Нормативно-правове забезпечення компетентнісного підходу в підготовці вчителя біології
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2019-6(189)-14-17Ключові слова:
професійна підготовка, майбутній учитель біології, професійна компетентність, компетентнісний підхід, загальна компетентність, спеціальні (предметні) компетентностіАнотація
Проаналізовано особливості нормативно-правового забезпечення компетентнісного підходу в підготовці вчителя біології в освітньому процесі педагогічного закладу вищої освіти. Досліджено ґенезу впровадження даного підходу в систему підготовки фахівців у закладах вищої освіти України. Доведено, що компетентність учителя біології є інтегрованою структурою, що визначається динамічним поєднанням загальних і спеціальних компетентностей, які визначають ефективність професійної діяльності фахівця. Запропоновано класифікацію навчальних дисциплін підготовки вчителя біології, що структуруються залежно від спрямованості на реалізацію компетентнісного підходу. У процесі бібліографічного, пошукового, системного аналізу сукупності джерел дослідження виявлено регламентувальні документи університету з питань організації підготовки вчителів біології, які передбачають поглиблену загальну та професійну підготовку.
Посилання
Глузман О. В. Базові компетентності : сутність та значення в життєвому успіху особистості. Педагогіка і психологія. 2009. № 2. С. 51–61.
Жук О. Л. Беларусь: компетентностный поход в педагогической подготовке студентов университета. Педагогика. 2008. № 3. С. 99–105.
Маркова А. Психологические критерии и ступени профессионализма учителя. Педагогика. 1995. №6. С.4-6
Нагач М.В. Підготовка майбутніх учителів у школах професійного розвитку в США: автореферат. Університет менеджменту освіти Академії педагогічних наук України. Київ. 2008. 21 с.
Професійна освіта: словник: навч. посіб. / уклад С.У.Гончаренко / за ред. Н.Г.Ничкало. Київ. Вища школа. 2000. 380 с.
Рудніцька К. В. Сутність поняття «компетентнісний підхід», «компетентність», «компетенція», «професійна компетентність» у світлі сучасної освітньої парадигми. Науковий вісник Ужготодського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота». 2016. Випуск 1(38). С. 241-244.
Стандарт вищої освіти України першого (бакалаврського) рівня освіти, ступеня вищої освіти – бакалавр. Галузь знань – 01 Освіта/Педагогіка, спеціальність – 014 Середня освіта (за предметними спеціальностями). Київ, 2017.
References
Hluzman O. V. Bazovikompetentnosti : sutnisttaznachennia v zhyttievomuuspikhuosobystosti. Pedahohika i psykholohiia. 2009. № 2. S. 51–61.
Zhuk O. L. Belarus : kompetentnostnыipokhod v pedahohycheskoipodhotovkestudentovunyversyteta. Pedahohyka. 2008. № 3. S. 99–105.
Markova A. Psykholohycheskyekryteryy y stupenyprofessyonalyzmauchytelia. Pedahohyka. 1995. №6. S.4-6
Nahach M.V. Pidhotovkamaibutnikhuchyteliv u shkolakhprofesiinohorozvytku v SShA: avtoreferat. UniversytetmenedzhmentuosvityAkademiipedahohichnykhnaukUkrainy. Kyiv. 2008. 21 s.
Profesiinaosvita: slovnyk: navch. posib. / ukladS.U.Honcharenko / zared. N.H.Nychkalo. Kyiv. Vyshchashkola. 2000. 380 s.
Rudnitska K. V. Sutnistponiattia «kompetentnisnyipidkhid», «kompetentnist», «kompetentsiia», «profesiinakompetentnist» u svitlisuchasnoiosvitnoiparadyhmy. NaukovyivisnykUzhhotodskohouniversytetu. Seriia: «Pedahohika. Sotsialnarobota». 2016. Vypusk 1(38). S. 241-244.
StandartvyshchoiosvityUkrainypershoho (bakalavrskoho) rivniaosvity, stupeniavyshchoiosvity – bakalavr. Haluzznan – 01 Osvita/Pedahohika, spetsialnist – 014 Seredniaosvita (zapredmetnymyspetsialnostiamy). Kyiv, 2017.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).