Організація експериментального дослідження розвитку педагогічної майстерності викладачів економічних дисциплін в умовах магістратури
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2019-4(187)-34-37Ключові слова:
педагогічна майстерність, педагогічний експеримент, викладач економічних дисциплін, магістратура, структурно-функціональна модельАнотація
Визначено сутність та сутнісні характеристики, мету, об’єкт та предмет, чинники успішності педагогічного експерименту; розглянуто особливості організації та проведення експериментального дослідження розвитку педагогічної майстерності викладачів економічних дисциплін в умовах магістратури, проаналізовано цілі та зміст основних етапів педагогічного експерименту, а саме: констатувального, формувального та узагальнюючого, на основі чого перевірено ефективність впливу пропонованої структурно-функціональної моделі на розвиток педагогічної майстерності в процесі підготовки майбутніх викладачів в умовах магістратури закладу вищої освіти економічного профілю.
Посилання
Алексеєнко Т. А., Сушанко В. В. Основи педагогічного експерименту і кваліметрії: навч.-метод. посіб. Чернівці : Рута, 2003. 41 с.
Бордовская Н. В., Реан А. А. Педагогика : учебник для вузов. Санкт-Петербург : Питер, 2001. 304 с.
Вербовський В. В. Як правильно підготувати наукове дослідження : навч.-метод. посіб. Луганськ : Альма-матер, 2007. 126 с.
Гончаренко С. У. Методологія як важливий складник наукового дослідження в педагогіці. Неперервна професійна освіта: теорія і практика. 2002. № 4 (8). С. 15–22.
Карпов А. В. Рефлексивность как психическое свойство и методика ее диагностики. Психологический журнал. 2002. Т. 24, № 5. С. 45–57.
Курлянд З. Н., Хмелюк Р. І., Семенова А. В. Педагогіка вищої школи. Київ : Знання, 2007. 495 с.
Лузан П. Г., Сопівник І. В., Виговська С. В. Основи науково-педагогічних досліджень. Київ : НАКККіМ, 2012. 219 с.
Психология общения : энциклопедический словарь / под. ред. А. Бодалева. Москва : Когито-центр, 2011. 2280 с.
Rokeach M. The nature of human values. New York : Free Press, 1973. 438 p.
Сисоєва С. О. Методологія педагогічних досліджень : підручник. Рівне : Волинські обереги, 2013. 360 с.
Фетискин Н. П., Козлов В. В., Мануйлов Г. М. Социально-псиихологическая диагностика развития личности и малых групп. Москва, 2002. 340 с.
Shaugnessy J. J., Zechmeister E. B., Zechmeister J. S. Research methods in psychology. Boston MA : McGraw-Hill, 2000. 512 p.
References
Aleksieienko, T. A., & Sushanko, V. V. (2003). Osnovy pedahohichnoho eksperymentu i kvalimetrii [Fundamentals of the pedagogical experiment]: navch.-metod. posibnyk. Chernivtsi: Ruta [in Ukrainian].
Bodalev, A. A. (Ed.). (2011). Psikhologiia obshcheniia. Entsiklopedicheskiy slovar. [Psychology of communication. Encyclopaedic dictionary]. Mockva: Publishing House “Kogito-Centre” [in Russian].
Bordovskaia, N. V., & Rean, A. A. (2001). Pedagogika [Pedagogy]. Sankt-Peterburh : Peter [in Russian].
Verbovskyi, V. V. (2007). Yak pravylno pidhotuvaty naukove doclidzhennia [Proper ways to undertake scientific research]: navch.-metod. posibnyk. Luhansk: Alma-mater [in Ukrainian].
Honcharenko, S. U. (2002). Metodolohiia yak vazhlyvyi skladnyk naukovoho doslidzhennia v pedahohitsi. [Methodology as an important component of scientific research in pedagogy]. Neperervna profesiina osvita: teoriia i praktyka [Continual professional education: theory and practice], 4 (8), 15–22 [in Ukrainian].
Karpov, A. V. (2002). Refleksivnost kak psikhicheskoe svoistvo i metodika ee diagnostiki. [Reflectiveness as a mental quality and methodology for diagnosing it]. Psikhologicheskii zhurnal [Psychological journal], 24(5), 45-57 [in Russian].
Kurliand, Z. N., Khmeliuk, R. I., & Semenova, A. V. (2007). Pedahohika vyshchoi shkoly [Pedagogy of higher education]. Kyiv: Znannia [in Ukrainian].
Luzan, P. H., Sopivnyk, I. V. & Vyhovska, S. V. (2012). Osnovy naukovo-pedahohichnykh doslidzhen [Fundamentals of scientific pedagogical research]. Kyiv: NAKKKiM [in Ukrainian].
Rokeach, M. (1973). The nature of human values. New York: Free Press.
Sysoyeva, S. O. (2013). Metodolohiia pedahohichnykh doslidzhen. [Pedagogical research methodology]. Rivne: Volynski oberehy [in Ukrainian].
Fetiskin, N. P., Kozlov, V. V., & Manuilov, G. M. (2002). Sotsialno-psikhologicheskaia diagnostika razvitiia lichnosti i malykh grupp [Social and psychological diagnosing the development of an individual and small groups]. Moskva [in Russian].
Shaugnessy, J. J., Zechmeister, E. B., & Zechmeister, J. S. (2000). Research methods in psychology. Boston MA: McGraw-Hill.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Імідж сучасного педагога

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).