Поліпарадигмальність проблеми цінностей особистості в освіті: культурологічно-аксіологічна інтерпретація
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2019-4(187)-60-66Ключові слова:
особистість, освіта, поліпарадигмальний аналіз, культурологічно-аксіологічний підхід, цінності людини культуриАнотація
У руслі традиційної, особистісної, інтеграційно-компетентнісної освітніх парадигм реалізоване дослідницьке завдання поліпарадигмального аналізу проблеми цінностей особистості в сучасній загальній і професійній освіті з урахуванням методологічного, теоретичного і технологічного інструментарію культурологічно-аксіологічного наукового підходу; з’ясовано особливу значущість ціннісно-смислової спрямованості сучасної освіти на обґрунтування та створення умов становлення й розвитку особистості як людини культури, відповідального творця власного життя в гармонії з соціальним оточенням.
Посилання
Алексеев Н. А. Личностно-ориентированное обучение в школе. Ростов на Дону : Феникс, 2006. 332 с.
Бех І. Д. Виховання особистості : у 2 кн. Кн. 1 : Особистісно орієнтований підхід: теоретико-технологічні засади : навч.-метод. видання. Київ : Либідь, 2003. 280 с.
Бондаревская Е. В., Кульневич C. B. Педагогика: личность в гуманистических теориях и системах воспитания. Ростов на Дону : Учитель, 1999. 563 с.
Гончаренко С. У. Український педагогічний енциклопедичний словник. [Вид. друге, доп. й виправл.]. Рівне : Волинські обереги, 2011. 552 с.
Гусинский Э. Н., Турчанинова Ю. И. Введение в философию образования. Москва : Логос, 2000. 223 с.
Давыдов В. В. Философско-психологические проблемы развития образования. Москва : МГУ, 1981. 108 с.
Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України ; гол ред. В. Г. Кремень. Київ : Юрінком Інтер, 2008. 1040 с.
Зинченко В. П. Психологические основы педагогики. Психолого-педагогические основы построения системы развивающего обучения Д. Б. Эльконина и В. В. Давыдова. Москва : Гардарики, 2002. 331 с.
Коменский Я. А. Избранные педагогические сочинения. Т. 2. Москва : Педагогика, 1982. 576 с.
Личностно ориентированное обучение : хрестоматия: для студ. гуманит. фак-тов высш. учеб. завед. / сост. Е. О. Иванова, И. М. Осмоловская. Москва : СГУ, 2005. 263 с.
Подмазін С. І. Особистісно орієнтована освіта (Соціально-філософський аналіз) : дис. … д-ра філос. наук : 09.00.03. Дніпропетровськ, 2006. 446 с.
Сериков В. В. Личностно ориентированное образование: поиск новой парадигмы. Москва, 1998. 182 с.
Сластёнин В. А., Чижакова Г. И. Введение в педагогическую аксиологию. Москва : Академия, 2003. 192 с.
Теория и практика личностно ориентированного образования. Круглый стол. Педагогика. 1996. № 5. С. 72–80.
Флиер А. Я. Избранные работы по теории культуры. Москва : Согласие, 2014. 108 с.
Якиманская И. С. Технология личностно-ориентированного обучения в современной школе. Москва : Сентябрь, 2000. 176 с.
Rogers C. Freedom to learn for the 80`s. Columbus-Toronto-London-Sydney: Ch. E. Merril Publ. Company, A Bell & Howell Company, 1983. 312 p.
Haug G., Tauch C. Summary and Conclusion. Towards the European Higher Education Area: Survey of Main Reforms from Bologna to Prague. 2001. 5 p.
References
Alekseev, N. A. (2006). Lichnostno-orientirovannoe obuchenie v shkole. Rostov na Donu: Feniks [in Russian].
Bekh, I. D. (2003). Vykhovannia osobystosti (Kn. 1: Osobystisno oriientovanyi pidkhid: teoretyko-tekhnolohichni zasady). Kyiv: Lybid [in Ukrainian].
Bondarevskaia, E. V., & Kulnevich C. B. (1999). Pedagogika: lichnost v gumanisticheskikh teoriiakh i sistemakh vospitaniia. Rostov na Donu: Uchitel [in Russian].
Honcharenko, S. U. (2011). Ukrainskyi pedahohichnyi entsyklopedychnyi slovnyk. Rivne: Volynski oberehy [in Ukrainian].
Gusinskii, E. N., & Turchaninova, Iu. I. (2000). Vvedenie v filosofiiu obrazovaniia. Moskva: Logos [in Russian].
Davydov, V. V. (1981). Filosofsko-psikhologicheskie problemy razvitiia obrazovaniia. Moskva: MGU [in Russian].
Kremen, V. H. (Ed.). (2008). Entsyklopediia osvity. Kyiv: Yurinkom Inter [in Ukrainian].
Zinchenko, V. P. (2002). Psikhologicheskie osnovy pedagogiki. Psikhologo-pedagogicheskie osnovy postroeniia sistemy rozvivaiushchego obucheniia D. B. Elkonina i V. V. Davydova. Moskva: Gardariki [in Russian].
Komenskii, Ia. A. (1982). Izbrannye pedagogicheskie sochineniia (Vol. 2). Moskva: Pedagogika [in Russian].
Ivanova, E. O., & Osmolovskaia, I. M. (Eds.). (2005). Lichnostno orientirovannoe obuchenie : khrestomatiia: dlia stud. gumanitarnykh fak-tov vysshikh uchebnykh zavedenii. Moskva: SGU [in Russian].
Podmazin, S. I. (2006). Osobystisno oriientovana osvita (Sotsialno-filosofskyi analiz) (PhD diss.). Dnipropetrovsk [in Ukrainian].
Serikov, V. V. (1998). Lichnostno orientirovannoe obrazovanie: poisk novoi paradigmy. Moskva [in Russian].
Slastenin, V. A., & Chizhakova, G. I. (2003). Vvedenie v pedagogicheskuiu aksiologiiu. Moskva: Akademiia [in Russian].
Teoriia i praktika lichnostno orientirovannogo obrazovaniia. Kruglyi stol. (1996). Pedagogika, 5, 72–80.
Flier, A. Ia. (2014). Izbrannye raboty po teorii kultury. Moskva: Soglasie [in Russian].
Iakimanskaia, I. S. (2000). Tekhnologiia lichnostno-orientirovannogo obucheniia v sovremennoi shkole. Moskva: Sentiabr [in Russian].
Rogers, C. (1983). Freedom to learn for the 80`s. Columbus-Toronto-London-Sydney: Ch. E. Merril Publ. Company, A Bell & Howell Company.
Haug, G., & Tauch, C. (2001). Summary and Conclusion. Towards the European Higher Education Area: Survey of Main Reforms from Bologna to Prague.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Імідж сучасного педагога

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).