Мова як засіб соціологізації студента-іноземця в медичних закладах вищої освіти
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2019-4(187)-67-72Ключові слова:
іноземний студент, соціалізація, адаптація, українська мова як іноземна, соціумАнотація
Присвячено проблемі соціалізації іноземного студента в медичних закладах вищої освіти. Визначено роль мови в цьому процесі, описано труднощі, з якими зустрічається іноземець в ході первинної адаптації, та способи їх подолання, окреслено можливі шляхи інтенсифікації соціалізації іноземця в українському освітньо-культурному просторі.
Посилання
Алексєєва-Вовк М. І. Педагогічні умови соціалізації студентів засобами культури мовлення : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.05 / КНПУ ім. М. П. Драгоманова. Київ, 2008. 20 с.
Бакало О. М. Педагогічні умови адаптації іноземних студентів до навчання у вищих технічних навчальних закладах : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 / Нац. авіаційний ун-т. Київ, 2017. 22 с.
Білик О. І. Соціалізація іноземних студентів у соціокультурному просторі інформаційного суспільства. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2016. № 4 (58). С. 439–450.
Білик О. М. Соціалізація іноземних студентів як педагогічна проблема. Вісник Харківської державної академії культури. 2014. Вип. 43. С. 281–289.
Вітенько Т., Droździel Р., Rudawska А. Підготовка студентів з числа іноземних громадян до участі у програмах академічної мобільності. Актуальні питання організації навчання іноземних студентів в Україні : ІV міжнар. наук.-метод. конф., (м. Тернопіль, 2–4 трав. 2018 р.) / Терноп. нац. техн. ун-т імені Івана Пулюя. Тернопіль, 2018. С. 37.
Голуб Н. Б. Риторика у вищій школі : монографія. Черкаси : Брама-Україна, 2008. 400 с.
Дмитриев Г. Д. Анатомия американского университета. Москва : Народное образование, 2005. 224 с.
Дябел Л. І. Соціалізація студентів-першокурсників в умовах педагогічного університету : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.05 / КНПУ ім. М. П. Драгоманова. Київ, 2008. 20 с.
Мудрик А. В. Социализация человека : учеб. пособ. для студ. высш. учеб. заведений. 2-е изд., испр. и доп. Москва : Академия, 2006. 304 с.
Озьмінська І. Мовна компетентність як шлях до успішної особистості. Вісник Львівського університету. Серія філос.-політолог. студії. 2018. Вип. 18. С. 176–183.
Севастьянова О. А. Соціально-педагогічні умови соціалізації студентської молоді у виховному процесі вищого навчального закладу : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.05 / ЛНПУ імені Тараса Шевченка. Луганськ, 2007. 20 с.
Ушакова Н. І., Дубічинський В. В., Тростинська О. М. Концепція мовної підготовки іноземців у ВНЗ України. Викладання мов у вищих навчальних закладах на сучасному етапі. Міжпредметні зв'язки : зб. наук. праць. Харків, 2011. Вип. 19. С. 136–146.
Hall Edvard T. The silent language. Double & Company, Inc., Garden City, New York, 1959. 242 p.
References
Aleksieieva-Vovk, M. I. (2008). Pedahohichni umovy sotsializatsii studentiv zasobamy kultury movlennia (Extended abstract of PhD diss.). Kyiv [in Ukrainian].
Bakalo, O. M. (2017). Pedahohichni umovy adaptatsii inozemnykh studentiv do navchannia u vyshchykh tekhnichnykh navchalnykh zakladakh (Extended abstract of PhD diss.). Kyiv [in Ukrainian].
Bilyk, O. I. (2016). Sotsializatsiia inozemnykh studentiv u sotsiokulturnomu prostori informatsiinoho suspilstva. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii, 4 (58), 439–450 [in Ukrainian].
Bilyk, O. M. (2014). Sotsializatsiia inozemnykh studentiv yak pedahohichna problema. Visnyk Kharkivskoi derzhavnoi akademii kultury, 43, 281–289 [in Ukrainian].
Vitenko,T., Droździel, R., & Rudawska, A. (2018). Pidhotovka studentiv z chysla inozemnykh hromadian do uchasti u prohramakh akademichnoi mobilnosti. Aktualni pytannia orhanizatsii navchannia inozemnykh studentiv v Ukraini (p. 37). Ternopil [in Ukrainian].
Holub, N. B. (2008). Rytoryka u vyshchii shkoli. Cherkasy: Brama-Ukraina [in Ukrainian].
Dmitriev, G. D. (2005). Anatomiia amerikanskogo universiteta. Moskva: Narodnoe obrazovanie [in Russian].
Diabel, L. I. (2008). Sotsializatsiia studentiv-pershokursnykiv v umovakh pedahohichnoho universytetu (Extended abstract of PhD diss.). Kyiv [in Ukrainian].
Mudrik, A. V. (2006). Sotcializatciia cheloveka. Moskva: Akademiia [in Russian].
Ozminska, I. (2018). Movna kompetentnist yak shliakh do uspishnoi osobystosti. Visnyk Lvivskoho universytetu. Seriia filos.-politoloh. Studii, 18, 176–183 [in Ukrainian].
Sevastianova, O. A. (2007). Sotsialno-pedahohichni umovy sotsializatsii studentskoi molodi u vykhovnomu protsesi vyshchoho navchalnoho zakladu (Extended abstract of PhD diss.). Luhansk [in Ukrainian].
Ushakova, N. I., Dubichynskyi, V. V., & Trostynska, O. M. (2011). Kontseptsiia movnoi pidhotovky inozemtsiv u VNZ Ukrainy. In Vykladannia mov u vyshchykh navchalnykh zakladakh na suchasnomu etapi. Mizhpredmetni zviazky (Is. 19, pp. 136–146). Kharkiv [in Ukrainian].
Hall Edvard, T. (1959). The silent language. Double & Company, Inc., Garden City, New York.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Імідж сучасного педагога

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).