Інноваційні підходи до підготовки кваліфікованих робітників у закладах професійної (професійно-технічної) освіти
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2019-6(189)-22-28Ключові слова:
професійна підготовка, компетентність, конкурентоздатність, традиційне та інноваційне навчання, модель інноваційного урокуАнотація
Розглянуто проблему підготовки кваліфікованих робітників в умовах євроінтеграційних процесів в освіті та впровадження компетентнісного підходу. Доведено, що інноваційні підходи до навчання професії забезпечують формування професійних кваліфікацій відповідно до запитів сучасного ринку праці та професійно важливих якостей майбутніх кваліфікованих робітників згідно з вимогами Національної рамки кваліфікацій.
Основою інноваційної моделі навчання є оволодіння професією на підставі розвитку особистісного потенціалу, формування креативних здібностей здобувачів освіти. Ця модель повинна стати запорукою професійної самореалізації та кар’єрного зростання здобувачів освіти.
Проведено порівняльний аналіз традиційних та інноваційних уроків у закладах професійної (професійно-технічної) освіти за основними компонентами освітнього процесу. Розглянуто основні етапи інноваційного уроку в умовах закладу професійно-технічної освіти та запропоновано методи та прийоми навчання, що сприяють формуванню професійної компетентності здобувачів освіти.
Посилання
Концепція реалізації державної політики у сфері професійної освіти «Сучасна професійна освіта». URL: https://mon.gov.ua/ua/news/mon-proponuye-dlya-gromadskogo-obgovorennya-proekt-koncepciyi-realizaciyi-derzhavnoyi-politiki-u-sferi-profesijnoyi-osviti-suchasna-profesijna-osvita-na-period-do-2027-roku.
Постанова КМ України від 23 листопада 2011 р. № 1341 (із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 509 від 12.06.2019 "Про затвердження Національної рамки кваліфікацій". URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1341-2011-%D0%BF.
Пуховська Л. П., Ворначев А. О., Леу С. О. Професійний розвиток персоналу підприємств у країнах Європейського Союзу : посібник. Київ : ІПТО НАПНУ, 2015. 176 с.
Сергеєва Л. М. Інституції професійно-технічної освіти країн Європейського Союзу : навч. посіб. Київ : Арт Економі, 2012. 120 с.
Сілаєва І. Є. Інноваційна модель уроку виробничого навчання : навч.-метод. посіб. Біла Церква : БІНПО ДВНЗ УМО НАПН України, 2018. 66 с.
Сілаєва І. Є., Шевчук С. С., Заславська С. І. Методика професійного навчання : метод. посіб. Донецьк : ІПО ІПП УМО, 2013. 292 с.
References
Kontseptsiia realizatsii derzhavnoi polityky u sferi profesiinoi osvity “Suchasna profesiina osvita”. Retrieved from https://mon.gov.ua/ua/news/mon-proponuye-dlya-gromadskogo-obgovorennya-proekt-koncepciyi-realizaciyi-derzhavnoyi-politiki-u-sferi-profesijnoyi-osviti-suchasna-profesijna-osvita-na-period-do-2027-roku [in Ukrainian].
Postanova KM Ukrainy vid 23 lystopada 2011 r. № 1341 (iz zminamy, vnesenymy zghidno z Postanovoiu KM № 509 vid 12.06.2019 "Pro zatverdzhennia Natsionalnoi ramky kvalifikatsii". Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1341-2011-%D0%BF [in Ukrainian].
Pukhovska, L. P., Vornachev, A. O., & Leu, S. O. (2015). Profesiinyi rozvytok personalu pidpryiemstv u krainakh Yevropeiskoho Soiuzu: posibnyk. Kyiv: IPTO NAPNU [in Ukrainian].
Serheieva, L. M. (2012). Instytutsii profesiino-tekhnichnoi osvity krain Yevropeiskoho Soiuzu: navch. posib. Kyiv: Art Ekonomi [in Ukrainian].
Silaieva, I. Ye. (2018). Innovatsiina model uroku vyrobnychoho navchannia: navch.-metod. posib. Bila Tserkva: BINPO DVNZ UMO NAPN Ukrainy [in Ukrainian].
Silaieva, I. Ye., Shevchuk, S. S., & Zaslavska, S. I. (2013). Metodyka profesiinoho navchannia: metod. posib. Donetsk: IPO IPP UMO [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).