Психофізіологічні особливості виконавської діяльності бандуриста-вокаліста у процесі співогри
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2019-5(188)-109-114Ключові слова:
бандурне виконавство, співак-бандурист, співогра, психофізіологічні особливості, співацьке дихання, голосовий апаратАнотація
Досліджено процес початкового етапу постановки голосу бандуриста-співака, окреслено низку загальнопрофесійних і теоретичних чинників підготовки учня до бандурної співогри, визначено основні аспекти формування виконавської вправності учня: самопізнання та удосконалення голосу як «внутрішнього» інструмента, стимулювання до постійного творчого розвитку та прагнення до досконалості, гармонія фізіологічних і психоемоційних складників вокально-інструментальної діяльності. На основі досвіду «Староіталійської вокальної школи» та її послідовників, а також теоретико-методичних здобутків сучасних видатних вокальних педагогів зазначено, що формування бандуриста-співака здійснюється викладачем на ґрунті постійної взаємодії виконавського педагогічного та історико-теоретичного досвіду. Новизна полягає у виявленні специфічних взаємопідсилюючих виконавських аспектів психофізіологічної діяльності бандуриста-вокаліста у процесі співогри.
Посилання
Андгуладзе Н. Homo cantor. Очерки вокального искусства. Москва : АГРАФ, 2003. 240 с.
Воронова Н. С. Мистецтво бандуристів у контексті мультикультуралізму. Наука. Релігія. Суспільство. 2011. № 2. С. 143–148.
Голубєв П. В. Поради молодим педагогам-вокалістам. Київ : Музична Україна, 1983. 60 с.
Гринь Л. Історичний аспект розвитку української вокальної школи ХХ сторіччя. Вісник Запорізького національного університету. 2012. № 1 (17). С. 45–49.
Ламперти Ф. Искусство пения. Санкт-Петербург : Лань, 2009. 192 с.
Левко В. Н. Певец как музыкант-профессионал. Преемственность основных этапов воспитания музыканта-профессионала. Нижний Новгород : НГК им. М. И. Глинки, 2004. С. 7–14.
Лю Цзін. Сутність вокального слуху в контексті його розвитку у підлітків. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 14 : Теорія і методика мистецької освіти. 2016. Вип. 21. С. 45–50.
Павлічук В. І. Психологічні процеси на заняттях із постановки голосу. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. пр. Запоріжжя, 2014. Вип. 36 (89). С. 337–343.
Дитюк В. Збився – починаю спочатку. І так поки не доб'юся ідеалу. URL: https://day.kyiv.ua/uk/article/kultura/zbyvsya-pochynayu-spochatku-i-tak-poky-ne-dobyusya-idealu?fbclid=IwAR2IKdSqeeZqGgnhgIUG0BDqHb6YIIX4h3 ZE RyhFMIJri9cgyB4qQSpYiW0
References
Andhuladze, N. (2003). Homo cantor Ocherky vokalnoho iskusstva [Essays of vocal art]. Moskva: AGRAF [in Russian].
Voronova, N. S. (2011). Mystetstvo bandurystiv u konteksti multykulturalizmu. [Bandurist art in the context of multiculturalism]. Nauka. Relihiia. Suspilstvo. [Science. Religion. Society], 2, 143-148 [in Ukrainian].
Holubiev, P. (1983). Porady molodym pedahoham vokalistam [Tips for young vocalist educators]. Kyiv: Muzychna Ukraina [in Ukrainian].
Hryn, L. (2012). Istorychnyi aspekt rozvytku ukrainskoi vokalnoi shkoly 20 storichchia [The historical aspect of the development of the Ukrainian vocal school of the twentieth century]. Visnyk Zaporizkoho natsionalnoho universytetu [Bulletin of Zaporizhzhya National University], 1 (17), 45-49 [in Ukrainian].
Lamperty, F. (2009). Iskusstvo peniia [The art of foaming]. Sankt-Peterburg: Lan [in Russian].
Levko, V. N. (2004). Pevets kak muzykant-professyonal [Singer as a professional musician]. Preemstvennost osnovnykh etapov vospytanyia muzykanta-professyonala [Continuity of the main stages of education of a professional musician] (pp. 7-14). Nizhnii Novgorod: NHK ym. M. Y. Hlynky [in Russian].
Liu, Tszin. (2016). Sutnist vokalnoho slukhu v konteksti yoho rozvytku u pidlitkiv [The essence of vocal hearing in the context of its development in adolescent]. Naukovyi chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova. Seriia 14: Teoriia i metodyka mystetskoi osvity [Scientific journal of M. P. Dragomanov NPU. Series 14: Theory and Methods of Art Education], 21, 45-50 [in Ukrainian].
Pavlichuk, V. I. (2014). Psykholohichni protsesy na zaniattiakh iz postanovky holosu [Psychological processes in voice training]. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh [Pedagogy of formation of creative personality in higher and secondary schools] (No. 36 (89), pp. 337-343). Zaporizhzhia [in Ukrainian].
Dytiuk, V. Zbyvsia – pochynaiu spochatku. I tak poky ne dobiusia idealu. Retrieved from [https://day.kyiv.ua/uk/article/kultura/zbyvsya-pochynayu-spochatku-i-tak-poky-ne-dobyusya-idealu?fbclid=IwAR2IKdSqeeZqGgnhgIUG0BDqHb6YIIX 4h3ZERyhFMIJri9cgyB4qQSpYiW0] [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).