Електронне портфоліо як інструмент оцінювання рівня професійної компетентності педагога вищої школи
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2019-5(188)-57-63Ключові слова:
професійна компетентність, компетентнісний підхід, портфоліо педагога, електронне порт фоліо, критерії оцінюванняАнотація
Проблема створення портфоліо педагога вищої школи активно обговорюється вітчизняною педагогічною спільнотою, насамперед, у зв'язку із можливістю виявлення, вивчення, узагальнення, презентації та впровадження авторського перспективного педагогічного досвіду, підвищення рівня науково-методичної компетентності педагога, оцінювання ефективності його професійної діяльності в процесі проходження ним кваліфікаційної атестації та сертифікації. Зміст статті висвітлює особливості та методику створення педагогічних портфоліо різних типів і видів як інструменту узагальнення та оцінювання професійних досягнень педагога вищої школи з реалізації інноваційних практик на всіх етапах освітнього процесу в закладах професійної (професійно-технічної) освіти. На основі аналізу професійної компетентності та її ключових компетенцій розкривається сутність, мета, завдання, призначення та концептуальні положення компетентнісного підходу до процесу узагальнення і систематизації перспективного досвіду педагога вищої професійної школи.
Посилання
Бойко О. І. Електронне портфоліо викладача – альтернативна форма оцінки його педагогічної діяльності та професіоналізму. Вісник Черкаського державного технологічного університету. Технічні науки. 2017. № 1. С. 150–155.
Даниленко Л. Сучасні підходи до управління навчальними закладами в умовах інноваційного розвитку. Післядипломна освіта в Україні. 2008. Спецвипуск. С. 14–16.
Житєньов Н. В. Електронне портфоліо як інструмент самопрезентації майбутнього фахівця. Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету. 2017. № 3. С. 212–219.
Куку С. Ю. Електронні портфоліо та веб-портфоліо. Наукові записки. Т. 73, Комп'ютерні науки. Нац. ун-т «Києво-Могилянська академія». 2007. URL : http://www.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/naukma/Comp/2007_73/05_kyky_syu.pdf
Мазипчук М. Переваги та недоліки хмарних сервісів. Ресурсний сервіс ГУРТ. URL : https://gurt.org.ua/articles/38359
Моделювання портфоліо педагога : навч.-метод. посіб. / Кам’янець-Подільський нац. ун-т імені Івана Огієнка ; уклад. Н. В. Бахмат. 2-ге вид., перероб. і доп. Кам’янець-Подільський : ПП Буйницький О. А. 2014. 72 с.
Учитель І. Б. Формування професійних компетенцій майбутнього педагога професійного навчання за допомогою е-портфоліо. Теорія і методика професійної освіти. 2011. №2. URL : http://www.tmpe.gb7.ru/docs/2/11uchche.pdf
Strudler N., Wetzel K. Electronic Portfolios in Teacher Education: Forging a Middle Ground. Journal of Research on Technology in Education. 2012. Vol. 44, no. 2. P. 161–173.
References
Boiko, O. I. (2017). Elektronne portfolio vykladacha – alternatyvna forma otsinky yoho pedahohichnoi diialnosti ta profesionalizmu. Visnyk Cherkaskoho derzhavnoho tekhnolohichnoho universytetu. Tekhnichni nauky, 1, 150–155 [in Ukrainian].
Danylenko, L. (2008). Suchasni pidkhody do upravlinnia navchalnymy zakladamy v umovakh innovatsiinoho rozvytku. Pisliadyplomna osvita v Ukraini, special issue, 14-16 [in Ukrainian].
Zhytienov, N. V. (2017). Elektronne portfolio yak instrument samoprezentatsii maibutnoho fakhivtsia. Vidkryte osvitnie e-seredovyshche suchasnoho universytetu, 3, 212-219 [in Ukrainian].
Kuku, S. Yu. (2007). Elektronni portfolio ta veb-portfolio. Naukovi zapysky. T. 73, Kompiuterni nauky. Nats. un-t “Kyievo-Mohylianska akademiia”. Retrieved from http://www.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/naukma/Comp/2007_73/05_kyky_syu.pdf [in Ukrainian].
Mazypchuk, M. Perevahy ta nedoliky khmarnykh servisiv. Resursnyi servis HURT. Retrieved from href="https://gurt.org.ua/articles/38359">https://gurt.org.ua/articles/38359 [in Ukrainian].
Bakhmat, N. V. (Comp.). (2014). Modeliuvannia portfolio pedahoha: navch.-metod. posib. Kam’ianets-Podilskyi nats. un-t imeni Ivana Ohiienka. Kam’ianets-Podilskyi: PP Buinytskyi O. A. [in Ukrainian].
Uchytel, I. B. (2011). Formuvannia profesiinykh kompetentsii maibutnoho pedahoha profesiinoho navchannia za dopomohoiu e-portfolio. Teoriia i metodyka profesiinoi osvity,
Retrieved from http://www.tmpe.gb7.ru/docs/2/11uchche.pdf
Strudler, N., & Wetzel, K. (2012). Electronic Portfolios in Teacher Education: Forging a Middle Ground. Journal of Research on Technology in Education, 44, 2, 161-173.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).