and variety performance in the musical culture of Ukraine at the end of XX - beginning of XXI century]. (Extended abstract of PhD diss.). Kyiv [in Ukrainian].
Mandelina, O. (2018). Zarodzhennia teorii i praktyky novykh media: proekty Alana Keia i Teda Nelsona [The beginning of theory and practice of new media: Alan Kay’s and Ted Nelson’s projects]. Naukovi zapysky NaUKMA. Istoriia i teoriia kultury [NaUKMA Scientific Notes. History and theory of culture], 1, 11-16 [in Ukrainian].
Razlogov, K. Je. (Ed.) (2005). Novye audiovizualnye tekhnologii [New Audiovisual Technologies]. Moskva: Editorial URSS [in Russian].
Paul, K. (2017). Cifrovoe iskusstvo [Digital art]. Moskva: Ad Marginem [in Russian].
Trehubova, Ya. Khto taka Kvitka Tsisyk: 12 faktiv pro spivachku [Who is Kvitka Cisik: 12 facts about the singer]. Retrieved from https://www.radiosvoboda.org/a/29144578.html [in Ukrainian].
Shtohrin, I. “Kvitka Tsisyk poklala na mene misiiu – dopomahaty onkokhvorym, dopomahaty Ukraini” – Hutmakher [“Kvitka Cisik has set me on a mission - to help cancer patients, to help Ukraine” – Gutmacher]. Retrieved from https://www.radiosvoboda.org/a/28031829.html [in Ukrainian].
Japonskij muzykant Esiki provodit muzykal'nuju dujel' so svoej sobstvennoj gologrammoj [Japanese musician Yoshiki conducts a musical duel with his own hologram]. Retrieved from https://www.dailytechinfo.org/np/5747-yaponskiy-muzykant-esiki-provodit-muzykalnuyu-duel-so-svoey-sobstvennoy-gologrammoy.html [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).