Психолого-педагогічні особливості музично-естетичного виховання підлітків засобами народно-інструментального виконавства у позашкільних навчальних закладах
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2019-5(188)-115-120Ключові слова:
підлітки, музично-естетичне виховання, позашкільні навчальні заклади, народно-інструментальне виконавство.Анотація
Розглядається роль мистецтва, зокрема музичне та народно-інструментальне виконавство як фактор музично-естетичного виховання підлітків. Окрема увага приділена технологіям, спрямованим на всебічний розвиток вихованців народно-інструментальних колективів. Розглянуто особливості підліткового віку. Здійснено аналіз педагогічних ідей проблеми музично-естетичного виховання в цілому та окремих її аспектів. Автор розглядає питання, пов’язані з формуванням інтересу до народно-інструментального виконавства підлітків. Аналізуються праці провідних науковців, які дають уявлення про сучасний рівень проблеми розвитку пізнавального інтересу школярів та їхнього особистісно зорієнтованого навчання. Визначено сутність інтересу до народно-інструментального виконавства.
Посилання
Быкова О. В. Музыкально-эстетическое развитие подростка в современной детской школе искусств. Теория и практика образования в современном мире : материалы междунар. науч. конф. Санкт-Петербург : Реноме, 2012. С. 158–159.
Бруднов А. К. Система воспитания и дополнительного образования детей: от идей до внедрения. Из опыта работы российских внешкольных учреждений. Педагогика. 1999. № 6. С. 26–32.
Вопросы подростковой и эстетической культуры школьников. Вып. 2. / под ред. Г. В. Арзямовой, Л. В. Богомоловой и др. Москва : Интеробуч “НПА Лад”, 1993. 77 с.
Ганнусенко Н. Позашкільна освіта: минуле та сьогодення. Педагогічна газета. 2003. № 6. С. 7.
Державна національна програма «Освіта» («Україна ХХІ століття»). Київ : Радуга, 1994. 61 с.
Журба К., Заредікова Е. Формування духовної культури у дітей середньої ланки школи. Теоретико-методологічні проблеми розвитку особистості в системі неперервної освіти : матеріали методологічного семінару АПН України / за ред. С. Д. Максименко. Київ, 2005. С. 338–342.
Коваль Л. Г. Виховання почуття прекрасного. Київ : Рад. школа, 1983. 120 с.
Міленін В. М. Інноваційна модель виховного простору сучасного позашкільного навчального закладу : посібник. Київ, 2013. 160 с.
Мухина В. С. К проблеме социального развития ребёнка. Психологический журнал. 1980. Т. 1, № 5. С. 43–53.
Пустовіт Г. П. Деякі аспекти методології позашкільної освіти. Шлях освіти. 2000. № 2. C. 11–15.
Ростовський О. Я. Педагогіка музичного сприймання : навч.-метод. посіб. Київ : ІЗМН, 1997. 248 с.
Сироєжко О. В. Формування музично-естетичної культури підлітків засобами народно-інструментального виконавства в позашкільних навчальних закладах. Глаголь добро : сусп.-гуманітарний альманах наук.-пед. бібліотеки м. Миколаєва. Миколаїв, 2011. № 1. C. 146–149.
Сущенко Т. І. Позашкільна педагогіка : навч. посіб. Київ : ІСДО, 1996. 144 с.
Шацкая В. Н. Музыкально-эстетическое воспитание детей и юношества. Москва : Педагогика, 1975. 200 с.
References
Bykova, O. V. (2012). Muzykalno-esteticheskoe razvitie podrostka v sovremennoi detskoi shkole iskusstv. Teoriia i praktika obrazovaniia v sovremennom mire: materialy mezhdunar. nauch. konf. (pp. 158-159). Sankt-Peterburg: Renome [in Russian].
Brudnov, A. K. (1999). Sistema vospitaniia i dopolnitelnogo obrazovaniia detei: ot idei do vnedreniia. Iz opyta raboty rossiiskikh vneshkolnykh uchrezhdenii. Pedagogika, 6, 26-32 [in Russian].
Arziamovoi, G. V., & Bogomolovoi, L. V. (Eds.). (1993). Voprosy podrostkovoi i esteticheskoi kultury shkolnikov (Is. 2). Moskva : Interobuch “NPA Lad” [in Russian].
Hannusenko, N. (2003). Pozashkilna osvita: mynule ta sohodennia. Pedahohichna hazeta, 6, 7 [in Ukrainian].
Державна національна програма «Освіта» («Україна ХХІ століття»). Київ : Радуга, 1994. 61 с.
Zhurba, K., & Zaredikova, E. (2005). Formuvannia dukhovnoi kultury u ditei serednoi lanky shkoly. In S. D. Maksymenko (Ed.), Teoretyko-metodolohichni problemy rozvytku osobystosti v systemi neperervnoi osvity: materialy metodolohichnoho seminaru APN Ukrainy (pp. 338-342). Kyiv [in Ukrainian].
Koval, L. H. (1983). Vykhovannia pochuttia prekrasnoho. Kyiv [in Ukrainian].
Milenin, V. M. (2013). Innovatsiina model vykhovnoho prostoru suchasnoho pozashkilnoho navchalnoho zakladu: posibnyk. Kyiv [in Ukrainian].
Mukhina, V. S. (1980). K probleme sotcialnogo razvitiia rebenka. Psikhologicheskii zhurnal, 1, 5, 43-53 [in Russian].
Pustovit, H. P. (2000). Deiaki aspekty metodolohii pozashkilnoi osvity. Shliakh osvity, 2, 11-15 [in Ukrainian].
Rostovskyi, O. Ya. (1997). Pedahohika muzychnoho spryimannia: navch.-metod. posib. Kyiv: IZMN [in Ukrainian].
Syroiezhko, O. V. (2011). Formuvannia muzychno-estetychnoi kultury pidlitkiv zasobamy narodno-instrumentalnoho vykonavstva v pozashkilnykh navchalnykh zakladakh. Hlahol dobro: susp.-humanitarnyi almanakh nauk.-ped. bibliotekym. Mykolaieva. Mykolaiv, 1, 146-149 [in Ukrainian].
Sushchenko, T. I. (1996). Pozashkilna pedahohika: navch. posib. Kyiv: ISDO [in Ukrainian].
Shatckaia, V. N. (1975). Muzykalno-esteticheskoe vospitanie detei i iunoshestva. Moskva: Pedagogika [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).