Сучасні тенденції трансформації системи загальної середньої освіти України
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2019-4(187)-7-10Ключові слова:
тенденції, трансформація, загальна середня освіта, глобалізація, інформатизація, гуманізація, інтеграція, компетентнісна спрямованістьАнотація
Розкрито сучасні тенденції трансформації системи загальної середньої освіти України, висвітлено завдання та зміст освіти, особливості її трансформації структури та управління, насамперед, у розвитку партнерства та відкритості закладів загальної середньої освіти, створенні шкільних округів та механізму подушного фінансування для формування бюджету навчального закладу.
Посилання
Дем’яненко О. О. Тенденції розвитку загальної середньої освіти в Україні крізь призму філософсько-освітніх питань. Народна освіта. 2014. № 2. URL : http://www.narodnaosvita.kiev.ua/? page_id=2419.
Закон України «Про освіту» № 2145-VIII від 05.09.2017. URL :
Каленюк І. С. Напрями трансформації механізмів фінансування освіти в сучасному світі. Демографія та соціальна економіка. 2017. № 1. С. 24–36.
Мудра-Рудик Я. А. Трансформація вищої освіти в контексті викликів глобалізації / Хмельницький ін-т соціальних технологій ВМУРоЛ «Україна». Хмельницький, 2010. 324 с.
Набок М. В. Сучасні тенденції розвитку загальної середньої освіти України. Витоки педагогічної майстерності : зб. наук. пр. / Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. Полтава, 2017. Вип. 19. С. 244–253.
Нова українська школа. Концептуальні засади реформування середньої школи. URL : https://www.kmu.gov.ua/storage/app/media/ reforms/ukrainska-shkola-compressed.pdf.
Проект Концепції розвитку освіти України на період 2015–2025 років. Стратегічна дорадча група «Освіта». URL : http://old.mon.gov.ua/ua/prviddil/1312/1390288033/1414672797.
Сухова Н. М. Тенденції сучасної освіти: перспективи для реформ освітнього процесу в Україні. Вісник Національного авіаційного університету. Серія : Філософія. Культурологія. 2015. № 1. С. 127–130.
Хомич Л. Зміст культурологічної парадигми розвитку педагогічної освіти. Культурологічна складова професійного розвитку педагога : зб. наук. пр. / за ред. Л. Хомич, Л. Султанової, Т. Шахрай. Київ ; Ніжин. 2012. С. 13–22.
References
Dem’ianenko, O. O. (2014). Tendentsii rozvytku zahalnoi serednoi osvity v Ukraini kriz pryzmu filosofsko-osvitnikh pytan. Narodna osvita, 2. Retrieved from http://www.narodnaosvita.kiev.ua/? page_id=2419 [in Ukrainian].
Zakon Ukrainy «Pro osvitu» № 2145-VIII vid 05.09.2017. Retrieved from http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19 [in Ukrainian].
Kaleniuk, I. S. (2017). Napriamy transformatsii mekhanizmiv finansuvannia osvity v suchasnomu sviti. Demohrafiia ta sotsialna ekonomika, 1, 24–36 [in Ukrainian].
Mudra-Rudyk, Ya. A. (2010). Transformatsiia vyshchoi osvity v konteksti vyklykiv hlobalizatsii. Khmelnytskyi [in Ukrainian].
Nabok, M. V. (2017). Suchasni tendentsii rozvytku zahalnoi serednoi osvity Ukrainy. In Vytoky pedahohichnoi maisternosti (Is. 19, pp. 244–253). Poltava [in Ukrainian].
Nova ukrainska shkola. Kontseptualni zasady reformuvannia serednoi shkoly. Retrieved from https://www.kmu.gov.ua/storage/app/media/ reforms/ukrainska-shkola-compressed.pdf [in Ukrainian].
Proekt Kontseptsii rozvytku osvity Ukrainy na period 2015–2025 rokiv. Stratehichna doradcha hrupa «Osvita». Retrieved from http://old.mon.gov.ua/ua/prviddil/1312/1390288033/1414672797 [in Ukrainian].
Sukhova, N. M. (2015). Tendentsii suchasnoi osvity: perspektyvy dlia reform osvitnoho protsesu v Ukraini. Visnyk Natsionalnoho aviatsiinoho universytetu. Seriia : Filosofiia. Kulturolohiia, 1, 127–130 [in Ukrainian].
Khomych, L. (2012). Zmist kulturolohichnoi paradyhmy rozvytku pedahohichnoi osvity. In Khomych, L., Sultanovoi, L., Shakhrai, T. (Eds.), Kulturolohichna skladova profesiinoho rozvytku pedahoha (pp. 13–22). Kyiv; Nizhyn [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Імідж сучасного педагога

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).