Формування комунікативних компетенцій у дошкільнят із загальним недорозвиненням мови
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2019-6(189)-57-60Ключові слова:
загальне недорозвинення мови, мовна патологія, мовленнєвий розвиток дитини дошкільного вікуАнотація
Розглянуто проблему формування комунікативних компетенцій у дошкільнят із загальним недорозвиненням мови, зроблено підсумок колективного наукового досвіду у цій сфері й структуровано систему відповідних практичних рекомендацій. Звернено увагу на існування взаємообумовленісті мовних і комунікативних умінь. Досліджуються негативні наслідки загального недорозвинення мови на емоційний і психологічний стан дитини дошкільного віку, а також указані шляхи подолання цього кризисного явища.
Посилання
Богуш А. М., Гавриш Н. В. Дошкільна лінгводидактика: Теорія і методика. Вид. 2-ге, доп. Київ : Слово, 2015. 246 с.
Глухов В. П. Формирование связной речи детей дошкольного возраста с общим недоразвитием речи. Москва : АРКТИ, 2004. 168 с.
Жинкин Н. И. Речь как проводник информации. Москва : Наука, 1982. 160 с.
Логопатопсихология : учеб. пособ. для студ. / под ред. Р. И. Лалаевой, С. Н. Шаховской. Москва : ВЛАДОС, 2011. 462 с.
Садовникова О. М., Рау Е. Ю. Варіант логопсиходіагностичного аналізу групи дошкільників із заїканням. Дефектологія. 2001. № 2. С. 69–76.
Слинько О. А. До вивчення проблеми міжособистісних відносин дошкільнят з вадами мовлення. Дефектологія. 1992. № 1. С. 62–63.
Соботович Є. Ф. Критерії оцінювання мовленнєвого розвитку дитини (у його лексичній ланці) на різних вікових етапах. Нормативні показники мовленнєвого розвитку (у його граматичній ланці) дитини дошкільного віку. Дефектологія. 2003. № 2. С. 2–11.
Терещук Р. К. Общение и избирательные взаимоотношения дошкольников. Кишинёв : Штиинца, 1989. 99 с.
Трофименко Л. І. Діагностика та корекція загального недорозвитку мовлення у дітей дошкільного віку : навч.-метод. посіб. Київ : Інститут спеціальної педагогіки НАПН України, 2014. 72 с.
References
Bohush, A. M., & Havrysh, N. V. (2015). Doshkilna linhvodydaktyka: Teoriia i metodyka. Kyiv: Slovo [in Ukrainian].
Glukhov, V. P. (2004). Formirovanie sviaznoi rechi detei doshkolnogo vozrasta s obshchim nedorazvitiem rechi. Moskva: ARKTI [in Russian].
Zhinkin, N. I. (1982). Rech kak provodnik informatcii. Moskva: Nauka [in Russian].
Lalaevoi, R. I., & Shakhovskoi, S. N. (Eds.). (2011). Logopatopsikhologiia: ucheb. posob. dlia stud. Moskva: VLADOS [in Russian].
Sadovnykova, O. M., & Rau, E. Yu. (2001). Variant lohopsykhodiahnostychnoho analizu hrupy doshkilnykiv iz zaikanniam. Defektolohiia, 2, 69-76 [in Ukrainian].
Slynko, O. A. (1992). Do vyvchennia problemy mizhosobystisnykh vidnosyn doshkilniat z vadamy movlennia. Defektolohiia, 1, 62-63 [in Ukrainian].
Sobotovych, Ye. F. (2003). Kryterii otsiniuvannia movlennievoho rozvytku dytyny (u yoho leksychnii lantsi) na riznykh vikovykh etapakh. Normatyvni pokaznyky movlennievoho rozvytku (u yoho hramatychnii lantsi) dytyny doshkilnoho viku. Defektolohiia, 2, 2-11 [in Ukrainian].
Tereshchuk, R. K. (1989). Obshchenie i izbiratelnye vzaimootnosheniia doshkolnikov. Kishinev: Shtiintca [in Russian].
Trofymenko, L. I. (2014). Diahnostyka ta korektsiia zahalnoho nedorozvytku movlennia u ditei doshkilnoho viku: navch.-metod. posib. Kyiv: Instytut spetsialnoi pedahohiky NAPN Ukrainy [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).