Педагогіка партнерства як засіб формування мультикультурної компетентності в учнів початкової школи
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2019-4(187)-88-93Ключові слова:
партнерство, педагогіка партнерства, мультикультурна компетентність, освітнє середовище, початкова школаАнотація
У дослідженні розкривається сутність поняття «педагогіка партнерства» і висвітлюються основні положення щодо її реалізації у Концепції «Нова українська школа». Автор стверджує, що процес формування особистості учня початкової школи необхідно реалізовувати тільки у взаємодії навчального закладу, сім’ї та різноманітних культурних спільнот. У статті визначено критерії, які визначають ефективність ідеї розвитку партнерських стосунків як найпродуктивнішої системи відносин в умовах педагогічної взаємодії з представниками різних культур. Також дослідниця наголошує на важливості соціально-педагогічного партнерства як окремої форми соціальної взаємодії закладу освіти з фізичними або юридичними особами. Ще одним важливим аспектом, який висвітлено у публікації, є впровадження технології проектування моделі партнерської взаємодії з сім'єю за послідовними етапами. В результаті її ефективної реалізації якісні показники готовності до взаємодії батьків зі школою значно зростуть. А це є основним фактором у формуванні мультикультурної компетентності учнів початкової школи.
Посилання
Артемова В. Історія педагогіки України : підручник. Київ : Либідь, 2006. 424 с.
Banks J. A. Multicultural Education: Issues and Perspectives. 3 ed. Boston : Allyn and Bacon, 1999. 446 p.
Вишневський О. Теоретичні основи сучасної української педагогіки : посіб. для студ. вищих навч. закладів. Дрогобич : Коло, 2006. 326 с.
Жданенко С. Б. Партнерська взаємодія у процесі становлення громадянського суспільства (соціально-філософський аналіз) : автореф. дис. … канд. філософ. наук : 09.00.03. Харків, 2003. 16 c.
Закон України «Про освіту» № 2541-VIII від 06.09.2018 (чинна редакція з 19.01.2019 р.). URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19.
Концептуальні засади реформування середньої школи «Нова українська школа». URL : https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf.
Кравченко Т. В. Соціалізація дітей шкільного віку у взаємодії сім’ї і школи : монографія Київ : Фенікс, 2009. 416 c.
Макарчук В. Розвиток взаємодії школи та сім’ї в Україні другої половини XIX – початку XX ст. Проблеми підготовки сучасного вчителя. 2013. № 8 (1). С. 278–285.
References
Artemova, V. (2006). Istoriia pedahohiky Ukrainy. Kyiv: Lybid [in Ukrainian].
Banks, J. A. (1999). Multicultural Education: Issues and Perspectives. 3 ed. Boston: Allyn and Bacon.
Vyshnevskyi, O. (2006). Teoretychni osnovy suchasnoi ukrainskoi pedahohiky. Drohobych: Kolo [in Ukrainian].
Zhdanenko, S. B. (2003). Partnerska vzaiemodiia u protsesi stanovlennia hromadianskoho suspilstva (sotsialno-filosofskyi analiz) (Extended abstract of PhD diss.). Kharkiv [in Ukrainian].
Zakon Ukrayiny «Pro osvitu» No 2541-VIII vid 06.09.2018 (chynna redakciya z 19.01.2019 r.). Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19 [in Ukrainian].
Kontseptualni zasady reformuvannia serednoi shkoly «Nova ukrainska shkola». Retrieved from https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf.
Kravchenko, T. V. (2009). Sotsializatsiia ditei shkilnoho viku u vzaiemodii sim’i i shkoly. Kyiv: Feniks [in Ukrainian].
Makarchuk, V. (2013). Rozvytok vzaiemodii shkoly ta sim’i v Ukraini druhoi polovyny XIX – pochatku XX st. Problemy pidhotovky suchasnoho vchytelia, 8 (1), 278–285 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Імідж сучасного педагога

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).