Інновації в освіті: світовий досвід і місцеві практики
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2020-1(190)-5-9Ключові слова:
інновація, педагогічна інновація, STEM-освіта, проєктна та дослідна діяльність, освітня робототехніка, сталий розвиток в енергетиці, інтеграція змісту освіти, візуальні комунікаціїАнотація
Проаналізовано дослідження вчених Британського університету відкритої освіти щодо світових інноваційних тенденцій у викладанні, навчанні та оцінюванні; зроблено висновок про зв'язок педагогічних інновацій з проблемами сучасного світу. Охарактеризовано досвід закладів загальної середньої освіти Полтавської області щодо впровадження нового в педагогічну систему; виявлено напрями розвитку STEM-освіти в школах області як інноваційної практики – проєктна й дослідницька діяльність, винахідництво, розроблення та програмування роботів, навчання з використанням роботів, сталий розвиток в енергетиці, інтеграція змісту освіти, візуальні комунікації. Представлено досягнення учасників освітнього процесу у всеукраїнських та міжнародних конкурсах з освітньої робототехніки, моделювання «розумних» приладів. Описано практику інтеграції цифрових технологій із предметами освітньої галузі «Технології», досягнення в інтеграції змісту природничо-наукової освіти.
Посилання
Билык Н. И. STEM-образование, проектное и исследовательское обучение на Полтавщине. Организация проектной и исследовательской деятельности учащихся : материалы науч.-практ. конф., Минск, 29–30 апреля 2019 г. / редкол. : С. В. Ситникова [и др.] ; ГУО «Мин. обл. ин-т разв. образов.». Минск : Мин. обл. ин-т разв. образов., 2019. С. 106–108. ISBN 978-985-7118-85-4.
Буйдіна О. О. Інноваційні практики у формуванні пізнавальної самостійності учня. Імідж сучасного педагога. 2015. № 12 (159). С. 19–22.
Державна наукова установа «Інститут модернізації змісту освіти» : [сайт]. URL: https://imzo.gov.ua/ (дата звернення: 06.01.2019). Назва з екрана.
Державний стандарт початкової освіти: постанова Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. № 87. URL: https://www.kmu.gov.ua/ua/npas/pro-zatverdzhennya-derzhavnogo-standartu-pochatkovoyi-osviti.
Інноваційні педагогічні технології в практиці роботи закладів загальної середньої освіти України : інформаційно-аналітичний довідник / упоряд.: К. В. Таранік-Ткачук, С. В. Кириленко, О. М. Косьмій, Н. А. Бессараб, І. Н. Євтушенко, І. Д. Кондратюк, Г. Е. Самойленко ; за заг. ред. Ю. К. Завалевського. Київ ; Чернівці : Букрек, 2018. 292 с.
Кларин М. В. Инновации в мировой педагогике: обучение на основе исследования, игры и дискуссии. (Анализ зарубежного опыта). Рига: НПЦ «Эксперимент», 1995. 176 с.
Краевский В. В. Методология педагогики : пособ. для педагогов-исследователей. Чебоксары : Изд-во Чуваш. ун-та, 2001. 244 с.
Краевский В. В., Хуторской А. В. Основы обучения. Дидактика и методика : учеб. пособ. для студ. высш. учеб. заведений. 2-е изд, стер. Москва : Академия, 2008. 352 с.
Локшина О. І. Зміст шкільної освіти в країнах Європейського Союзу: теорія і практика (друга половина ХХ – початок ХХІ ст.) : монографія. Київ : Богданова А. М., 2009. 404 с.
Innovating Pedagogy 2017: Open University Innovation. Report 6. / R. Ferguson et. al. Milton Keynes: The Open University, UK. URL: https://iet.open.ac.uk/file/innovating-pedagogy-2017.pdf.
Innovating Pedagogy 2019: Open University Innovation. Report 7. / R. Ferguson et. al. Milton Keynes: The Open University. URL: https://iet.open.ac.uk/file/innovating-pedagogy-2019.pdf
Innovating Pedagogy 2014: Open University Innovation. Report 3. / M. Sharples et. al. URL : http://www.openeducationeuropa.eu/sites/default/files/news/Innovating_Pedagogy_2014.pdf.
References
Bilyk, N. I. (2019). STEM-obrazovanie, proektnoe i issledovatelskoe obuchenie na Poltavshchine [STEM-education, design and research training in the Poltava region]. In S. V. Sitnikova (Ed.), Organizatciia proektnoi i issledovatelskoi deiatelnosti uchashchikhsia [Organization of design and research activities of students]: materialy nauch.-prakt. konf., Minsk, 29-30 aprelia 2019 g. (pp. 106-108). Minsk: Min. obl. in-t razv. obrazov. [in Russian]. ISBN 978-985-7118-85-4
Buidina, O. O. (2015). Innovatsiini praktyky u formuvanni piznavalnoi samostiinosti uchnia [Innovative Practices in Forming Student's Cognitive Independence]. Imidzh suchasnoho pedahoha [The image of the modern teacher], 12 (159), 19-22 [in Ukrainian].
Derzhavna naukova ustanova “Instytut modernizatsii zmistu osvity” [State Scientific Institution "Institute for the Modernization of the Content of Education"]: [sait]. URL: https://imzo.gov.ua/ [in Ukrainian].
Derzhavnyi standart pochatkovoi osvity [State standard of primary education]: postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 21 liutoho 2018 r. № 87. Retrieved from https://www.kmu.gov.ua/ua/npas/pro-zatverdzhennya-derzhavnogo-standartu-pochatkovoyi-osviti [in Ukrainian].
Zavalevskoho, Yu. K. (Ed.). (2018). Innovatsiini pedahohichni tekhnolohii v praktytsi roboty zakladiv zahalnoi serednoi osvity Ukrainy [Innovative pedagogical technologies in the practice of general secondary education in Ukraine]: informatsiino-analitychnyi dovidnyk. Kyiv; Chernivtsi: Bukrek [in Ukrainian].
Klarin, M. V. (1995). Innovatcii v mirovoi pedagogike: obuchenie na osnove issledovaniia, igry i diskussii. (Analiz zarubezhnogo opyta) [Innovations in world pedagogy: learning through research, games and discussions. (Analysis of foreign experience)]. Riga: NPTc “Eksperiment” [in Russian].
Kraevskii, V. V. (2001). Metodologiia pedagogiki [Pedagogy methodology]: posobie dlia pedagogov-issledovatelei. Cheboksary: Izd-vo Chuvash. un-ta [in Russian].
Kraevskii ,V. V., & Khutorskoi, A. V. (2008). Osnovy obucheniia. Didaktika i metodika [The basics of learning. Didactics and Methods]: ucheb posob. dlia stud. vyssh. ucheb. zavedenii. 2 hd. ed. Moskva: Akademiia [in Russian].
Lokshyna, O. I. (2009). Zmist shkilnoi osvity v krainakh Yevropeiskoho Soiuzu: teoriia i praktyka (druha polovyna XX – pochatok XXI st.) [Contents of school education in the European Union: theory and practice (second half of XX – beginning of XXI century)]: monohrafiia. Kyiv: Bohdanova A. M. [in Ukrainian].
Ferguson, R., Barzilai, S., Ben-Zvi, D., Chinn, C. A., Herodotou, C., Hod, Y. … Whitelock, D. (2017). Innovating Pedagogy 2017: Open University Innovation. Report 6. Milton Keynes: The Open University, UK. Retrieved from https://iet.open.ac.uk/file/innovating-pedagogy-2017.pdf.
Ferguson, R., Coughlan, T., Egelandsdal, K., Gaved, M., Herodotou, C., Hillaire, G. … Whitelock, D. (2019). Innovating Pedagogy 2019: Open University Innovation. Report 7. Milton Keynes: The Open University. Retrieved from https://iet.open.ac.uk/file/innovating-pedagogy-2019.pdf.
Sharples, M., Adams, A., Ferguson, R., Gaved, M., McAndrew, P., Rienties, B., Weller, M., & Whitelock, D. (2014). Innovating Pedagogy 2014: Open University Innovation. Report 3. Retrieved from http://www.openeducationeuropa.eu/sites/default/files/news/Innovating_Pedagogy_2014.pdf
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Імідж сучасного педагога

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).