Формування громадянина XXI століття – національна проблема України
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2019-6(189)-61-64Ключові слова:
реформування освіти, особистісно зорієнтований підхід, формування етичного потенціалу особистості, корекційне реформування, взаємоузгодженість, індивідуалізаціяАнотація
Розглянуто нові шляхи формування всебічно розвиненої особистості та проблеми, пов’язані з наступністю освітянської системи. Кожен науковець, кожен рівень освіти і майже кожен тип закладу освіти формулює свою мету виховання. Тому маємо значну кількість самоназв, самовизначень: «школа життєтворчості», «школа ментальності», «школа духовності», «школа віри», які загалом мало що додають до проблеми висунення мети. Усі сучасні суспільства перебувають у процесі трансформації, як і ми, тому в нинішніх умовах мета має формулюватися з перспективою, зверненням у майбутнє.
Посилання
Бех І. Д. Виховання особистості : у 3 кн. Київ : Либідь, 2003. Кн. 1. 278 с., Кн. 2. 342 с.; Кн. 3, 2017. 272 с.
Державна національна програма «Освіта» («Україна ХХІ століття»). Київ: Радуга, 1994. 61 с.
Коберник Г. Особливості застосування інтерактивних технологій навчання/ Коберник Г. // Початкова школа. – 2017. – № 12. – С. 13 – 15.
Конвенція про права дитини від 20.11.1989 р. Зібрання чинних міжнародних договорів України. 1990. № 1. С. 205.
Максимюк С. П. Педагогіка : навч. посіб. Київ : Кондор, 2015. 667 с.
Національна доктрина розвитку освіти України в XXI столітті. Київ : Шкільний світ, 2002. URL: https://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/347/2002.
Нравственность для XXI века : cб. ст. / [под ред. Ю. М. Антоняна]. Москва : Аспект Пресс, 2018. 288 с.
Про освіту. Верховна Рада України; Закон від 05.09.2017 № 2145-VIII. URL : http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/2145-19
Селевко Г.К. Современные образовательные технологии: Учебное пособие/ Селевко Г.К. – М.: Народное образование, 2018. – 256 с.
Сучасний урок. Інтерактивні технології: Наук.-матод. посібн. / Пометун О.І., Пироженко Л.В. За ред О.І. Пометун. – К.: Видавництво А.С. К., 2015. – 192 с.
Ярошенко А. О. Формування духовних цінностей в сучасній вищій школі засобами гуманітарних наук : автореф. дис. … канд. філос. наук : 09.00.13. Київ, 2013. 20 с.
References
Bekh, I. D. (2003). Vykhovannia osobystosti: u 3 kn. (Vol. 1-3) Kyiv: Lybid [in Ukrainian].
Derzhavna natsionalna prohrama «Osvita» («Ukraina XXI stolittia») (1994). Kyiv: Raduha [in Ukrainian].
Kobernik G. Peculiarities of application of interactive learning technologies / Kobernik G. // Elementary school. - 2017. - № 12. - P. 13 - 15.
Konventsiia pro prava dytyny vid 20.11.1989 r. (1990). Zibrannia chynnykh mizhnarodnykh dohovoriv Ukrainy, 1, 205 [in Ukrainian].
Maksymiuk, S. P. (2015). Pedahohika: navch. posib. Kyiv: Kondor [in Ukrainian].
Natsionalna doktryna rozvytku osvity Ukrainy v XXI stolitti (2002). Kyiv: Shkilnyi svit. Retrieved from https://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/347/2002 [in Ukrainian].
Antoniana, Yu. M. (Ed.). (2018). Nravstvennost dlia XXI veka: cb. st. Moskva: Aspekt Press [in Russian].
Pro osvitu. Verkhovna Rada Ukrainy; Zakon vid 05.09.2017 № 2145-VIII. Retrieved from http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/2145-19 [in Ukrainian].
Selevko GK Modern Educational Technologies: Textbook / Selevko GK. - M .: National Education, 2018. - 256 p.
Modern lesson. Interactive Technologies: Scientific Mat. manual / Pometun OI, Pyrozhenko LV The order of OI Sweeper. - K .: Publisher AS K., 2015. - 192 p.
Yaroshenko, A. O. (2013). Formuvannia dukhovnykh tsinnostei v suchasnii vyshchii shkoli zasobamy humanitarnykh nauk. (Extended abstract of PhD diss.). Kyiv [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).